Влада підняла вартість міського проїзду

25.01.2013 15:13 РАТУША

Натомість обіцяє покращити послуги... GPS-навігаторами й відеокамерами.


У вівторок 22 січня на пл. Театральній в Ужгороді збирали підписи проти підвищення ціни на проїзд у міських маршрутках. Учасники акції сподівалися, що в середу на засіданні виконкому міська влада при розгляді проекту рі-шення «Про тарифи на міські пасажирські пере-везення» візьме це до ува-ги й не змінюватиме ціну.

Як ідеться в пояснювальній записці до проекту рішення, до міського голови з клопотанням звернулися ПАТ «Ужгородське АТП-12107» та ГО «Асоціація пасажирських перевізників міста Ужгорода» щодо погодження тарифів на перевезення пасажирів у міському автотранспорті, який працює в режимі «маршрутного таксі», в розмірі 2,50 грн. Своє звернення перевізники мотивують тим, що за період діючих тарифів відбулося зростання вартості дизпалива з 7,15 грн. до 10,10 грн. (на 41,3 %), вартості газу з 3,96 грн./м3 до 6,90 грн./м3 (на 74,2 %), мінімальної заробітної плати із 888 грн. до 1118 грн. (на 25, 9 %), що призвело до збільшення основних складових собівартості. Тому вартість проїзду, мовляв, не відшкодовує витрат на перевезення пасажирів.

На засіданні міської міжвідомчої комісії з питань реалізації державної цінової політики в житлово-комунальному господарстві та на міському пасажирському транспорті 6 грудня було ухвалене рішення погодити тарифи на перевезення одного пасажира автотранспортом міського сполучення у розмірі 2,30 грн. й підготувати відповідний проект... На засіданні комісії 17 січня попереднє рішення вирішили залишити в силі, тобто визначити плату за проїзд у розмірі 2,30 грн.

Тож на виконкомі це питання залишалося тільки «проштовхнути». Перевізники запевнили, що в повному обсязі виконують зобов’язання стосовно перевезення пенсіонерів, за що як компенсацію отримують лише 65 коп. за одного пільговика. Влада зі свого боку запевняє, що замінила 30 % маршруток, ще й обіцяє забезпечити машини GPS-навігаторами, а зупинки — камерами відеоспостереження (цікаво, за які кошти?), а також обмежити вік автомобілів.

Таким чином, тільки троє членів виконкому висловилися проти здорожчання міського транспорту, десятеро висловилися «за». Відтак із 1 березня послуги міського транспорту для ужгородців обійдуться в 2 грн. 30 коп.

«Кучерявим» обіцянкам влади щодо покращення якості «маршрутних» послуг, звісно, вірити не доводиться. Здорожчання проїзду залишається невмотивованим ще й тому, що переважна більшість автобусів їздить на газі. У вечірні години дочекатися на маршрутку, скажімо, на пл. Корятовича — справа якщо не марна, то ризикована, вона може бути або не бути. Ще більш проблемним є маршрут № 2 пл. Петефі — Горяни. За ним курсує тільки один місткий автобус, який не рушає, доки салон не заповниться вщерть і не залишиться жодного простору у проході, хоча на провезення «стоячих» пасажирів існує певний ліміт і водієві добре про це відомо. Інша маршрутка, що їде з пл. Петефі в с. Горяни, маломістка і незручна, але і на неї доводиться чекати дуже довго. Вже після 20.00 дістатися цим маршрутом додому практично неможливо.

Практично на всіх маршрутах є брутальні водії, які принижують старих людей та дітей, тобто найменш захищених пасажирів, які не можуть відповісти їм тим самим. У багатьох машинах «на повну котушку» звучить зеківський шансон або примітивна російська попса, оскільки водіям байдуже, що серед пасажирів можуть бути втомлені або люди, які їдуть у лікарню. Більшість водіїв палять цигарки під час руху маршрутки й розмовляють по мобільному. Рух машин на всіх без винятку напрямках здійснюється не за графіком. Тому говорити навіть про середню якість пасажирських перевезень в Ужгороді на сьогодні — це, як кажуть, кривити душею.

Загалом маршрутний бізнес дадекий від елементарної прозорості. Член виконкому Олександр Волосянський акцентує на тому, що неможливо перевірити рентабельність маршрукок, ніхто не знає про реальний пасажиропотік, адже квитки на проїзд не продаються. Машина вартістю 200 тис. грн. заробляє за день 800 грн., що за 5 років складає 1,5 млн. грн.

Як прокоментував ситуацію колишній речник Ужгородської міської ради Олег Подебрій, обурюватися мало, слід оголосити громадське бойкотування міських маршруток і протягом тижня не їздити ними. На переконання екс-чиновника, такий захід мав би належний результат. Ось тільки чи готові до цього громадськість та її активісти, адже це не годинна акція з промовами про соціальні гарантії та низькі зарплати?..

Нагадаємо, у значно велелюдніших та більших територіально Львові, Тернополі й Івано-Франківську ціна на проїзд у маршрутці становить 2 гривні й ніхто змінювати її не збирається.

Коментарі :


 

 

 

Погода

РАТУША

Оголошення

Архів новин

Березень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
23
24
25
26
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат