Яка ціна ігнорування центральною владою Закарпаття
Закарпаття недоотримує сотні мільйонів через ігнорування центральною владою.
Час від часу з Києва нам закидають, що ми тут у Закарпатті сепаратисти. Так от, можна стверджувати, що центральна влада сприяє сепаратизму в Закарпатті тим, що ігнорує нашу область. Цього висновку можна дійти після оприлюднення цифр щодо фінансування ремонту доріг з митних зборів у сусідній Львівській області.
Ми повідомляли про те, що уряд розробив законопроект, який дозволяє чотирьом прикордонним областям залишати частину митних зборів у себе в областях, вони повинні використовуватися на ремонти доріг. І до цього переліку ввійшли всі західні прикордонні області, крім... Закарпатської.
Звичайно, це обурило закарпатський політикум. Спочатку на сесії Закарпатської облради звернулися до уряду з проханням включити в цей список і нашу область. Не подіяло. Це трошки розлютило наших депутатів і вони навіть прийняли скандальну заяву щодо необхідності повернення нашому краю самоврядного статусу, якщо вже центральна влада така глуха і сліпа.
Щоправда, потім голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль почав давати задню і депутати відмовлялися від радикалізму в своїй заяві. Тим не менше, сам Геннадій Москаль зробив кілька звернень щодо необхідності внесення нашої області в експеримент, яким би частину митних зборів можна було залишати на ремонт доріг.
Зараз питання ремонту доріг у Закарпатті є особливо актуальним, бо обласна влада оголосила про ремонт доріг до туристичних локацій, а на це потрібні солідні фінансові вливання. Ремонт дороги до Синевирського озера довів, що це сприяє величезному росту кількості туристів. Але крім Синевирського озера у нас є ще інші туристичні локації, які можуть бути привабливими для туристів, однак до багатьох із цих місць дороги протсо жахливі. Чого варта дорога до відомих Лумшор, куди фактично неможливо дістатися автомобілем.
Так от, щоб було зрозуміло, скільки Закарпаття могло б отримувати, якби центральна влада внесла нашу область до переліку тих, які частину митних коштів використовують на дороги, варто привести у приклад сусідню Львівську область, де цей експеримент успішно діє.
Львівська область лише в минулому році отримала 600 млн. гривень, а цьогорічні надходження від митниці на будівництво та ремонт транспортних шляхів очікуються на рівні 1 млрд. грн. Про це йдеться в повідомленні прес-служби Адміністрації Президента.
«Ми зацікавлені, щоб люди самі мали можливість впливати на збільшення надходжень від митниці і знали, куди ці кошти пішли», — сказав президент Петро Порошенко додавши, що цей експеримент проводиться у різних областях, зокрема на Львівщині, Волині та Івано-Франківщині, однак Львівська область є рекордсменом зі збору коштів. Але чому президент не розповів нічого про Закарпаття? Чим ми завинили перед центральною владою? Наша митниця могла б давати не менше доходів, ніж Львівська. А тепер уявіть собі, що ми маємо мільярд додаткових гривень на ремонти доріг. То ми б уже забули про ями на дорогах й отримали додаткові туристичні надходження.
Адже сам Порошенко сказав, що завдяки відновленню автомобільних шляхів змінюється на краще соціально-економічна ситуація в регіонах, збільшується кількість туристів. Ось його слова: «Дороги — це інвестиції в економіку, це туристи, які до нас приїжджають. Дороги — це образ України». Шановний пане Порошенко, а Закарпаттю не потрібні дороги, щоб до нас туристи приїжджали? І якщо йде мова про імідж України, то хіба не відомо, що Закарпаття має кордони з чотирма європейськими державами?
Наш голова ОДА Геннадій Москаль повинен зробити справою честі внесення до урядового експерименту питання щодо митних відшкодувань на ремонти доріг і нашої Закарпатської області. Президент та глава уряду повинні зрозуміти, що таке ігнорування лише посилює сепаратистські настрої. Чому закарпатці повинні любити цю державу, якщо вона не любить закарпатців? Ось як стоїть питання.
ProZak.info
Коментарі :
Додати коментар