Півмільярда на закарпатські дороги

17.11.2018 15:32 ПОДІЇ

Уряд виділив рекордну суму для відновлення місцевих автошляхів.

Цей рік в історію Закарпаття увійде також і як рік, коли нарешті в області почали наводити лад із дорогами. В 2018-му уряд виділив на наш край понад півмільярда гривень. За ці кошти вдалося оновити дороги важливого національного значення, які вже не ремонтувалися дуже довго.

Біля кордонів та між містами

У цьому році на дороги Закарпаття вже витратили 420 млн. грн. — це рекордна сума для нашого краю. За ці кошти вдалося відремонтувати чимало шляхів. Зокрема, вдалося оновити 5 км дороги від КПП «Вилок» до КПП «Дяково» та 5 км дороги з Іршави до Виноградова. Це коштувало приблизно 86,15 млн. грн. У цьому році також завершили ремонт 14,3 км дороги державного значення «Київ—Чоп», 6 км траси за маршрутом «Велика Добронь—Мукачево—Берегово—КПП «Лужанка» та 10 км дороги від КПП «Соломоново»—Яноші — з під’їздом до КПП «Косино». У найближчих планах — ремонт найкоротшої траси від Мукачева до Чопа.

Не пусті обіцянки

Ще на початку весни на засіданні уряду прем’єр-міністр України Володимир Гройсман сказав: «Цього року роботи будуть наймасштабнішими за всю історію незалежності. У тому числі значні гроші передбачені на ремонт регіональних доріг».

І цим заявам нема підстав не вірити. Їх доводять цифри. Влада в регіонах отримала цього року 11,5 млрд. грн., наступного отримає ще більше — 17 млрд. До того ж уряд планує на 1 млрд. грн. збільшити фінансування програм забезпечення безпеки дорожнього руху (за рахунок Державного дорожнього фонду). Наступного року цифра коштів, виділених на дороги, ще більш вражає — це 55 млрд. грн.

Звідки такі гроші?

В уряді проаналізували стан справ та виокремили головні проблеми дорожнього господарства. Спеціалісти підрахували, що станом на 2016 рік із 170 тисяч км доріг — понад 90 % були визнані такими, що не відповідають усім необхідним нормам. Чому так сталося? Причини на поверхні — це хронічне недофінансування ремонтно-будівельних робіт, низька якість ремонту та суцільна корупція. А ще протягом 10 років капітальний ремонт та реконструкцію доріг у країні майже не проводили. Тому не дивно, чому дороги в такому стані.

Процес відродження доріг розпочався з квітня 2016 року. Саме тоді розблокували рахунки Укравтодору і тоді вдалося провести необхідні тендери. Завдяки цьому вдалося відновити в тому ж році 900 км доріг, у 2017-му — вже понад 2100 км. Остання цифра дивує — адже це рекорд кількості відремонтованих доріг за останні 12 років!

Децентралізація та суровий контроль

Ці зміни не були би можливими без двох факторів: реформи фінансової децентралізації і створення Дорожнього фонду.

«Ми заклали фінансові основи подальшого розвитку. Це, насамперед, можливості децентралізації, яка дозволяє наповнювати місцеві бюджети, а отже, фінансувати дорожні проекти на місцях. А також Дорожній фонд, який забезпечує гарантоване, прогнозоване фінансування», — повідомив керівник уряду В. Гройсман.

Раніше кошти на ремонти виділялися в «ручному режимі» і тому багато автошляхів у тому ж Закарпатті не ремонтувалися роками, навіть десятиліттями. Відтепер немає потреби випрошувати кошти у держави: кожен регіон отримує ресурси і сам визначає, які місцеві дороги потребують ремонту. Гроші для ремонтів доріг місцевого значення передаються на місця через Дорожній фонд. Усі тендери перевірятимуть за системою ProZorro, яка дозволить проводити їх відкрито і на рівних умовах для всіх учасників, що забезпечить економію бюджетних коштів і якісне виконання робіт.

Укравтодор, який відповідав за дороги раніше, відтепер слідкує лише за автошляхами державного значення.

Проте виділити кошти на ремонт — це одне, а зробити його якісно — зовсім інше. Минулими роками цим часто грішили, але тепер, враховуючи сумний досвід, якість робіт суворо контролюють.

Зокрема, якщо експертиза встановить, що ремонт виконано не­якісно — платити за це будуть не закарпатці з власної кишені, а підрядник, який виконував роботи.

До речі, Укравтодор відтепер слідкуватиме і за дотриманням гарантійних зобов’язань підрядників. Тепер на середній ремонт доріг гарантія має бути не менше 5 років, на капітальний — не менше 10.

Загалом у планах уряду — за 5 років з’єднати якісними дорогами всі обласні центри. На цей проект заплановано виділили 322 млрд. грн. І це мають бути не просто хороші дороги, а автошляхи, збудовані за новими стандартами та за європейським принципом (приклад — GO Highway).

«Масштабне будівництво доріг дасть нам можливість покращити стан доріг, зробити його якісним. Нам потрібно буде побудувати транспортні коридори, як наш потенціал транзитний. І навколо нього буде створено багато різних інфраструктур і робочих місць», — заявив В. Гройсман. Як бачимо, уряд уже успішно реалізовує свої амбітні задуми.

Дмитро Гончар

Коментарі :


 

 

 

Погода

ПОДІЇ

Оголошення

Архів новин

Квітень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат