Куди потяги повезуть закарпатців?
З 1 червня скасовано напрями на Харків і Сімферополь, а також один із київських.
Напередодні літа Львівська залізниця вже традиційно оприлюднює зміни руху потягів. Здебільшого майже щороку скасовують якийсь із напрямків і не поспішають додавати щось нове. На цей раз графік затвердили на 2014—2015 роки. Для Закарпаття він означає відміну потягів № 225/226 Харків — Ужгород, № 525/526 Київ — Чоп та № 535/536 Ужгород — Сімферополь.
Також із 1 червня не поїдуть № 296/295 Чернівці — Сімферополь, № 211/212 Москва — Львів. Про це повідомляє УНІАН, посилаючись на прес-службу Львівської залізниці.
Львівська залізниця попереджає про змінену нумерацію потягів: № 245/246 Москва — Чоп буде змінено на № 149/150 цього ж напрямку, № 170/169 Львів — Київ, Дарниця (швидкісний поїзд Hyundai) на № 744/743, № 529/530 Київ — Ужгород на № 229/230, № 537/538 Київ — Ужгород на № 239/240, № 558/557 Одеса — Ужгород на № 242/241, № 514/513 Мукачево — Київ на № 244/243, № 505/506 Київ — Ужгород на № 253/254, № 507/508 Київ — Чоп на № 267/268, № 531/532 Київ — Львів на № 205/206.
Змінено напрям руху поїздів № 41/42 сполученням Дніпропетровськ — Львів на поїзд № 41/42 за маршрутом Дніпропетровськ — Трускавець, № 256/255 Львів — Сімферополь на № 256/255 Львів — Херсон.
Також із червня буде змінений маршрут курсування трьох поїздів, зокрема № 59/60 Москва — Софія прямуватиме через Тернопіль, Копичинці, Чортків, Чернівці замість Тернополя, Львова, Ходорова, Чернівців, № 86/85 Львів — Сімферополь курсуватиме через Львів, Миколаїв, Херсон, Сімферополь замість Львова, Дніпропетровська, Запоріжжя, Сімферополя, № 88/87 Ковель — Сімферополь прямуватиме через Ковель, Миколаїв, Херсон, Сімферополь замість Ковеля, Дніпропетровська, Запоріжжя, Сімферополя.
Відтак із Ужгорода потягом можна доїхати до Києва, Львова, Одеси й Москви, принаймні така різноманітність напрямків збереглася на літо. Всього з 1 червня курсуватимуть вісім потягів. При цьому зазначено, що всі вони їздять щоденно.
ПОЇЗД УЖГОРОД — КИЇВ ЇЗДИТИМЕ ЩОДНЯ
Наслідки зміненого руху відчуємо вже скоро. Якщо Сімферополь ще можна виправдати анексованим Кримом, до якого навряд чи в багатьох є бажання їхати, то Харківський напрям і взагалі Східна Україна сьогодні доступні лише з пересадками.
Львівська залізниця попереджає і про змінену періодичність курсування деяких поїздів: № 13/14 сполученням Ужгород — Київ курсуватиме цілорічно щодня замість курсування в літній період через день, а в осінньо-зимовий період щоденно, № 78/77 за маршрутом Ковель — Москва курсуватиме цілорічно через день замість щоденного курсування, № 88/87 сполученням Ковель — Сімферополь курсуватиме цілорічно через день замість щоденного курсування, № 120/119 за маршрутом Запоріжжя — Львів курсуватиме цілий рік кожного дня замість щоденного курсування в літній сезон, а в осінньо-зимовий період через день; № 667/668 Чернівці — Ковель курсуватиме цілорічно через день замість курсування через день у осінньо-зимовий період.
Українцям учергове обіцяють комфорт у потягах і на вокзалах. На літо передбачили роботу 396 квиткових кас. У січні Головне управління колійного господарства Укрзалізниці розповсюджувало інформацію щодо модернізації 257,2 км інфраструктури і ремонтних робіт, проведених на 1935 км колії. Натомість потяги лише в очікуванні змін, у які насправді не дуже віриться.
В Україні на 90 % зношені вагони
Львівська залізниця в рамках підготовки пасажирського господарства до роботи в літній період планує підготувати 654 пасажирські вагони, з яких 227 вагонів із системами кондиціювання повітря, йдеться в повідомленні прес-служби. Модернізація вкрай потрібна, особливо вагонів плацкартного типу, адже в багатьох із них навіть вікна не відчиняються, а якщо і відчиняються, то вже зачинити не вдається.
Натомість Мінінфраструктури зазначає, що з усіма проблемами ознайомлені й сьогодні очікують на 12,5 млрд. грн., які уряд під державні гарантії надасть на модернізацію залізничної галузі. Кошти буде спрямовано на оновлення рухомого парку та інфраструктури, пише ZIK.
