Чи дочекаються закарпатці дешевих вживаних закордонних автомобілів?
Законопроект № 3251 Рада прийняла у другому читанні.
Закарпатці жваво обговорювали, який остаточний вигляд матиме законопроект 3251 і чи прийме його Рада в другому читанні та чи підпише президент. Напередодні чимало депутатів від різних фракцій намагалися внести якісь незрозумілі правки в цей законопроект і фактично нівелювали суть закону.
Паралельно закарпатці чекають, що парламент продовжить термін перебування автомобілів із закордонною реєстрацією на території України.
Щодо другого питання, то воно ще на стадії доопрацювання, а от законопроект 3251 вже у вівторок прийнято у другому читанні й усі сподіваються, що незабаром він буде підписаний президентом.
Новий законопроект № 3251 про зниження акцизного збору при розмитненні вживаних автомобілів є дуже важливим, бо він знизить вартість автомобілів на 30—40 %.
За цей законопроект проголосували 237 народних депутатів.
Якщо президент Петро Порошенко не зволікатиме з підписом, цей закон набуде чинності вже з 1 липня 2016 року.
Так сталося, що нардеп від Закарпаття Валерій Лунченко не фігурує серед тих, хто голосував за цей законопроект. Розуміючи, що закарпатці можуть не пробачити такого, Лунченко пояснив ситуацію на своїй сторінці у Facebook:
«Стосовно мого голосування за законопроект про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів:
1. Оскільки я є одним зі співавторів даного законопроекту, то апріорі підтримую його прийняття, за що і голосував.
2. Під час голосування, очевидно, не спрацювала система «Рада» і мій голос враховано не було. Звернувся до голови Верховної Ради України з відповідним поданням.
3. Мою присутність під час голосування підтверджують і результати голосування за поправки до цього законопроекту.
Вважаю даний законопроект потрібним, важливим і таким, що є на часі. Закликаю президента невідкладно його підписати!»
Що дасть прийняття закону 3251
Як відомо, основні витрати при розмитненні автомобілів формує акцизний збір і ПДВ, який сплачується з митних зборів. Ставка акцизу залежить від року випуску, типу пального та кубатури двигуна. Саме ця позиція найбільше впливає на вартість автомобіля при розмитненні, оскільки за кожен літр об’єму двигуна акциз складав 2,21 євро. Подеколи плата за розмитнення була вищою за вартість придбаного автомобіля.
Згідно з новим законом акциз знижується у 28 разів для найбільш популярних автомобілів із об’ємом двигуна 1,5 л.
Двигун із об’ємом
до 1 л — ставка акцизу 0,102 євро,
до 1,5 л — 0,063 євро,
до 2,2 л — 0,267 євро,
до 3 л — 0,276 євро,
понад 3 л — 2,209 євро.
Таким чином, для розмитнення автомобіля з об’ємом двигуна 1 л за новими правилами треба буде сплатити 63 євро замість 1761 євро. А за розмитнення автомобіля з об’ємом двигуна 2 л — 534 євро замість 4882 євро. А для найбільш популярних автомобілів із об’ємом двигуна 1,5 л замість 3000 євро треба буде сплатити 90 євро.
Ось невеличке порівняння:
Зараз за кордоном автомобіль 2010 року випуску з об’ємом двигуна 1,6 л можна придбати десь за 4 тисячі доларів. Досі акциз на ввезення такого автомобіля становив ще плюс понад три тисячі доларів. Тепер же кінцева ціна такого автомобіля в Україні після розмитнення складе менше шести тисяч доларів.
Щоправда, варто знати, закон № 3251 має низку обмежень.
По-перше, закон має тимчасову дію — до 31 грудня 2018 року.
По-друге, закон поширюється лише на автомобілі, виготовлені не раніше 2010 року. На старіші автомобілі закон не розповсюджується.
По-третє. Закон не поширюється на автомобілі російського виробництва.
Коментарі :
Додати коментар
ну что дождались,,да нив жизнь олигарх поп снизит акцызы на авто из-за бугра.а кто тогда будет покупать отверточную сборку китаезов от корпорации богдан но что-бы сделать хорошую рожу при никудышней игре он снизил таки акцызы на авто но......до 18 года и не старше 6 лет. прикрасно зня,что эти авто стоят почти как новые нееет пересечку никто не отменял и вряд-ли когда нибудь отменят.более того скоро очень скоро и на жигулях.москвичах,волгах не особо покатаешся в раду подан законопроект о введении техосмотра,ибо это требования жидоэвросоюза вот теперь потихоньку понятно,от чего шахтеры донбаса подняли цырк. ну не хотят они мирится с тем,что кто-то снова нам указывает,как нам жить была москва присылавшая нам дерективы, объязательные к исполнению,теперь будет брюсель какая хрен разница.хотя н,по херу лиш-бы деньги давали,а как их роздеребанить за время низалежной они научились