Із чого роблять у Закарпатті асфальт, якщо він не тримається і кількох місяців

13.02.2016 18:14 СОЦІО

Цього тижня були сильні дощі. Водою позаливало дороги. А відповідно водії не могли бачити ям і «губили» в тих ямах колеса.


Чого варта вечірня пригода в Ужгороді навпроти будівельного гіпермаркету «Епіцентр», де через яму з десяток автомобілів залишилися без коліс. І це на вулиці Баб’яка, яку латають ледь не чотири рази на рік!

Ми вже звикли до того, що у нас хорошою вважається дорога без ям і вже ніхто не звертає уваги, що хорошою є дорога не лише без ям, але й гладка і рівна дорога. Закарпатці постійно ставлять питання, чому в нас так часто ремонтують одну й ту саму дорогу. Невже не можна зробити дорогу один раз і на багато років.

Комусь це не вигідно. Бо на ремонтах доріг можна списати багато коштів. Ніхто ж не порахує, скільки і чого витрачено на ремонт.

З цього приводу Інтернет-видання ProZak.info цього тижня розмістило критичний матеріал. Пропонуємо вашій увазі.

Чому після відлиги в Закарпатті з доріг разом зі снігом зійшов і асфальт

Репліка нашого дописувача Романа Руснака цілком доречна з огляду на те, що в Закарпатті й в Ужгороді зокрема, з доріг разом зі снігом зійшов і асфальт.

«Наприкінці літа минулого року влада Погорєлова розпочала грандіозний ремонт доріг в Ужгороді. Пригадуєте? Тоді в міській пресі влада хвалилася, що гроші є і все заасфальтують. Подивіться тепер на ці дороги — яма на ямі. Виявляється, проблема з дорогами не у відсутності грошей, а в тому, що у нас не навчилися робити асфальт. Таким чином, гроші просто йдуть у прірву. А це наші з вами гроші, дорогі закарпатці», — пише виданню ProZak.info Роман Руснак.

Ми проаналізували деякі цифри та події, які стосуються ремонтів доріг у Закарпатті, й робимо таке саме резюме — у нас не вміють робити асфальт.

До прикладу, на початку минулого року у Службі автомобільних доріг у Закарпатській області повідомляли, що на ремонт та експлуатаційне утримання автошляхів загального користування краю за рахунок держбюджету передбачено 67 млн. грн. Зокрема, 70 % планується спрямувати на дороги державного значення і 30 % — місцевого значення.

Шляховики бідкалися, що це лише 25 % від мінімальної розрахункової потреби, а на дороги місцевого значення — до 8 %.

Тим не менше, за виділені кошти шляховики провели ямковий ремонт 998,6 км доріг на найвраженіших ділянках: Київ — Чоп, об’їзна м. Ужгород — КПП «Ужгород», Велика Добронь — Мукачево, Довге — Іршава — Виноградів, об’їзна м. Мукачево, Хуст— Шаян — Вишково — Буштино, КПП «М. Березний» — Малий Березний, Берегово — Виноградів — В. Копаня, Нижні Ворота — Воловець — Міжгір’я.

19,8 млн. гривень Закарпаття отримало з державної бюджетної програми «Розвиток дорожнього господарства областей української частини Карпатського Єврорегіону». Ці кошти витратили на поточний середній ремонт автодороги державного значення Мукачево — Рахів — Богородчани — Івано-Франківськ — Рогатин — Львів.

Загалом Служба автомобільних доріг у Закарпатській області відповідає за 3348 км шляхів загального користування. Крім цього в краї є ще 5 тисяч кілометрів доріг комунальної власності, за які несуть відповідальність місцеві органи влади.

Шляховики кажуть, що потреби на ремонт доріг у грошах становлять десь 700 мільйонів гривень.

А тепер подивіться на згадані вище ділянки доріг, де шляховики прозвітували про ремонти. Де асфальт? Суцільні ями. То невже вони хочуть щорічно розбазарювати не 100 млн. грн., а 700 млн.?

Навчіться спочатку робити якісний асфальт, який стоятиме не до весни, а хоча би кілька років. Так, як це є у всіх порядних країнах. Та й навіть в деяких областях України. Бо різниці немає скільки вам давати грошей. Ви і мільярди спокійно вкладете в лайно.

До речі, всі роботи, які проводить на дорогах області Служба автомобільних доріг, нині виконує ДП «Закарпатський облавтодор» — саме це підприємство виграло тендер. А чи була створена комісія, яка перевіряє якість того, що продукує облавтодор і як виконує роботи? І чи немає в тендерній угоді пункту про те, що фірма-виконавець несе відповідальність за якість покриття?

Така сама ситуація конкретно і в Ужгороді.

Наш дописувач правий, перед місцевими виборами тодішня влада Ужгорода дійсно рапортувала про тотальний ремонт доріг і хвалилася, що грошей на це достатньо.

115 вулиць, тротуари, території між багатоповерхівками Ужгорода запланував Віктор Погорєлов відремонтувати перед виборами. Знайшли без проблем на це понад 3 мільйона гривень.

Окрім того капітальний ремонт дорожнього полотна було заплановано на 50 вулицях, і на це в бюджеті було 24 мільйона гривень.

Влада Ужгорода навіть залучила проектний інститут із Вінниці, який розробив документацію для 10 вулиць Ужгорода. Виконували ремонт міське КШЕП, Будавтодор, ШБУ-58.

І що? Де асфальт? Ви бачили, в якому стані дороги?

Наведемо лише деякі цифри: 1 % із опитаних мешканців міста вважають, що дороги у місті перебувають у прекрасному стані, пише сайт Vsemisto. Такі дані   американської компанії   International Republican Institute, яка проводила в 22 областях України опитування на різні теми. За їх даними було опитано 17 тисяч респондентів.

6 % жителів Ужгорода думають, що дороги міста перебувають у доброму стані. Натомість 21 % опитаних кажуть, що наші шляхи — у поганому стані, а 70 % респондентів називають їх жахливими. Це, скоріше за все, ті 70%, яким доводиться їздити цими дорогами щодня.

До речі, у випадку набуття чинності закону про децентралізацію, витрати на ремонт доріг ляжуть виключно на місцеві бюджети. Все. Держава більше не буде давати на це гроші. Тому нашій владі вже зараз потрібно бути готовою до того, що гроші закарпатців будуть йти на той асфальт, яким наші шляховики покривають дороги. І вже не можна буде кивати на Київ, мовляв, недодають нам грошей на ремонт доріг. І тоді губернатор повинен буде взяти за шкірку головного дорожника і вимагати від нього якісного виконання доріг, бо інакше закарпатці візьмуть за шкірку самого губернатора.

Ну і ще одне. Ми писали про те, що центральна влада як експеримент дозволила прикордонним областям брати на ремонт доріг певний відсоток із митних надходжень. Але центральна влада чомусь не внесла до цього списку областей Закарпатську область. Наші нардепи доволі інфантильні, щоб виправити цю помилку, а обласна влада наразі обмежилася лише листом від облради та губернатора до Кабміну.

Цього замало. Бо це може бути порятунком. Надпланових надходжень із митних зборів може бути цілком достатньо, щоб забути про дефіцит коштів, які потрібні на ремонт доріг. Вперед, до роботи, лінивці!

Коментарі :


 

 

 

Погода

СОЦІО

Оголошення

Архів новин

Червень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат