А що зміниться в Ужгороді й Мукачеві?
На початку червня мукачівці побачили нові автобуси, які курсуватимуть вулицями їхнього міста. Як пише видання «РМС», Мукачево закупило 20 нових автобусів, загальна вартість яких складає 44 мільйони 200 тисяч гривень.
Сайт цитує керівника КП «Громадський транспорт Мукачева» Олександра Бідзілю, який каже, що це транспортні засоби марки ISUZU. Вони відповідають екологічним стандартам Євро-5, є низькопідлоговими міськими автобусами малого класу, обладнані апаратним комплексом автоматизованої системи оплати за проїзд (е-квиток), пандусом, відеонаглядом, системою GPS, кондиціонерами та цифровим табло. За його словами, 20 нових автобусів — це недостатня кількість, адже загалом у місті має працювати щонайменше 43—45 автобусів.
Ці автобуси обійшлися місту в 2 мільйони 210 тисяч гривень.
«Завдяки системі РгоZorrо ми заощадили майже 1 млн. гривень. Кожен новий автобус з усіма зручностями та європейськими стандартами нам обійшовся у 2 млн. 210 тисяч гривень. Тоді як у базовій комплектації без системи е-квитка, відеокамер та кондиціонерів один такий транспортний засіб коштує
1 млн. 950 тисяч гривень», — сказав Олександр Бідзіля.
Головна перевага нового громадського транспорту — це зовсім інший рівень комфорту. По-перше, усі автобуси чітко дотримуватимуться графіків та схем руху. Тобто, пересічна людина завдяки інформаційним табло знатиме, коли їй чекати на той чи інший рейс. По-друге, нарешті й люди з обмеженими можливостями можуть користуватися міськими автобусами, адже самі транспортні засоби є низькопідлоговими з регульованою пневмо-підвіскою і обладнаним пандусом. По-третє, у кожному автобусі буде встановлена автоматизована система оплати за проїзд, що додасть зручності в користуванні громадським транспортом.
Мукачівці та гості міста розраховуватимуться за проїзд кількома способами. Перший — це придбання квитків у терміналах. На головних зупинках та у людних місцях будуть встановлені «квиткові термінали». Другий спосіб — це картка мукачівця, яку так само можна буде поповнити в терміналі на потрібну кількість поїздок. Ці поїздки можна буде використовувати протягом необмеженого часу. Цю ж картку видаватимуть пільговикам. Для цього представникам пільгових категорій населення доведеться звернутися у міське управління соцзахисту. Третій спосіб — це банківська картка. Однак згодом планується розширення можливостей оплати послуг громадського транспорту.
У комунальному підприємстві стверджують: вартість проїзду не зміниться і залишиться на позначці 4 гривень. Адже, на думку Олександра Бідзілі, з тарифом у розмірі 4 гривні підприємство може забезпечити якісний рівень перевезень і бути прибутковим.
Новий громадський транспорт Мукачева орієнтовно запрацює у кінці серпня. Адже у місті має відбутися конкурс на пасажирські перевезення, у якому можуть взяти участь і приватні перевізники. А десь за місяць після проведення і затвердження результатів конкурсу і запрацює нова система міського громадського транспорту.
А як в Ужгороді: Нові автобуси, можливо, закуплять наприкінці року
Під час червневої прес-конференщї заступник мера Ужгорода Ігор Фартушок зазначив, що на сесію (13 липня) винесуть проект рішення про закупівлю нових «маршруток», а незабаром проведуть тендер. Про це писало видання «0312.иа».
«Ми хотіли би взяти найкращі, однак ви розумієте, як працює РгоZоrrо. Але хочемо, щоб це була якісна техніка і надовго. Для початку це буде 20 автобусів. Можливо, ISUZU, можливо, інші», — зазначив Фартушок.
Чиновник додав, що місто побачить нові маршрутки восени.
Також Фартушок повідомив, що є домовленість із банком, і незабаром перевізники встановлять у «маршрутках» коди, які можна буде зчитувати смартфоном і, таким чином, оплачувати проїзд.
Ще раніше Богдан Андріїв заявляв, що до 1 вересня сорок існуючих невеликих «маршруток» замінять на 25 нових автобусів «Богдан», на 50 місць.
Відтак 13 липня сесія Ужгородської міської ради розглядала питання про надання згоди комунальному підприємству «Ужгородський муніципальний транспорт» на придбання 21 автобуса на умовах фінансового лізингу з правом викупу. Міський голова Богдан Андріїв зазначив, що за умовами банку про лізинг за кожен автобус доведеться заплатити додатково по 800 тисяч гривень, тому є пропозиція відкласти купівлю на кінець року і купити їх без лізингу. Тож депутати підтримали рішення зняти цей проект із розгляду.
Коментарі :
Додати коментар