Купівельна криза українців

12.11.2014 13:43 СОЦІО

Останні декілька місяців ми спостерігаємо явне падіння рівня життя: багато галузей в економіці зараз перебуває у кризі, деякі напрямки припиняють роботу та підприємства скорочують виробництва та штат робітників. На жаль, ця ситуація була неминучою, а ще й погіршилася із початком війни на Сході.


Девальвація національної гривні нічим більше не стримана, почала стрімко зростати, відповідно й подорожчали усі продовольчі товари, а потім й непродовольчі. Підвищення ціни за пальне та комунальні послуги також відбулося паралельно із загальною ситуацією нестабільного політичного напрямку у країні. Багато аналітиків у який раз роблять підсумки: рівень життя в Українці погіршився, купівельна спроможність впала, співвітчизники купують тільки саме необхідне та обирають найдешевші товари. Однак ті ж самі висновки визначали й у 2012 році - коли інфляція була невеликою, але це ані як не спонукало споживачів купувати дорогі товари, або середнього класу. Можливо, найсильніша різниця зараз у тому, що українці почали відмовлятися від споживчих кредитів, які досі були популярні. Це зрозуміло: з одного боку багато банків також “затягнули пояси”, а враховуючи нестабільну економічну ситуацію, коли люди втрачають роботу, вимоги для надання кредиту стали більш високими, а з іншого боку, споживачі самі не впевнені у наступному дні, тому від придбання звичайних товарів у кредит — побутова техніка, різна електроніка, комп'ютери та планшети — вони відмовилися, скоротив попит на ці товари. Треба визнати, що українці ніколи не мали високу купівельну спроможність, а зараз вона ще більше впала.

В онлайн-рітейлі спостерігається також деяка стагнація на ряд товарів. Є попит традиційно на смартфони, люди тут шукають “телефон с двумя симками”, оскільки сьогодні ринок пропонує набагато більше цікавих моделей на 2 сім-карти, ніж 2 роки тому. Зараз багато відомих брендів випускають флагманську версію з підтримкою 2 сім-карт.

На українському ринку мобільних операторів тарифи дуже неоднорідні: у одного з операторів може бути вигідний тариф для Інтернету, а другий оператор надає дешеві дзвінки у своєї мережі. Тому саме двохсімкові телефони обирає все більше споживачів, щоб заощаджувати.

Багато продавців помічає зростання попиту на подібні смартфони або на смартфони за ціною у межах 1000-1700грн - на преміальні смартфони попит трохи знизився, але, як звісно, статусні айфони завжди непогано продаються - у всякому разі, зі слів маркетологів.

Загалом можна визначити, що для багатьох українців, чий бюджет не можна було віднести до так званого “середнього класу”, життя різко погіршилося. Менш за все страждають ті, кого називають забезпеченим прошарком: для таких споживачів заростання курсу долару нібито не торкнулося — їхній середньомісячний чек покупок майже не змінився, вони й надалі продовжують купувати активно онлайн, наприклад, одяг або взуття, яке ще торік було популярною категорією в користувачів через доступні ціни.

По матеріалам, price.ua

Коментарі :


Додати коментар

 

 

 

Погода

СОЦІО

Оголошення

Архів новин

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат