І. Качур: Розв'язати клубок проблем у сфері освіти можливо тільки спільними зусиллями влади та грома

admin 07.08.2014 12:59 ПОДІЇ

У цей важкий для країни час, коли на Сході проходять бойові дії, а економіка тріщить по швам, здається, інші проблеми відходять на другий план. Однак питання освіти і майбутнього наших дітей не може бути другорядним, - вважає депутат обласної ради Іван Качур.

«На жаль сучасна освіта в Закарпатті занурена в замкнуте коло проблем, розірвати яке буде надзвичайно важко. Ця робота потребує залучення не тільки влади, громадських діячів, фахівців, але й кожного мешканця області, адже змінювати необхідно в першу чергу наші підходи до освіти в цілому, наші думки і окремі елементи нашого закарпатського менталітету.

Згадати хоча б уроки історії із нашого радянського минулого: відмінники орієнтувались на ВУЗи: хто мав 4,5, то йшли після 9 класу в технікуми, хто був менш успішним - йшли в ПТУ. Знання дітей та їх здібності були реально оцінені. Відповідно, кожен обирав той напрямок, який відповідав здібностям. Більше того, підтягнувши свої знання та отримавши, до прикладу, професійно-технічну освіту, людина могла перейти на вищий щабель і вчитися далі. Дещо схоже простежується і в світовому досвіді: раннє визначення напрямів навчання, вибір предметів, оцінка знань, тощо.

Зараз у ВУЗі вчиться в більшості випадків, той хто має гроші, а не реальні знання. Відповідно знизився і авторитет вищої освіти в цілому, адже наявність у людини документу про отримання спеціальності не гарантує її професіоналізм, а інколи і наявність навіть ключових навичок та знань.

Індикатором проблеми освіти в Закарпатті стало проведення зовнішнього незалежного оцінювання. Працюючи по «старій» схемі та враховуючи елементи Закарпатського менталітету випускники наших шкіл вже другий рік поспіль масово ринулися перевіряти свої знання (бо без цього у ВУЗ ніяк не вступиш) і отримали об’єктивну їх оцінку. Таким чином, відсутність реального усвідомлення можливостей учнів привела до кричущих показників і падіння рейтингу області в цьому плані, - каже депутат обласної ради.

- Однак, це тільки одна ланка рутинного кола. Ці ж «фахівці» після закінчення ВНЗ йдуть у навчальні заклади навчати чомусь дітей, які цього, до слова, не надто прагнуть. Надзвичайно влучно автори популярного проекту «Наша файта» підкреслюють особливість закарпатського менталітету висловом «Ти знаєш ко муй няньо?!». Згодьтеся, це теж вагома проблема, в тому числі і у сфері освіти, бо ж на свої сили діти практично не розраховують. Остаточно відбиває бажання вчитися насичена програма навчання, що перевантажує дітей, не дає можливості сконцентруватися та вглибитися у цікаві для них теми та напрямки розвитку.
Надзвичайно важливою складовою державної політики у зазначеній галузі повинен бути розвиток професійно-технічної освіти, на яку звернули увагу тільки в останні 2 роки. За час свого «простою» вона втратила авторитет у населення, а відсутність матеріальної бази та організаційних складових роботи закладів зупинило генерацію професійних робітничих кадрів в області.

«Перебуваючи на посаді заступника голови ОДА та усвідомлюючи ці важливі проблеми мною було вжито ряд заходів, що окреслили та сприяли вирішенню питань зазначеної сфери. Зокрема це стосується реформування мережі закладів професійно-технічної освіти, покращення їх матеріально- технічної бази, розгляд питання про якість оцінки знань школярів (особливо на фоні провалу ЗНО медалістами начальних закладів), аналізу діяльності ВНЗ (особливо приватних), виїздів безпосередньо у навчальні заклади області з метою вивчення організаційних і матеріальних умов їх роботи тощо».

Тому в міру можливостей, і надалі долучаюся до напрацювання пропозицій та шляхів вирішення проблемних питань в освіті. Надзвичайно приємно, що ця тема цікава для відомих громадських діячів краю та громади в цілому. Впевнений спільними зусиллями нам вдасться досягти результатів, - наголосив Іван Качур.

admin

Коментарі :


Додати коментар

 

 

 

Погода

ПОДІЇ

Оголошення

Архів новин

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат