На Закарпатті зникли дороги
Ця зима не є якоюсь особливою, але наші дороги все одно не витримують. Влітку чиновники вихваляються тим, що десь щось полатали, десь щось заасфальтували, але всі ми навчені якістю тих ремонтів і латань, тому з острахом чекаємо зими, а потім і відлиги.
Нічого не змінилося — асфальт розтопився разом зі снігом. Люди бунтують, тероризують голів сільрад, тероризують чиновників від автодору, надсилають гнівні послання до керівників області. Їздити неможливо, автівки залишаються без коліс, деякі АТП відміняють автобусні рейси.
Голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль вирішив написати листа в Кабмін, щоб пояснити ситуацію.
На Закарпатті майже тисяча кілометрів доріг це — дороги державного значення. Насправді, у нас специфічні дороги, які пролягають біля річок і гірською місцевістю. Є 12 перевалів. Через це на дорогах є багато мостів та інших інженерних споруджень, які також потрібно тримати в порядку. Чиновники Москаля порахували, що на ремонт та утримання наших доріг потрібно 4 млрд. гривень, а виділяється лише 200 мільйонів на рік. Виділяти кошти з місцевого бюджету на ремонт державних доріг є кримінальним порушенням. Та й місцевий бюджет не безрозмірний, а наразі буде ще важче, бо закінчився так званий митний експеримент, коли частина коштів із перевиконання плану митних зборів йшли у спеціальний дорожній фонд. Цей фонд і так важко наповнювався, бо уряд постійно підвищував нормативи, а зараз стало відомо, що на 2019 рік експеримент не продовжили.
У будівлі обласної влади засідала спеціальна комісія з питань техногенних та надзвичайних ситуацій, і комісія визнала, що стан державних доріг на Закарпатті такий, що може призвести до надзвичайних ситуацій, тому влада області просить Кабмін негайно допомогти з ремонтом доріг.
Але навряд чи це допоможе. По-перше, ситуація критична не лише в Закарпатті, а на всіх коштів не вистачить. По-друге, на носі вибори й у влади інші головні болі.
Але хіба не зрозуміло, що така сама зима чомусь не нищить дороги по той бік кордону. То, може, вже нарешті наших хапуг-дорожників розігнати і запросити робити дороги тих, хто це вміє робити? Так, воно буде дорожче, але лише на перший погляд. Бо значно дешевше вийде зробити дорожче один раз і на багато років, ніж робити щорічно так звані дешеві ремонти.
Коментарі :
Додати коментар