Євросоюз не добудовуватиме КПП у Закарпатті. Гроші вкрали

26.02.2018 14:35 ПОДІЇ

Тисячі закарпатців перетинають держкордони в бік Словаччини, Угорщини та Румунії і дивуються, чому на тому боці КПП такі впорядковані, а у нас все розвалено, дороги в ямах, а туалети затоплені фекаліями.

А ті ж таки словаки, угорці та румуни дивуються, бо гроші на реконструкцію КПП виділялися солідарно як їм, так і Україні. То чому вони змогли побудувати і реконструювати, а у нас розруха.

Бо у нас тупо все розкрали. У європейців вже не вистачає на нас нервів. Вони просто оголосили про припинення фінансування проектів із реконструкції КПП на наших держкордонах. Про це повідомляє Reuters.

Проект щодо модернізації шістьох українських КПП на східному кордоні ЄС був започаткований у 2014 році. Проект був спрямований на сприяння інтеграції української економіки з країнами своїх сусідів із ЄС шляхом побудови чи модернізації контрольних пунктів на кордонах із Польщею, Угорщиною, Словаччиною та Румунією.

Планувалося, що модернізація допоможе скоротити час перетину кордону та вдосконалить митні процедури. На кінець 2017 року жоден із шести проектів конт­рольно-пропускних пунктів не був завершений, хоча ЄС надавав фінансування на суму 29,2 млн. євро.

За інформацією агентства, проект закрили після низки затримок, помилок та перевитрат за участю місцевих чиновників та підрядників. Представник Євросоюзу заявив агентству: «Після нашої оцінки ми зробили висновок, що проекти не можуть бути завершені вчасно. 6 проектів зараз готуються до закриття, а невикористані гроші повернуться».

Один із високопоставлених європейських дипломатів, який займається питаннями відносин з Україною, сказав: «Існує певна втомленість в Україні. Люди розгнівані через відсутність реформ, особливо в боротьбі з корупцією». Це прямий натяк на те, що корупціонери просто гальмують реформи в Україні і ці корупціонери навчилися з’їдати навіть гроші європейських грантів.

Реконструкцією наших КПП патронували Державна прикордонна служба та Державна фіскальна служба. Прикордонники з себе відповідальність за провал реконструкції КПП зняли, повідомивши, що вони відповідали лише за технологічне оновлення, а митниця — за будівництво та реконструкцію об’єктів. Про це в ефірі Громадського радіо заявив речник Державної прикордонної служби України (ДПСУ) Олег Слободян.

У свою чергу Державна фіскальна служба ДФС зазначила в своїй заяві, що серед причин були зміна персоналу всередині служби, а також тривалий час, необхідний для оформлення контрактів та отримання схвалення.

Роман Насіров, колишній керівник ДФС, заявив в інтерв’ю, що проекти контрольних пунктів ускладнюються тим, що в Україні часом неможливо забезпечити необхідне співфінансування.

Reuters також наводить приклад ще одного виду корупції, коли підрядники на виконання проектів явно підставні і, щоб виграти контракт, змушені віддавати замовникам відкати. Агенція не розуміє, яким чином найбільший контракт на два контрольні пункти отримала фірма «Енергомонтажвентиляція», яка спеціалізується на встановленні вентиляційних агрегатів, якщо вона не мала жодного досвіду отримання державних тендерів на будівництво, згідно з онлайн-реєстром державних контрактів.

А потім сталося щось дивне. Ця фірма, напевно, відмовилася віддавати якусь суму відкату, бо між нею та митниками почався конфлікт і судова тяганина.

Фінансовий директор «Енергомонтажвентиляції» Сергій Романенко звинуватив посадовців України у перешкоджанні завершенню робіт на двох КПП на румунському кордоні. Тобто, ображені митники просто припинили фінансування фірми, яка повинна була довершити реконструкцію КПП. І знаєте, яку офіційну причину вигадали фіскали? Вони повідомили, що не заплатили «Енергомонтажвентиляції», оскільки компанія не надала документи, що підтверджують завершення роботи…   Щось розумніше вигадати не могли. Ну як з такими покидьками можна в Україні реалізувати якісь проекти?

Що стосується європейських програм реконструкції КПП, то два з них повинні були бути реконструйовані в Закарпатті. Мова йде про КПП «Лужанка» на українсько-угорському кордоні та КПП «Ужгород» на українсько-словацькому кордоні.

ДФС сама зізналася, що ці проекти з реконструкції пунктів пропуску визначені   програмою «Угорщина—Словаччина—Румунія—Україна 2007—2013».

Так от на реконструкцію КПП «Ужгород» було виділено 4 млн. євро, а за весь цей час використано… 153 тис. євро. Чому більше не використали? Чому не довели реконструкцію до кінця? І на що використали ці 153 тисячі євро? Адже, якщо подивитися на це КПП, то воно просто жахливе (див. фото).

Що стосується «Лужанки», то тут фінансування за проектом передбачалося 7,5 мільйона євро. За ці європейські гроші за цей час можна було б побудувати сучасний пункт пропуску з відповідною інфраструктурою. Але наші митники самі зізналися, що за цим проектом… було проведено підготовчі роботи! І все! Проект, який започаткували десять років тому і під який дали 7 мільйонів євро, закінчився на «підготовчих роботах».

У таких випадках просто жалкуєш, що у нас не діють китайські закони щодо корупціонерів. Там би вже вся ця підлота була поставлена до стінки.

А українцям залишається і надалі перетинати обшарпані КПП на нашому боці і, не дай Боже, щоб у черзі комусь захотілося до туалету…

ТЕГИ : євросоюз

Коментарі :


Додати коментар

 

 

 

Погода

ПОДІЇ

Оголошення

Архів новин

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат