Потяг Ужгород—Кошице: Міф чи реальність?

03.03.2018 14:45 СОЦІО

Останні кілька тижнів тема залізничного сполучення між Ужгородом та словацьким містечком Кошице набула, здається, нового звучання. Неочікувано те, що раніше було більш схожим на чутки та дещо амбітні сподівання жителів прикордонного Ужгорода набрало реалістичних обрисів і про транскордонну електричку заговорили і в Києві, і в Братиславі.

Так, нещодавно у коментарі виданню ProZak народний депутат України від «ужгородського» мажоритарного округу Роберт Горват повідомив, що і справді розпочав переговори про забезпечення залізничного сполучення країн-сусідок.

«Дійсно, ми ініціювали процес переговорів зі словацькою стороною. Наприкінці минулого року на зустрічі групи з міжпарламентських зв’язків зі Словацькою Республікою в Києві я залучився підтримкою депутатів словацького парламенту у вирішенні цього питання. Нещодавно вони відгукнулися на нашу пропозицію і 3 тижні тому я їздив у Словаччину, де зустрівся із представниками профільного словацького міністерства і двох компаній — «Залізничної компанії Словаччини» та «Залізницями Словацької Республіки», — розповів Роберт Горват.

За словами парламентаря, початково він із колегами-однодумцями працював над можливістю з’єднати Україну зі Словаччиною існуючою широкою колією 1520 мм, яка пролягає між Ужгородом та станцією Ганіска при Кошице — Південнословацьким металургійним комбінатом. Ця колія наразі з’єднує Ужгород зі словацьким Требішовом, і депутат розглядав можливість курсування потяга до цього міста та подальшу пересадку пасажирів уже на вузьку колію для прямування до Кошице або інших міст Словаччини та Євросоюзу.

«Однак словацька сторона не дуже позитивно подивилася на цю ідею через надмірну завантаженість широкої колії вантажними потягами та подальшим збільшенням вантажообігу з Китаю та Казахстану. Крім того, запуск додаткового пасажирського потяга з Ужгорода спричинив би необхідність добудови колії від станції Ганіска при Кошице до пасажирської станції Кошице. Натомість нам запропонували відновити вузьку колію   1435 мм, яка до 1991 року функціонувала в Ужгороді, але була демонтована з невідомих причин, і вже нею з’єднати дві країни, тим самим відкривши українцям зручну, доступну та швидку дорогу до Західної Європи», — заявив народний депутат.

Горват стверджує, що наразі вся необхідна обслуговуюча інфраструктура в Ужгорода є. Потрібно лише відновити близько 12 км залізничного полотна між Ужгородським залізничним вокзалом та державним кордоном зі Словаччиною. На думку Горвата, «це з’єднає Ужгород та всю Україну не лише зі словацьким Кошице, а й з Прагою, Братиславою та всією Європою».

«Ідея, озвучена словацькими партнерами під час зустрічі, мені сподобалася. Після цього ми разом із колегами Василем Петьовкою та Валерієм Лунченком зустрілися з виконуючим обов’язки голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгеном Кравцовим і під час зустрічі, крім інших питань, зокрема переведення потяга № 29 Ужгород—Київ на щоденний графік курсування, обговорили також питання сполучення Словаччини та України».

За результатами цієї зустрічі було вирішено створити робочу групу, щоб проінспектувати, в якому стані зараз перебуває ділянка між Ужгородським вокзалом та кордоном зі Словаччиною і які кошти необхідні, щоб відновити залізничне полотно та запустити сполучення між Україною та Словаччиною. Вже після цього, пояснює нардеп, зможемо говорити про конкретніші терміни та умови роботи.

Важливим нюансом потенційного курсування цього потяга є можливість уникнути багатогодинного очікування на кордоні. Це стане одним із головних позитивів роботи майбутнього маршруту.

«Усі питання із митною та прикордонною службами вже вирішено, — заявив Горват. — Особисто зустрічався із представниками обох сторін і, скоріш за все, потяг із Ужгорода курсуватиме без багатогодинних зупинок на кордоні. Документи пасажирів перевірятимуть протягом курсування потяга і це дозволить зробити дорогу максимально швидкою та зручною для пасажирів. Дуже важливо з’єднати Україну з Європою новим зручним і, головне, доступним залізничним маршрутом. Особливо, враховуючи дедалі більшу завантаженість кордонів легковим автомобільним транспортом».

Як повідомляє ProZak, початок процесу переговорів підтвердили і в Словаччині: речник «Залізничної компанії Словаччини» Томаш Ковач повідомив, що проект залізничного сполучення між Ужгородом та Кошице наразі опрацьовується. За його інформацією, представники «Залізничної компанії Словаччини», яка, власне, займається пасажирськими перевезеннями, вже зустрічалися з представниками «Залізниць Словацької Республіки», яка займається залізничною структурою. Зустріч стосувалася можливих інфраструктурних перебудов на прикордонній станції Матьовце в Словаччині. Крім того, були переговори і з фінансовою службою та прикордонною поліцією, на яких обговорювалося питання зміни статусу КПП Матьовце—Павлово з вантажного на вантажно-пасажирський.

Підтримали ідею нового залізничного маршруту і в Закарпатській ОДА. Так, директор департаменту економіки Закарпатської ОДА Денис Ман у коментарі нашому виданню заявив: «Закарпаття несправедливо обділене увагою Укрзалізниці в кількості потягів: попит із боку населення, ділових кіл та туристичного бізнесу ось уже кілька років залишається незабезпеченим. В умовах безвізового режиму інтерес до міжнародних подорожей зростає. Отже, поява нового потяга до Кошице від Ужгорода — очікувана і дуже затребувана».

Ман вважає, що українські та словацькі туристичні оператори готові до формування спільного туристичного пакета для міжнародного туриста. І вже зараз це може підтвердити не один туристичний оператор. А автобусний транспорт наразі не забезпечує ні туристичний, ні побутовий потік із України в Словаччину повною мірою.

Роберт Горват, котрий наразі є одним із найактивніших учасників переговорного процесу, переконаний, що амбітний проект таки вдасться реалізувати.

«Процеси йдуть і спілкування, як зі словацькою стороною, так і з Укрзалізницею, триває. Ми інтегруємо Україну й українців у Європу. В тому числі через залізничне сполучення. Потрібно розуміти, що процес цей не миттєвий і потребує тривалої роботи. Але роботу ми почали і мусимо дійти до кінця. Вірю, що дійдемо».

ТЕГИ : Кошице

Коментарі :


04.03.2018 14:18 Макс

Аяяяй, як не добре привласнювати ініціативи собі пане Роберте. Купа людей працювала над цією ініціативою, зокрема генконсул Словаччини Янка Буріанова, Міністр інфраструктури Омелян, активістка ініціативної групи Власта Негря, а ще багато і багато спеціалістів з відомств обох країн.


 

 

 

Погода

СОЦІО

Оголошення

Архів новин

Квітень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат