Активісти заблокували КПП на держкордонах України
Все почалося з того, що активісти з громадської організації «Завтра», яка об’єднує водіїв автомобілів із закордонною реєстрацією, оприлюднили скандальне рішення органів ДФС щодо довідок зі станцій автомобільного обслуговування. Якщо коротко, то митники відмовлялися в подальшому приймати до уваги довідки зі СТО, які засвідчували, що автомобіль був у ремонті, тому неможливо було перетнути кордон у визначений законодавством термін.
Тобто, якщо у вас зламався автомобіль, то ви не можете перетнути кордон у 5-денний термін, як того вимагає законодавство, і СТО засвідчувала, що автомобіль дійсно був у ремонті. Все ніби правильно.
Однак митниця несподівано ввела якесь дивне нововведення щодо «пересічників», а точніше щодо цих довідок зі СТО. Виявляється, довідки недостатньо, а потрібно ще, щоб водії попередньо попереджали митників, що зламався їхній автомобіль. Митники пояснювали це тим, що часто довідки є «липовими». Якщо пригадати, то міліція свого часу вже викривали деяких працівників станцій техобслуговування у тому, що вони за певну суму надавали «липові» довідки тим, у кого автомобіль був на ходу.
Активісти намагалися зустрітися з керівництвом митниці, однак зустріч не відбулася. Тоді активісти-«пересічники» вирішили провести термінові збори, щоб визначитися, як діяти далі.
І ось цієї середи зустріч власників автомобілів із закордонною реєстрацією таки відбулася, проходила вона доволі емоційно, а потім переросла в те, що частина «пересічників» знову ж таки, не дочекавшись зустрічі з керівництвом митниці, виїхала на кордон і заблокувала КПП «Ужгород». Згодом надійшли повідомлення про те, що заблоковано також КПП «Малий Березний — Убля» та КПП «Солотвино» на українсько-румунському кордоні.
Близько 21-ї години вечора ситуація стала загрозливою. Словацькі прикордонники почали розвертати автомобілі, які рухалися в бік України, пропонуючи перетинати кордон через Угорщину. В результаті кордон у районі Чопа на КПП «Тиса» був майже паралізований. Черги в бік Угорщини сягали села Соломоново. Були також величезні черги і в бік України.
Поліція не втручалася, однак попередила активістів, що така блокада кордонів тягне на термін ув’язнення від трьох до шести років.
Окрім того наростало невдоволення і звичайних водіїв, яким терміново потрібно було перетнути кордон. Дехто запізнювався на літак, дехто не міг повернутися додому до родини, дехто не встигав на роботу. До слова, блокадою кордонів були невдоволені й деякі власники автомобілів із закордонною реєстрацією, у яких закінчувався граничний термін перебування автівки на території України, та вони не могли вчасно перетнути кордон, що загрожувало їм штрафом.
Активісти розуміли, що акція з перекриттям кордону має непередбачувані наслідки. Один із активістів, голова ГО «Завтра» Павло Білецький з цього приводу висловився:
«Попередні підсумки щодо сьогоднішньої акції на кордоні зі Словаччиною.
ГО «Завтра», як і анонсувалося раніше, планувала зустріч автомобілістів. Ми зранку зустрілися і запропонували людям два варіанти розвитку подій. По-перше, піти до керівництва митниці й з’ясувати таки корінь проблеми з неприйняттям на пунктах пропуску довідок про ремонт ТЗ, а по-друге, піти до губернатора Геннадія Москаля, аби він вплинув на митницю, бо за тиждень до активістів не може вийти і поговорити не те, що начальник, навіть жоден із заступників.
Про блокування кордону ніхто з організаторів не казав і не натякав.
У процесі дискусії частина присутніх висловилася за відвідини адміністрації Закарпатської митниці, що біля кордону. В результаті вийшла акція з блокування, до якої ми приєдналися.
Сьогодні отримав багато дзвінків із запитанням, чи я організатор акції. Ні! Організатори усі, бо там наверху всі рішення приймалися не після мого слова чи Паші Павлова, а колективно. Хоча, по-чесному, було шкода тих людей, які стояли через нас у чергах... У особливих випадках їх пропускали. Але так є, що будь-які кардинальні зміни вимагають жертв і, на жаль, таких акцій, бо по-чесному людей ніхто не чує...
