Польські ЗМІ: Президента та все   керівництво Польщі було вбито

За матеріалами Інтернет-видань підготувала Евеліна Гурницька 02.11.2012 17:05 ПОЛІТИКА

Але вже наступного дня після сенсації цю новину назвали фантазією журналістів...

Лідер польської опозиційної партії «Право та справедливість» Ярослав Качинський переконаний, що його брата вбили, і вимагає скликати Сейм. Газета «Rzeczpospolita» пише, що польські експерти виявили на фрагментах президентського Ту-154, який зазнав катастрофи у Смоленську у квітні 2010 року, сліди вибухівки, що могли потрапити на них уже після падіння літака на землю і походити ще з часів Другої світової війни.


Ця новина просочилася у ЗМІ після несподіваного суїциду головного свідка аварії — бортінженера літака Ремігіуша Муся, який тоді прибув до Смоленська раніше, тому свідчив, що бачив катастрофу.  

За повідомленням джерел «Rzeczpospolita», польські фахівці виявили на уламках літака і 30 кріслах президентського Ту-154 сліди тротилу і нітрогліцерину. При цьому в деяких пробах їх концентрація виявилася настільки високою, що прилади просто зашкалювали. Інформацію про те, що прокуратура вже кільканадцять днів знає результати експертиз, виданню підтвердив генеральний прокурор Анджей Серемет. Залишки вибухівки також виявлені всередині літака, на кріслах, у місці з’єднання корпусу і крил, на обшивці крила. Сліди тротилу і нітрогліцерину були також у пробах, взятих на місці катастрофи і з новознайдених під час дослідницьких робіт уламків літака. Згідно з однією з версій, це можуть бути сліди від снаряду часів Другої світової війни, коли в регіоні Смоленська точилися важкі бої. Снаряд теоретично міг залишитися в районі аеропорту і здетонувати під час аварії літака...

Результати експертизи були передані генеральному прокуророві Анджеєві Серемету, який, у свою чергу, особисто повідомив про це прем’єр-міністрові Дональдові Туску.

«Після повернення зі Смоленська тривають напружені консультації з приводу того, що далі робити з цими відомостями», — пише видання.

Раніше поляки відмовилися підписати протокол піротехнічної експертизи, яку провели російські фахівці. Однією з причин називалося те, що росіяни надали недостатню кількість проб. Польська сторона наполягла на тому, щоб досліджувати уламки самостійно і власним, сучасним обладнанням.

ПОМИЛИЛИСЯ ПОЛЬСЬКІ ПІЛОТИ І РОСІЙСЬКІ ДИСПЕТЧЕРИ?..

У квітні 2011 року брат Леха Качинського Ярослав заявив, що Смоленська авіакатастрофа нагадує вбивство.

«Я не впевнений, що це був замах, але все більше на це вказує», — сказав Ярослав Качинський. Тоді він також заявив, що представники правлячої в Польщі партії «Громадянська платформа» зацікавлені в тому, щоб Смоленська авіакатастрофа вважалася розслідуваною, оскільки інакше можуть «вийти на поверхню приховані ними факти, за які їм доведеться відповідати».

У липні 2011 року польська урядова комісія представила свій остаточний звіт про причини катастрофи. Експерти заявили, що польськими пілотами і російськими диспетчерами було допущено низку істотних помилок. Згідно з висновком польських експертів, головною причиною катастрофи Ту-154 стали помилки пілотів, які в останній фазі польоту скористалися радіовисотоміром, а не барометричним висотоміром, і намагалися піти на «друге коло» в автоматичному режимі, що було неможливим на Смоленському аеродромі через відсутність там радіомаякової системи інструментального заходження на посадку (ILS).

Польська комісія також дійшла висновку, що диспетчери аеродрому дезінформували пілотів про правильність курсу і наказали припинити зниження літака надто пізно.

Водночас Міждержавний авіаційний комітет Росії в січні цього року поклав усю провину за катастрофу польського урядового літака на пілотів, які нібито під тиском високопосадовців на борту намагалися посадити літак «будь-якою ціною». Натомість польська комісія не знайшла підтвердження інформації про те, що на пілотів чинили тиск, щоб вони саджали літак в умовах сильного туману.

Як відомо, у травні 2012 року представники польської парламентської слідчої комісії заявили, що причиною авіакатастрофи літака Качинського стали два вибухи на борту. Про це нібито свідчили велика кількість уламків літака і їхнє розташування після катастрофи.

ТРОТИЛУ НАСПРАВДІ НЕ БУЛО? ГАЗЕТА ВИЗНАЛА НАКЛЕП, ЯКЩО ЦЕ СПРАВДІ... БУВ НАКЛЕП

Вочевидь, гучні заяви повинні мати під собою бодай якийсь грунт. Тим не менше, після сенсаційної заяви газета «Rzeczpospolita» вже наступного дня спростовувала інформацію про тротил. Поляки пропонують почекати з висновками щодо тротилу. «Інтерфакс» із посиланням на представника військової прокуратури Польщі полковника Іренеуша Шелянга, пише, що польські слідчі, які працюють у Смоленську, офіційно не підтверджують наявності тротилу на уламках урядового літака. Шелянг додав, що у викладках, якими користувалися співробітники польської прокуратури, йшлося про «хімічні сполуки».

