Закарпатських виробників вина ознайомили з французьким досвідом у галузі виноробства
Цього тижня у м.Берегово на території виноробної компанії «Шато Чизай» відбувся семінар для виноробів Закарпаття.
Головна тема - «Французький досвід у галузі виноробства: організація галузі, запровадження системи географічних зазначень, комерціалізація, вимоги щодо якості вина», однак коло питань, які обговорювалися, було ширшим. Власне, йшлося про стратегію розвитку галузі для Закарпаття й усієї України.
Символічним є те, що подія, котра мотивує визначити курс українських виноробів, відбулася саме на Закарпатті. Організаторами семінару виступили Торгово-промислова палата України у партнерстві із Посольством Франції в Україні та Закарпатською облдержадміністрацією. Участь також взяли представники дипломатичних установ, Верховної Ради України та корпорації «Укрвинпром».
«Закарпаття – серце українського виноробства. А серце закарпатського виноробства – Шато Чизай, компанія, котра чарує своїми винами навіть французьких колег. Мені дуже до вподоби гасло вашого регіону: «Земля, наближена до неба». Це відповідає дійсності», – зазначив голова комітету підприємців АПК при ТПП України Олег Юхновський, який виступав модератором заходу. Він також висловив сподівання, що семінар стимулюватиме закарпатських і загалом українських виноробів до інтенсивного розвитку.
«Купуй Закарпатське!» – таку стратегію для просування регіонального продукту представив Денис Ман, директор департаменту економічного розвитку і торгівлі Закарпатської ОДА. У презентації «Закарпатське вино, як продукт і туристичний бренд» він розповів про кроки для промоції локального винного продукту.
Провідні спікери семінару – європейські експерти – у форматі інтенсиву поділилися професійним досвідом та баченням розвитку виноробства Закарпаття й України, навели практичні моделі для втілення виробниками.
Так, радник з питань сільського господарства Посольства Франції в Україні Ніколя Перрен найбільше звернув увагу на практики взаємодії виноробів Франції з державними і громадськими інституціями. Партнерство і взаємна підтримка дають чудові результати. «Виноробство дуже важливе для економіки Франції та й для її історії. Французький досвід, знання і навіть сорти винограду дуже популярні у світі. Французькі установи зацікавлені у співпраці, готові ділитися досвідом та супроводжувати вас, винороби, у період, коли український сектор починає розуміти свій потенціал та розвиватися. Франція і Україна – дві великі аграрні країни. До слова, система географічних зазначень (наприклад, може йтися про Шампанське чи Коньяк) має 150-літню історію, і втілення її стало можливим саме завдяки колективним діям. Вам ми теж радимо об’єднуватися і розвивати галузь спільно, для спільного успіху», – зазначив Ніколя Перрен.
Успіх Франції у виноробстві є легендарним і вражає цифрами: країна володіє 10% світових виноградників, а доля у виробництві вина сягає 17%. Це сектор №1 у с/г і такий, що надає найбільше робочих місць. У Франції нараховується 142 тисячі виноробів! Водночас, саме французьке вино є найдорожчим у світі. Експорт вина у 2018 році сягнув обсягу у 8,9 мільярдів євро. Також держава є лідером у винному туризмі.
Завдяки чому Франції це вдається, розповів викладач ELP із м. Бордо Стефан Баде. «Я тут, бо вірю в українське виноробство. На Закарпатті я вперше. Співпрацюю з Україною, проводжу навчальні заходи для фахівців, і вдома, у Франції, мене часто запитують, чому ж підтримую розвиток українського виноробства. Я відповідаю: вірю в українське вино! А щодо конкуренції, то вона – завжди стимул навчатися!», – зауважив міжнародний експерт.
Представник Європейського банку реконструкції і розвитку Денис Торхов, координатор проектів групи з фінансування та розвитку малого і середнього бізнесу, розповів про можливості міжнародної підтримки проектів, спрямованих на розвиток регіону.
Ключовий експерт проекту ЄС «Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні» Дарко Якшич поінформував про технічні аспекти впровадження захищених найменувань. Чому це важливо? Географічне зазначення продукту сприяє збільшенню доданої вартості та відтак – розвитку території, звідки походить. Зараз у регіоні вже предметно йдеться про запровадження географічних зазначень для закарпатського сиру і, звісно, закарпатського вина.
Саме надання закарпатському вину географічного зазначення і запровадження бренду «Закарпатське вино» є серед цілей провідної виноробної компанії регіону. Цьому сприятиме і діяльність Асоціації виноробів Закарпаття.
«Створена і починає роботу Асоціація виноробів Закарпаття! Ця структура має мету і всі передумови зайнятися реєстрацією географічних зазначень для закарпатського вина. Учасникам семінару та всім виноробам Закарпаття надсилають запрошення до участі і широкої дискусії – задля спільних дій», - оголосив директор «Шато Чизай» Анатолій Полосков.
«Асоціація є відкритою, – наголошує засновник виноробної компанії Шато Чизай Геннадій Гутман. – Ласкаво просимо всіх виноробів діяти спільно, щоб просувати вино і Закарпаття разом. Одне прохання: виробляти високоякісні вина, аби славити наш край. Це єдина амбіція: Закарпаття має бути найкращим! Мета спільна: щоб край процвітав».
На завершення заходу його учасники мали можливість продегустувати закарпатські вина.
Читайте також: Створено Асоціацію виноградарів і виноробів Закарпаття
Коментарі :
Додати коментар