Із митниці жоден із заступників начальника, не кажучи вже про самого Колесникова, до нас не прийшов.
Паралельно телефонував начальник поліції області й попереджав про кримінальну відповідальність.
Згодом таки прийшов Москаль. Повеселив нас трохи і особисто мені вселив надію у якісь зміни. Принаймні є вже одна чітка обіцянка відмінити ці маніпуляції з довідками з СТО. Про інші наші вимоги щодо покращення користування автомобілями з іноземною реєстрацією домовилися поговорити завтра з керівництвом прикордонників і митниці. Після цього я особисто пропонував закінчити акцію і, зважаючи на завтрашні переговори, прийняти рішення про її відновлення або навпаки. Але частина колег-автомобілістів вирішила залишитися і пішла блокувати й вантажний відділ, через який прикордонники пропустили чергу, що утворилася за цілий день. Паралельно без нашої координації з власної ініціативи «автоіноземці» «закрили» «Березний» та «Солотвино».
Зараз не пропускають нікого. Розповідають, що повернувся навіть угорський консул, який поставився з розумінням до акції і купив хлопцям сосиски і пиво.
Попередньо — блокування залишається до кінця завтрашньої розмови з губернатором...».
Розмова з губернатором та митниками відбулася в четвер. ДФС таки пішла на поступки активістам і поновила дію довідок зі СТО, які надавали змогу водіям відтерміновувати перетин кордону у випадку, якщо автомобіль був на ремонті, без попереднього про це попередження співробітників митниці.
Активісти кордон розблокували, однак попередили, що і надалі домагатимуться від української влади інших поступок, а саме: збільшити термін можливості перебування автомобілів із іноземною реєстрацією на території України. Вони навіть написали відповідного листа президентові Порошенку.
А тепер про негатив. У мережі було багато критики на адресу активістів-«пересічників». Головним чином усе зводилося до того, що від акції постраждали звичайні люди. Критика була доволі гнівною. Ось лише деякі коментарі:
«У будь-якій неясній ситуації — перекривай кордон! Так у нас виходить? Скоро дійде до того, що школярі будуть перекривати автотраси, протестуючи проти «двійок» від «несправедливих» учителів. Що за мода така дороги перекривати?»
«Країна ідіотів! Ви кому погано зробили, «пересічники» довбані? Чиновникам? Президентові? Та їм до одного місця. Від вашої тупої акції постраждали, в першу чергу, звичайні люди і ті ж таки «пересічники». Хочете щось від чиновників добитися, то йдіть і блокуйте їхні будинки, а не дорогу до кордону!».
«За що боретеся, шановні? За зниження тарифів комунальних? Чи, може, за дешевші ліки та харчі? Предметом вашої недолугої акції є автомобіль! А чому б вам не провести акцію з метою підтримки тих, у кого нема автомобіля, а змушений їздити на маршрутках, ціни на які, до речі, підвищили ще на 30 %. То, може, краще цим людям допоможіть своїми акціями?».
«Алло! А где наша доблестная полиция??? Или дороги сейчас перекрывать — это как в носу поковыряться? Кто компенсирует потери людям, которые не успели на работу или самолет? Кто компенсирует потери от искания других КПП? Это что за страна такая, где вопросы решаются шантажем за счет простого населения?».
«Вирішила «злітати» швиденько в Собранце в «Лідл». Думала за годинку туди і назад. У результаті — 5 годин лише на дорогу городами у пошуках іншого КПП. І все через те, що якісь дятли хочуть і далі купувати у працівників СТО довідки про нібито поламаний автомобіль».
Однак люди, які підтримують дії активістів-«пересічників», кажуть, що готові потерпіти через певні незручності, але мусить бути метод впливу на владу. Влада забороняє законодавчо збільшити термін можливості перебування автомобілів на іноземній реєстрації на території України, бо вважає, що в такому випадку українці будуть більше купувати старі автомобілі в Європі, а через це постраждає український автопром. Щоправда, влада так і не назвали цифри можливих втрат українського автопрому. Бо в принципі автопрому у нас то і немає…
Фото Я. Немеша
Коментарі :
Додати коментар