Керівник ССТ «Бліц» Олена Камінська про Раду Поклітару та його Театр «Київ модерн-балет»
Нарешті до Ужгорода приїде відомий хореограф Раду Поклітару спільно з Театром «Київ модерн-балет», що давно набув репутацію самого радикального та крутого театру сучасного танцю на всьому пострадянському просторі. Виставу «Кармен.TV» закарпатці зможуть побачити 20 вересня, в Закарпатському облмуздрамтеатрі, о 19.00. Про те, чому «Бліц» так хотів, щоб Поклітару приїхав до Ужгорода, що це за людина і як проходить співробітництво з ним, Олена Камінська розповіла у своєму інтерв’ю.
- Чому Ви так хочете, щоб ужгородці ознайомилися з творчістю Раду Поклітару?
- Багато хто бачив постановки Раду на різноманітних ТБ-проектах. Але ж це лише популярні телевізійні шоу, які ніколи не зможуть передати усе багатство, дивовижність та неймовірність справжнього театрального хореографічного дійства! Подивитися двохактну виставу у виконанні «Київ модерн-балету» обов’язково треба! Це одне з «must visit» («слід відвідати») у житті досвідченої, культурно «просунутої» людини! Тим паче, що ми не знаємо, чи зможе Поклітару зі своїм балетом знову приїхати коли-небудь до Ужгорода. Тому і хочемо, щоб, з одного боку, Раду був задоволений глядачем, а з другого, щоб закарпатці врешті-решт побачили його виставу. І ми для цього робили і продовжуємо робити все, що є можливим.
Як Вам вдалося вмовити Раду завітати до Ужгорода?
Наші друзі, які працюють у Театрі «Київ модерн-балет» якось повідомили, що їхатимуть з гастролями у Брно. Хто в Закарпатті не знає, що дорога до Чехії проходить через Ужгород?! Саме тому я і вирішила спитати у Раду, чи не може його театр дорогою до Брно завітати і до нашого міста, адже тут він ще ніколи свої вистави не показував. Я не могла не отримати згоду, оскільки вже давно хотіла, щоб ужгородський глядач побачив найкраще з сучасного хореографічного мистецтва!
- Чи допомогли Ваші особисті контакти в організації показу вистави в Ужгороді?
- Не секрет, що саме ССТ «Бліц» допомагає організувати показ вистави «Кармен.TV» в Ужгороді. Організаційних особливостей тут надзвичайно багато, оскільки Театр «Київ модерн-балет» – це колектив, що нараховує понад 30 осіб з обслуговуючим персоналом. До того ж у них є серйозний технічний райдер, умови якого необхідно виконати. За таких умов організатори концертів та вистав на місцях зазвичай отримують певну фінансову винагороду за організаційні послуги. А ми відмовилися від такої винагороди, оскільки для нас важливим у даному випадку є не збагатитися, а дати можливість ужгородцям ознайомитися зі справжнім сучасним мистецтвом. Адже у таких маленьких містах як Ужгород це рідкісна можливість. І саме тому, що місцеві організатори вистави не прагнуть отримати фінансових прибутків від неї, Раду погодився зробити ціни на квитки для показу вистави «Кармен.TV» в Ужгороді нижчими, порівняно з іншими містами України. Це ще одна з вагомих причин відвідати цю виставу в Ужгороді!
- Як давно Ви знаєте Раду? Що це за людина?
- Я познайомилась з Раду завдяки танцюристу його балету – Мішелю Фондю, який викладав класичний танець у ССТ «Бліц». Якось, коли я була у Києві, Мішель запросив мене на репетицію «Київ модерн-балету», де ми і зустрілися з Раду. Мені було надзвичайно приємно, що він показав мені, незнайомій людині, уривки з його нової роботи, а також постановки «Болеро» і «Дощ» – ті, що давно стали візитками цього театру танцю. І хоча ці дві постановки я вже бачила наживо і отримала тоді неймовірне задоволення, репетиційний процес, робота метра з його балетом захопила та вразила мене як хореографа набагато більше.
А після виснажливої репетиції Раду навіть залишився обговорити зі мною якісь речі стосовно його вистав, дізнатися мою думку про саму репетицію і загалом про його роботи. Саме тоді я зрозуміла, який він вразливий, як тонко відчуває цей митець, котрий питає думки в хореографів, які навіть не працюють на такому рівні, як він. Але він випитував усі мої враження від тої чи іншої рутини, а також від емоцій танцюристів. До речі, робота танцюристів вразила, оскільки вони щоразу відпрацьовували на 100 % не лише технічну частину кожного руху, але й емоційне навантаження також. І це при тому, що у них був лише один глядач – я! На мою думку, професійний танцюрист тим і відрізняється від самодіяльного, що працюватиме на всі сто навіть для однієї людини в залі.
- Чим Вас чіпляють його вистави?
- Раду Поклітару – це справжній професіонал, він знає історію хореографії, розбирається у стилях, розуміється на тому, що він робить. Філософська ідея танцю в його роботах є головною – не танець заради танцю, а танець заради ідеї. Особисто мені цікаво як професіоналу, передивляючись його роботи, відкрити для себе нові можливості хореографії, віднайти інакші методи донесення до глядача тої чи іншої ідеї. Цікаво за цим спостерігати не у поодиноких танцях Раду (на шоу-проектах, наприклад), а масштабно – у розвитку. Ну і спілкування з ним допомагає відкривати нові горизонти для власного розвитку співрозмовника – у Раду завжди є чому навчатися.
admin
Коментарі :
Додати коментар