Закарпатці самі мають визначити кількість і межі своїх районів
Обласні державні адміністрації не будуть ліквідовані. А кількість і межі районів буде визначати місцева влада спільно з сільськими громадами. Це один із аспектів адміністративно-територіальної реформи, яка лежить в основі децентралізації в Україні.
До Ужгорода приїхали представники швейцарсько-українського проекту DESPRO http://despro.org.ua, який підтримує процес децентралізації України. 3-4 лютого фахівці проводять тренінг для представників ЗМІ «Висвітлення реформ з децентралізації в медіа». 2 лютого вони провели подібний тренінг для сільських голів Закарпаття.
Нагадаємо, що кілька місяців назад у ЗМІ активно розповсюджувалася інформація про об'єднання районів України і,зокрема, Закарпаття. Йшлося про утворення 4 районів - Рахівського, Хустського, Мукачівського та Ужгородського. В Україні з 450 залишиться 120 районів.
Про мотиви таких змін "РІО" писала у попередніх номерах. Статтю "Хто тепер буде головний?" читайте за цим лінком.
Один з тренерів швейцарсько-українського проекту, директор з науки та розвитку Інституту громадянського суспільства Анатолій Ткачук зазначає, що система управління має бути ефективною, не надто дорогою, відкритою до громадян. У сусідніх країнах адміністративно-територіальний устрій складається з 3 рівнів: регіонального, субрегіонального, муніципального? - пише кореспондент видання ProZak.
Тренери порівнюють федеративний устрій із децентралізацією, зазначають, що тема федералізації підживлюється в Україні зацікавленими особами. «Федерація – це об’єднання держав чи квазідержавних утворень. У світі 5 федеративних держав: Німеччина, Австрія, Швейцарія, Бельгія, Боснія і Герцоговина. В українському варіанті федералізація означає розділити на шматки. Влада регіонам – не означає децентралізація», - розповідає Анатолій Ткачук.
Децентралізована держава означає те, що в ній відбулася передача значної кількості повноважень органів виконавчої влади до органів місцевого самоврядування.
До жовтня 2014 року реформу мали намір реалізувати, але через політичні інтриги реформа не була реалізована. Закону про об’єднання громад досі немає.
Головна ідея адміністративно-територіальної реформи – у логічній схемі визначення спроможних одиниць Об’єднатися потрібно для того, щоб отримати новий статус. Має бути створено план такого об’єднання.
Планування відноситься до компетенції територій. На Закарпатті, як і в інших регіонах, має бути визначена територія і сплановано таке об’єднання.
Пропозиції будуть готуватися в областях. Відповідно до нормативних актів будуть створювати плани і пропозиції. Проекти закону будуть готуватися про адміністративно-територіальних, пояснює тренер.
При цьому Анатолій Ткачук зазначає, що межі районів будуть змінюватися. Але в кожній області підхід буде індивідуальним.
Якщо є сусідні громади, які тяжіють одна до одної, вони будуть об’єднуватися. Це мало би відбуватися на добровільних засадах. Сьогодні, як і колись у Литві, існує психологічне неприйняття об’єднання на першому етапі. Тому дуже важливо усе прораховувати комплексно.
Карт і поділу наразі нема, бо це відповідальність території. У результаті внутрішньої роботи області мають бути зміни.
Мінімальна громада повинна об’єднувати до 3 тисяч мешканців. Такі мінімальні блоки визначають за освітніми потребами. Відстань між місцем проживання і, до прикладу, школою, має бути на відстані не більше 20 хвилин їзди.
Основна вимога до громад – вони мають утримувати себе самі.
На території громади будуть такі установчі органи: міліція, державне казначейство, санітарно-епідеміологічний та ветеринарний контроль, соціальний захист населення, протипожежна безпека, реєстрація речових та цивільних прав, пенсійний фонд.
Rionews
Коментарі :
Додати коментар