БЛОКАДА
У той час, як у нас погіршилася ситуація на фронті, коли поставки західного озброєння в Україну впали на 30%, палки в колеса почали вставляти і сусіди.
Наприкінці жовтня польські перевізники оголосили, що з початку листопада і до кінця року планують заблокувати пункти пропуску на кордоні з Україною. Рух транспорту заблокований у напрямку найбільших пунктів пропуску "Ягодин-Дорогуськ", "Краківець-Корчова" та "Рава-Руська-Хребене" із 6 листопада.
Перевізники вирішили блокувати кордон через невдоволення скасуванням після повномасштабного вторгнення вимоги для українських перевізників одержувати дозвіл на перетин кордону, як це було раніше.
Відомо, що збитки українських перевізників становлять 350 євро за добу. Натомість українська економіка через блокування кордонів польськими страйкарями зазнала збитків, які вже становлять понад 400 млн євро.
22 листопада польські перевізники оголосили, що планують блокувати пункт "Ягодин-Дорогуськ" на українсько-польському кордоні до лютого 2024 року. Лідер польських перевізників Рафал Меклер із ультраправого Національного руху також заявив, що блокаду з 23 листопада розширять на пункт пропуску "Медика-Шегіні".
Ну а потім щось подібне вирішили зробити і словаки. Вони також заблокували проїзд вантажівок на пункті пропуску Ужгород-Вишнє Нємецке. Щоправда, через день блокаду призупинили, хоча й пообіцяли продовжити.
Як виявилося, за блокадою кордонів стоять російські спецслужби. Про це пише видання Guildhall, яке провело власне розслідування. Офіційним організатором блокування кордону Польщі з Україною виступає польський громадянин Рафал Меклер. Він володіє транспортною компанією Rafał Mekler Transport. Примітно, що він є представником осередку проросійської партії Konfederacja Wolność i Niepodległość (Конфедерація свободи та незалежності) у Люблінському воєводстві.
Ця політична сила має тісні звʼязки з Москвою. Так, лідер партії Януш Корвін-Мікке виступав із закликами про визнання окупації Криму і особисто відвідував півострів у 2015 році, де зустрівся із гауляйтером Аксьоновим.
На початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну вищезгаданий Меклер провів низку акцій, де вимагали скасувати санкції проти РФ.
Ще один учасник блокади на польсько-українському кордоні – громадянин Білорусі Гордеюк Віктор Степанович. Він володіє компанією PEO-Trans. Проаналізувавши його сторінки в соцмережах, автори матеріалу дійшли висновку, що той навчається в одному з вищих військових навчальних закладів Білорусі. Рідний брат Віктора Гордіюка – Андрій проходить службу у 38 окремій десантно-штурмовій бригаді армії Білорусі.
Російський слід виявили і в акціях на кордоні України зі Словаччиною. Там організаторами блокування кордону виступили представники громадської організації "Союз автоперевізників Словаччини" (UNAS). Антиєвропейська праворадикальна партія "Наша Словаччина" ці акції підтримала.
Примітно, що ця партія виступає за "відновлення дружніх зв’язків" з Росією. Її лідер Маріан Котлеба у 2014 році написав листа екс-президенту-втікачу Віктору Януковичу, де Революцію Гідності порівняв з "тероризмом".
Ситуацію вирішити важко. Закарпатські перевізники також страждають. Особливою небезпекою є для них блокада словацького кордону. Наразі влада Закарпаття взяла під особистий контроль ситуацію із можливим блокуванням словацького кордону. Про це повідомив перший заступник голови Закарпатської ОВА Мирослав Білецький.
«Разом з головою ОВА взяли вирішення цього питання під особистий контроль. Ми постійно комунікуємо із митниками, прикордонниками, представниками суміжної сторони, щоб не тільки налагодити, а й за можливості пришвидшити пропуск вантажних автомобілів», – зазначив Мирослав Білецький.
За його словами, завдяки цьому за останні три дні вдалося збільшити кількість оформлених за добу транспортних засобів – із 519 у п’ятницю, 17 листопада, до 700 у понеділок, 20 листопада. Такі кроки дозволили скоротити час очікування в електронній черзі з 10 до 7 днів.
Але хто знає, як поведуть себе словаки? Адже тепер там влада абсолютно не прихильна до України, яка може просто закрити очі на те: що коїться на кордоні.
Коментарі :
Додати коментар