«Це могли бути продукти вибуху, але остаточні дані стануть відомі після проведення лабораторних досліджень», — додав прокурор.

Відтак у Інтернеті поширилася інформація, що польська газета нафантазувала про тротил. Головний редактор польського видання «Rzeczpospolita» визнав, що його газета передчасно написала про виявлення слідів вибухових речовин в уламках президентського літака. Як сказав він у інтерв’ю «Радіо Свобода», насправді видання не мало такої інформації.

Несподіваний поворот, а де¬хто може запідозрити, що тут газетярам могли просто закрити рота. Інформацій¬не агентство «УНІАН» пи¬ше, що глава польського уряду Дональд Туск заявив, що лідер опозиційної партії «Право і справедливість» Ярослав Качинський своїми заявами про Смоленську авіакатастрофу знищує Польську державу.

У свою чергу Качинський назвав «крупним шахрайством» коментарі військових прокурорів, які спростували повідомлення газети «Rzeczpospolita» про виявлення на уламках урядового літака Ту-154, який розбився під Смоленськом, слідів вибухових речовин.

За його словами, він не змінив своєї точки зору про те, що його брат і делегація польських високопосадовців, до складу якої входили переважно члени «Права і справедливості», були вбиті. Він закликав уряд Польщі піти у відставку через приховування правди про цю трагедію.

ЧОМУ ПОВІСИВСЯ ГОЛОВНИЙ СВІДОК?..

Навіть якщо польське видання прагнуло виграти на сенсації, то суїцид головного свідка трагедії бортінженера Ремігіуша Муся, що стався 28 жовтня, надто вже збігається в часі з заявами польського уряду, прокуратури, правоохоронців та ЗМІ. Цей випадок, як інформує ТСН, насторожив і сколихнув Польщу, адже, по-перше, країна глибоко релігійна і самогубство тут дуже велика рідкість. По-друге, Мусь дійсно був ключовим свідком у розслідуванні катастрофи.

Зазначимо, що технік прибув на аеродром під Смоленськом іншим літаком за годину до падіння президентського борту. Він міг бачити, в якому стані була злітна смуга, якою була погода на той момент і, найголовніше, він чув радіопереговори між польськими пілотами і смоленськими диспетчерами.

«Мені здається, що це дуже важливий свідок, мені невідомо, як проводиться слідство, яке веде прокуратура, і який статус мають ті чи інші свідки, але без сумнівів — це був один із найважливіших свідків у цій справі», — заявив міністр МВС Польщі Яцек Чіхоцький.

Бортінженер у своїх свідченнях поставив під сумнів виснов¬ки російської комісії, в яких йшлося, що смоленські диспет¬чери не дозволяли літаку спускатися нижче 100 метрів. Натомість Мусь начебто чув, що диспетчери з землі дозволили спуститися нижче ніж на 50 метрів і там уже ухвалювати рішення — садити літак чи підніматися на друге коло.

Нагадаємо, літак Ту-154 президента Леха Качинського розбився у Смоленську 10 квітня 2010 року. Окрім глави держави і його дружини загинули 94 людини. Пізнання і генетична експертиза протягом кількох днів проходили в Москві. Після цього тіла були передані до Польщі для поховання.

P. S. В Ужгороді історики також намагалися копнути глибше в історію з цією катастрофою. Один експерт сказав «РІО», що трагедія має саме історичне підгрунтя, можна припустити, що змова готувалася ще задовго до цієї події й усю правду ми дізнаємося ще не скоро. А загалом не секрет, що Росія Польщу не любила й не любить. Якщо згадати перші публікації після трагедії, згодом — затягування російською стороною розслідування, перешкоджання полякам провадити своє розстеження, відмову російської сторони в наданні всіх матеріалів переговорів пілотів із землею тощо. Та й загалом — пригадується, коли колишній канцлер Німеччини Герхард Шредер, який має велику повагу до президента Росії Володимира Путіна, почав працювати у «Газпромі» (будівництво так званого Північного потоку). Тоді ж Польща згуртувала навколо себе країни Північного моря і блокувала будівництво Північного потоку. Ще один момент — Польща завжди захищала Україну і Білорусь, аби зробити їх менш залежними від Росії. Росія ж Україну залякувала... Також можна згадати і про конфлікт Росії та США щодо системи протипровітряної ракетної оборони (ПРО). І тут одного дня, в один момент гине вся прозахідно налаштована еліта Польщі...

За матеріалами Інтернет-видань підготувала Евеліна Гурницька

Коментарі :


Додати коментар

 

 

 

Погода

ПОЛІТИКА

Оголошення

Архів новин

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат