«Культурна платформа Закарпаття»

16.07.2016 09:58 СОЦІО

Після Майдану гідності Україна переживає народження не лише нової свідомої нації, але й формування власного сучасного культурного коду. Одним словом — Ренесанс. Запустився новонароджений виток енергії особливого творчого розвитку. Зміни відбуваються практично в усіх сферах життя країни, але найпотужніше — в горизонті мистецтв.

Саме культура першою зазнає впливу процесів, що витають у повітрі та народжують нову атмосферу щасливого життя. Як ми знаємо, естетична чуттєвість є важливим компонентом «конфігурації суспільства». Незважаючи на економічні складнощі, сакрально-духовна складова суспільства розвивається нестримно і завдяки цьому з’являються дедалі цікавіші музиканти, дизайнери, художники...

Ужгород — місто, в якому точно здійнялася хвиля відродження. Незвичайна краса міста і чарівна атмосфера просто не могли не синтезувати щось дійсно унікальне. Такою дивовижею є «виноградне покоління», що об’єднується навколо ідеї «Культурної платформи Закарпаття», метою створення якої є бажання творити унікальний контент території. Адже маючи мультикультурне населення, унікальне розташування, унікальний культурний код (європейське коріння культурних традицій), а також велику кількість талановитої молоді, Ужгород має всі можливості стати «вузловою станцією» креативних можливостей України.

Контент — слово, що віддає технічним присмаком і не зовсім зрозумілими формами, особливо коли говорять про «Культурну платформу».

Платформа — це взагалі, для більшості, тема поїздів та електричок. Культура — поняття широке, від бібліотек і театрів до розливайок і матюків.

Що є спільного між електричкою і розливайкою? Звісно контент.

Контент — це наповнення або зміст форми, образу, явища чи епохи. Історична можливість культурної самоідентифікації через створення нашого «контенту», в сучасних динаміках життя це масштабні зміни, які ми зараз переживаємо. Вони не хаотичні й випадкові, як здається на перший погляд; насправді вони мають чітку, добре помітну структуру.

Ми звикли до контенту як звичного наповнення нашого життя через соціальні мережі, радіо або телевізор, який здебільшого має негативну енергетику (трагічність, кримінальність, сварки, зради, корупція або образи багатіїв, які не знають, куди дівати свої космічні статки). Одним словом, людям формують ритм (мотивацію), в якому володарі центральних медіа-, холдингів прагнуть контролю через режим страху, відчаю та надії, що допоможе тільки столиця.

Все це нам збувають через різноманітні гаджети, телевізори (канали зв’язку). Екранна культура, до якої ми дедалі більше звикаємо, веде нас до віртуального (імітаційного), а справжнє (Віра, Надія, Любов) потроху відходить до історичної пам’яті минулого. Для покоління, що зараз має 21—33 роки, незрозумілим є питання, як створювати сім’ю та піклуватися про своїх дітей у полоні таких негативних новин, що формують ритм життя.

Чому незрозуміло?

Тому що наші здібності і мрії ніхто не помічає з минулої номенклатурно-управлінської епохи та відповідно не створює можливості для динамічного розвитку креативного класу в Україні. Саме нерозуміння нашого контенту робить управлінський клас сліпим щодо наших мрій, які мають змінювати світ. Нерозуміння виникає через велику культурну прірву, причина якої в розриві культурних традицій естетичного дискурсу між нашими поколіннями.

У житті це виглядає так, що після попсового мас-маркету від епохи Кучми до царювання Януковича трапився культурний вибух — явище Майдану, який продемонстрував світу наш контент: «Вагоновожаті», «Один в каное», «The Hardkiss», «The Maneken», «Dakh Daughters», «The Erised», «Pur:Pur»...

Список чималий, та головне в іншому. Музика і пластика тіла завжди на передовій лінії зміни культурної парадигми. Вони найчутливіший орган у системі креативних економік.

Креативна економіка — це сукупність поглядів, ідей, тенденцій і напрямів сучасного розвитку економіки, що характеризується органічним поєднанням та використанням знань, інформації та творчості (креативності). Деякі англомовні автори називають цей феномен «культурною індустрією» або «креативною економікою».

Британський департамент культури, медіа та спорту визначив креативні індустрії як «такі індустрії, які походять з індивідуальної креативності, вміння та таланту і які мають потенціал до багатства та створення робочих місць через генерування та використання інтелектуальної власності». ЮНЕСКО визначив креативні індустрії як індустрії, метою яких є «створення, виробництво і комерціалізація творчих (креативних) змістів, які є нематеріальними і культурними за своєю природою». Такі змісти зазвичай захищені правом інтелектуальної власності й вони можуть набувати форми продукту чи послуги.

Отже «Культурна платформа Закарпаття» — новий горизонт реалізації потенціалів молоді. «Культурна платформа Закарпаття» має на меті створити перший прецедент системної комунікації влади і креативного класу міста як системних партнерів. А саме у темі брендингу та позиціювання, території, наповнення її унікальними продуктами та моделюванням культурної логістики. Такий формат надасть можливість реалізуватися найталановитішим та відкриває можливості залучення європейських інвестицій.

Ми плануємо показувати і описувати позитив у цінностях гідності, партнерства і довіри, про які почали забувати на догоду особистим і корпоративним інтересам політики, та горизонти нових потенціалів території через персональні креативні проекти з культурного менеджменту середовища життя.

У найближчий час плануємо провести тренінг із роботи сучасних інформаційних майданчиків за участі Антона Середи, який має чималий досвід роботи на центральних каналах країни та у провідних медійних корпораціях. Метою заходу є підготовка якісних журналістських кадрів для роботи на культурній платформі.

Коментарі :


 

 

 

Погода

СОЦІО

Оголошення

Архів новин

Травень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат