Як відшкодувати гроші за пошкоджену на ямі машину
Про катастрофічний стан наших доріг ми писали минулого тижня. Влада шукає крайніх, прокуратура порушує справи проти тих, хто накрався на ремонтах та будівництві доріг.
В уряді й на місцях кажуть, що для якісного покриття доріг треба більше грошей. Укравтодор переконує, що за зиму накрилося 170 тисяч км і 90 % із них уже відпрацювали свій вік два-три рази і потребують капітального ремонту, не кажучи вже про поточний. Для цього потрібно щонайменше 450 млрд. гривень. Виконати всі роботи відразу немає можливості. «Сьогодні автодор отримує приблизно в тридцять разів менше — 15 млрд. гривень. З них на утримання та ремонт доріг йде не більше 15 %. Решта грошей — це повернення кредитів. У автодору є величезні борги перед різними банками. У підсумку на дороги залишається 2 млрд. гривень» , — йдеться в сюжеті ТСН.
Але найцікавіше у цій непевній дорожній арифметиці те, що за ями, які автодор називає дорогами, водії платять щоразу самі. Так званий дорожній акциз закладений у кожній тонні палива. «Щоразу, як водій наповнює бак свого авто, він платить за вітчизняний асфальт від 80 до 140 гривень».
Як відомо, нещодавно Ген¬прокуратура звинуватила дорожників у розкраданні коштів і безладі на українських шляхах. Завищення обсягу виконання робіт складало 177 млн. гривень. «Проте чиновники і далі кажуть, що їм треба більше коштів, щоб латати українські дороги. А щоб їх отримати, хочуть навіть підвищити ціну на пальне», — йдеться в сюжеті.
ПОДАВАЙТЕ ДО СУДУ
Виявляється, з минулого року в суди проти Київського підрозділу Укравтодору, за даними українських ЗМІ, направлено лише шість позовів від водіїв, які вважають причиною ДТП поганий стан доріг. Двоє киян після дворічної судової тяганини відсудили 62 тисячі гривень. Подібні позови від водіїв у Україні можна перерахувати на пальцях. А все через те, що наше законодавство унеможливлює масові позови від водіїв проти дорожніх служб.
І все ж до суду подавати потрібно. Шанси виграти справу в суді є. Що потрібно знати?
— Якщо ви пошкодили автомобіль, потрапивши в яму, слiд викликати iнспектора ДАI. Вiд нього потрiбно вимагати детального опису ДТП та дiлянки, на якiй вона трапилася, з зазначенням чiтких параметрів ями (ширини і глибини), а також, яке покриття дорожного полотна, чи були попереджувальні знаки, чи була дорога достатньо освітлена, тощо. Тобто потрiбно встановити чiткий причинно-наслiдковий зв’язок мiж поганим станом дорiг та ушкодженням автомобіля.
— Не забудьте також залучити свідків, а також сфотографувати місце пригоди, зокрема це стосується дороги, що би засвідчувало, що попереджувального знака на цьому місці не було, бо відразу після позову дорожники можуть встановити попереджувальний знак і тоді довести вашу правоту буде складніше.
— Потім потрiбно провести експертизу, яка буде доводити причинно-наслiдковий зв’язок цiєї дорожньої ями та майнової шкоди. Найкращий варiант — судово-слiдча експертиза, але її варто викликати лише в тому випадку, якщо пошкодження автомобіля суттєве, бо замовлення такої експертизи доволі дороге.
— Щоб визначити суму матерiального збитку, можна звернутися в будь-яку СТО. Добре було би також підключити страхового агента, якщо ваше авто застраховане. В такому випадку вже страхова компанія буде штурмувати автодорожників, щоб компенсувати вам витрати на ремонт.
— У суд потрібно подавати на органiзацiю, яка вiдповiдає за стан дороги, де сталася пригода. Якщо це було в межах мiста, то це, як правило, комунальне пiдприємство або управлiння дорожнього господарства. Це вам може підказати сам інспектор ДАІ. Звичайно, такі справи в судах вимагають певної кваліфікації, тому подумайте, чи не варто вам узяти адвоката.
І ще. Ремонтувати пошкоджене авто варто в офіційних СТО, які можуть вам видати чек, адже саме чек буде документом, який підтвердить ваші витрати на ремонт. Звичайно, можна також вимагати моральну компенсацію, але суму відшкодування ви повинні ретельно мотивувати.
ЗАМІСТЬ РЕПЛІКИ
Звичайно, коли держава спускає мільйони народних коштів на дороги, а ці дороги перетворюються з відлигою в руїни, то це викликає гнів у людей. Але дехто на цій критиці намагається піаритися. До прикладу, як можна сприймати сарказм і невдоволення того ж таки Віктора Балоги, який накинувся на уряд за погані дороги на своїй сторінці у Facebook? Віктор Балога сам був на багатьох ключових посадах: мером, губернатором, президентським секретарем і міністром. Він пройшов добру школу схем привласнення державних коштів, тому мав би просто мовчати, а не набирати умовні бали безглуздою критикою.
Коментарі :
Додати коментар