«Зношеність залізничного рухомого складу становить 95 %, вагонів — 88—90 %. Тому зараз потрібно максимально завантажити потужності наших підприємств із локалізацією комплектуючих до 100 % по вантажних вагонах, по пасажирських — до 88—90 %. Також найближчим часом буде узгоджено процедуру фінансування для придбання двох поїздів виробництва Крюківського заводу», — сказав Максим Бурбак, міністр інфраструктури України під час брифінгу в Одесі.
Раніше запланованого терміну на колії повертаються горезвісні Hyundai, які зняли з експлуатації ще в лютому. Кажуть, що після техогляду всі 10 потягів будуть готові до роботи вже наприкінці червня, хоча планували запустити їх лише наприкінці літа.
Під питанням наразі й кримський напрямок. Укрзалізниця відкрила попередній продаж квитків на потяги до Криму, які вирушають у рейс із 1 червня 2014 року. За повідомленням прес-служби «Укрзалізниці», квитки на потяги в цьому напрямку продаватимуть на дати до 15 червня. На наступні дати продаж квитків відкриватимуть поступово, за наявності достатнього пасажиропотоку. Натомість із боку Росії лунають прохання про повноцінне відновлення залізничного сполучення між материковою Україною і Кримом. Але туристичний сезон, судячи з фотографій у соцмережах, навряд чи привабить відвідувачів. Та що вже казати про туристів, якщо навіть Міжнародний дитячий центр «Артек» переїжджає в Карпати і з 15 червня прийматиме відвідувачів на Івано-Франківщині.
Закарпатцям на відпочинок, звісно, легше поїхати в напрямку Європи. Автовокзал із Ужгорода пропонує дістатися навіть Мадрида. Міжнародні маршрути передбачені в напрямках: Росія — Москва, Білоруcь — Мінськ, Молдова — Кишинів, Тирасполь, Чехія — Прага, Хеб, Карлові Вари, Брно, Словаччина — Братислава, Кошице, Міхаловце, Угорщина — Будапешт, Ніредьгаза, Іспанія — Мадрид, Барселона, Сарагоса, Італія — Рим, Верона, Неаполь, Парма, Палермо, Барі, Австрія — Відень, Німеччина — Дюссельдорф, Трір, Естонія — Таллінн.
Пасажиропотік на літо цього року, імовірно, зростатиме в західному напрямку. В українців нахабно забрали кримське море, тому Карпати мають усі шанси в рази покращити туристичний попит. Водночас для Закарпаття на літо залишили лише три потяги з Києва, тож чи не забракне сполучення, якщо туристичний бум таки розпочнеться?
Наталія Каралкіна
***
Чи буде цього літа дефіцит із квитками на потяги
Майже кожного літа в Україні відчувається дефіцит квитків у залізничних касах України. Головним чином він спричинений нестачею вагонів та корупцією, поширеною серед працівників вокзалів.
Загалом для перевезення пасажирів усередині країни задіяно понад 4,5 тисячі вагонів. Відповідальні за перевезення пасажирів відомства заявляють, що діють на межі можливостей. В «Укрзалізниці», наприклад, кажуть про збитковість підприємства і про 26 категорій громадян, які в Україні мають право на пільговий проїзд. За рік залізниця несе збитки понад 3 мільярди гривень від приміських пасажирських перевезень і ще 3 мільярди збитків від далекого сполучення. І при цьому, наприклад, у обласних бюджетах не передбачено в повному обсязі компенсувати перевезення пільговиків. Підраховано, що залізниця дотує проїзд кожного пасажира на 84,5 гривні.
Щоб якось компенсувати втрати, «Укрзалізниця» час від часу підвищує вартість квитків. Водночас учасники проекту «ПОЇЗДка», що займається правовою підтримкою пасажирів, вважають, що заяви «Укрзалізниці» та Мінінфраструктури про збитковість є дещо перебільшеними. Координатор проекту Олександр Бондаренко в коментарі Радіо Свобода сказав, що, за його даними, половина коштів, які є в розпорядженні «Укрзалізниці», використовуються неефективно.
Олександр Бондаренко вважає, що для того, щоб вирішити проблему з нестачею квитків, треба, по-перше, займатися оновленням рухомого складу, не лише ремонтуючи наявні вагони, а й купуючи нові. За підрахунками експерта, щороку українська залізниця для того, щоб поліпшити ситуацію з перевезенням пасажирів, мала б отримувати до півтисячі нових вагонів, тоді як реально, каже Бондаренко, кількість куплених за роки незалежності вагонів можна полічити на пальцях.
Окрім того, на думку координатора проекту «ПОЇЗДка», не варто забувати і про корупцію середньої, як він каже, ланки, а саме — співпрацю деяких співробітників залізничних вокзалів із перекупниками.
І все ж цей літній сезон може бути не таким гарячим, як попередні. По-перше, фактично накрився мідним тазом найпопулярніший влітку напрям до Криму. Окрім того, після затяжних революційних подій починається відчутна фінансова криза і багатьом українцям доведеться взагалі відкласти літній відпочинок і подорожі. Тому ми можемо стати свідками не те що дефіциту залізничних квитків, а навпаки відміни деяких рейсів, які виявляться збитковими.
Коментарі :
Додати коментар