Для школярів розробили спеціальні програми з вивчення словацької мови та літератури
У Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти кабінетом національних шкіл розроблено дві програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою «Словацька мова 5–9 класи» та «Література» (словацька та світова). До роботи були залучені також вчителі О. В. Огар-Товт та Б. М. Сливка. Про це повідомили у Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти.
Створення навчальної програми зі словацької мови для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів зумовлене впровадженням нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2012 року №1392.
Відповідно до вимог Державного стандарту основною метою вивчення словацької мови у 5-9 класах є досягнення таких результатів, коли учні вільно володіють літературним варіантом цієї мови, а самі є духовно багатими особистостями.
Програма інтегрованого курсу «Література» (словацька і світова) для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів відповідає вимогам Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392. Навчальний матеріал програми ґрунтується на емоційно-ціннісній, літературознавчій, культурологічній та компаративній змістових лініях.
Мета програми – підвищення рівня загальної освіченості, зокрема літературної, прилучення учнів до найвищих досягнень словацької та світової літератури, формування загальної читацької компетентності, розширення культурно-пізнавальних інтересів, сприяння всебічному розвитку, духовному збагаченню, активному становленню й самореалізації особистості в сучасному світі.
Зміст програмового матеріалу, вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів визначаються завданнями вивчення словацької та світової літератури, змістовними лініями Державного стандарту; відповідають віковим особливостям школярів.
Художні тексти, представлені цією програмою, добиралися таким чином, щоб вони відповідали високим естетичним критеріям. Ураховувалося також жанрово-тематична розмаїтість творів.
У 5-7 класах це в основному твори, написані для дітей середнього шкільного віку, твори з казковим, фантастичним сюжетом.
У 8-9 класах (а згодом і в старшій школі) учні мають змогу познайомитися із процесом розвитку словацької та світової літератури від прадавньої до сучасної.
Кожен тематичний блок, починаючи від 5 класу і закінчуючи 9, вміщує відомості про життя та творчість зарубіжних авторів.
admin
Коментарі :
Додати коментар