Декларація про громадську люстрацію на Закарпатті
Ми, представники формальних і неформальних громадських об’єднань і рухів в Закарпатській області, які виступили проти диктаторського режиму Януковича та координували свої зусилля і дії впродовж листопада 2013р. – лютого 2014р.,
усвідомлюючи нагальну необхідність захисту українського суспільства і, зокрема, громад Закарпаття від повернення диктатури чи автократії в нових формах,
розуміючи виключну важливість реальних змін у поступі нашої країни до справжніх реформ в інтересах всього народу і кожної людини,
започатковуючи якісно нові та більш ефективні реформи і методи всенародної боротьби з тотальною корупцією, яка роз’їдає українську владу і суспільство,
виступаючи за необхідність радикального оновлення державної виконавчої влади та місцевого самоврядування на всіх рівнях на принципах моральності, професійності, доброчесності, прозорості та підзвітності громадам, декларуємо про таке:
1.За нинішніх умов суспільство і громади Закарпаття гостро потребують запровадження люстрацій них процесів – як процедур і дій очищення влади та унеможливлення приходу до влади нових осіб, які скомпрометували себе попередньо службовою, політичною чи громадською діяльністю.
2.За умов відсутності в Україні спеціального законодавства про люстрацію, ніщо не забороняє об’єднаній громадськості ініціювати та здійснювати громадську люстрацію, діючи при цьому в рамках Конституції та законів України. Навпаки, процес громадської люстрації, як і всенародний рух Євромайданів по всій країні, має стати потужним поштовхом до якнайшвидшого прийняття люстраційного законодавства.
3.Громадська люстрація полягає:
у виявленні та моральному осуді конкретних осіб та організацій, що були причетні або активно підтримували побудову диктаторського режиму в Україні у 2010-2014 рр., а також - були причетні до порушень прав і свобод громадян (політична і моральна люстрація);
у виявленні осіб та організацій, в діяльності яких є ознаки корупції з негайною передачею попередньо зібраної інформації до правоохоронних органів для реагування (антикорупційна люстрація);
в організації ефективної системи звернень до органів нинішньої влади з питань рішень громадського люстраційного комітету і громадського люстраційного процесу загалом та моніторингу реагування влади на такі звернення.
4.Об’єднана громадськість Закарпаття вважає, що якщо особа у період з 2010 р. по 2014 р. займала посаду з нижченаведеного переліку в органах державної виконавчої влади чи у місцевому самоврядуванні, в правоохоронних органах, прокуратурі і судах, на державних підприємствах, то вона не має морального права надалі займати цю посаду і має добровільно звільнитись або ж бути звільнена:
Голови місцевих державних адміністрацій та їх заступники (РДА і ОДА);
Керівники структурних підрозділів облдержадміністрації (директори департаментів, начальники управлінь).
Керівники та їх заступники територіальних відділень центральних органів виконавчої влади зі спеціальним статусом.
Голови та їх заступники – окружного адміністративного суду, місцевого господарського та апеляційного суду, місцевих загальних судів;
Обласні, районні, міськрайонні, міські прокурори та їх заступники, керівники відділів і управлінь обласної прокуратури;
Керівники територіальних відділень державних підприємств.
5.Вважаємо також, що громадському люстраційному процесу, моральному осуду та звільненню з вищеперерахованих посад підлягають члени Партії регіонів, Комуністичної партії України, ВМГО «Молоді регіони» та ВГО «Український вибір».
6.Вимагаємо, щоб призначення на вищеперераховані посади відбувалось лише шляхом громадського обговорення, публічного та прозорого конкурсу, проходження громадської люстрації на основі таких критеріїв :
ПРОФЕСІЙНІСТЬ. Кандидати повинні мати закінчену профільну або суміжну вищу освіту, позитивні рекомендації та управлінський досвід не менше двох років;
ДОБРОЧЕСНІСТЬ. Майбутні керівники не можуть мати корупційної історії, тобто щодо них не повинні існувати обґрунтовані підозри у причетності до корупційних правопорушень. Вони також не можуть бути причетними до порушень прав і свободи людини. При цьому йдеться не тільки про підозри, які висувалися державними органами, але насамперед про ті, які з’явилися внаслідок журналістських розслідувань засобів масової інформації та авторитетних громадських організацій;
ПРОЗОРІСТЬ СТАТКІВ. Майбутні керівники повинні оприлюднити свою декларацію про майно, доходи і витрати до розгляду питання про призначення на посаду і оприлюднювати в подальшому щорічно відповідно до законодавства та високого суспільного запиту на прозорість. При цьому задеклароване майно і доходи повинні відповідати реальному стилю життя особи;
ПІДЗВІТНІСТЬ. Нові керівники щонайменше протягом тижня з моменту призначення мають ознайомити суспільство зі стратегічними завданнями підрозділу та що два місяці звітувати перед суспільством про виконану роботу;
НОВА ГЕНЕРАЦІЯ. Суспільство очікує побачити на державній службі нові молоді обличчя з незаплямованою репутацією, авторитетом серед професійних кіл та журналістів, з новими ідеями та якісною освітою які раніше не були на державній службі та на службі в органах місцевого самоврядування.
Формальні і неформальні
громадські об’єднання
учасники Закарпатського Євромайдану
admin
Коментарі :
Додати коментар