За півроку в автоаваріях загинуло закарпатців стільки ж, скільки за два роки в зоні АТО

Василь Поляк 26.08.2016 16:29 СОЦІО

За два роки в зоні АТО загинули 79 закарпатців, а за ці півроку в автоаваріях загинули 73 закарпатці. В чому причина росту числа ДТП?


Як розповів заступник начальника слідчого управління Володимир Пукман, станом на кінець липня в Закарпатській області зафіксували 444 аварії з потерпілими, при цьому вони траплялися, як на дорогах державного значення, так і на сільських шляхах. Унаслідок цих ДТП загинули 73 особи, а 547 дістали різної важкості травми.

У цілому ж порівняно з минулим роком бачимо зростання травматизму закарпатців у ДТП на понад 35 %.

У свою чергу, в. о. начальника сектору розшуку та дізнання УПП Олександр Бабич прокоментував, що за підрахунками 73 % автопригод відбувається в населених пунктах і 27 % на автодорогах загального користування, відповідно найвищий рівень тяжкості наслідків спостерігається в аваріях на вулицях міст.

Головними причинами аварій залишаються перевищення швидкості та керування у стані алкогольного сп’яніння.

Що стосується ситуацій із ДТП в цілому по Україні, то дані Нацполіціі свідчать, що шанси загинути в дорожньо-транспортних пригодах (ДТП) для українців учетверо вищі, ніж вірогідність загинути в зоні АТО. У 2015-му в аваріях в Україні загинули 3,9 тис. осіб, а на Донбасі армія за той же період втратила 1,1 тис. військовослужбовців.

Смертність у ДТП в перерахунку на 100 тис. населення вже перевищила показник 2012 року. Хоча тоді в офіційній статистиці враховувалися Крим і найбільш густонаселені райони Донбасу, які нині знаходяться під контролем так званих «республік».

Число травмованих пасажирів, водіїв і пішоходів теж зростає. За перше півріччя 2016-го постраждали 15,5 тис. осіб, у той час як за аналогічний період 2015 року — 12,1 тис.

У країні зростає не тільки травматизм, але і загальне число ДТП: за весь минулий рік сталося 134 тис. випадків аварій і наїздів, а всього за шість місяців 2016-го — 72 тис. випадків, що за підсумками року може вилитися в понад 140 тис. пригод.

За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, у Швеції — однієї з найблагополучніших країн Старого Світу щодо дорожньої безпеки — коефіцієнт смертності в ДТП дорівнює 2,8 на 100 тис. чоловік. Український рівень у три рази гірший — 10,8 смерті на 100 тис. чоловік.

Що ж сталося? Чому різко зросла кількість автоаварій і кількість смертей у них? Є думка, що виною цьому заміна колишнього ДАІ новою патрульною поліцією. І дійсно, ДАІ була совковою корупційною структурою, але навіть нікчемні даїшники могли стояти на дорогах у містах і селах або десь «у кущах» на трасі й водії намагалися не перевищувати швидкість. Зараз же патрульна поліція не має права стояти на дорогах і заміряти швидкість. Патрульні виключно патрулюють вулиці і штрафують за неправильне паркування.

Проект щодо встановлення відеокамер фіксації швидкості руху так і залишається проектом.

У Закарпатті є ще інша проблема. Наразі понад 40 тисяч закарпатців купили собі дешеві авто за кордоном. Це так звані «пересічники». Закордонні автомобілі занадто доступні й будь-який студент, зібравши кілька тисяч доларів, купує автомобіль. Саме молоді водії, придбавши стару автівку десь за кордоном, наразі найбільше порушують правила. Вони ганяють «із вітерцем» і не зважають на правила. Відсутність досвіду призводить до ДТП. І найгірше в цій ситуації те, що часто під колесами «лихачів» гинуть невинні люди.

Є надія на те, що зараз буде менше тих, хто сідає за кермо напідпитку. Адже з 1 серпня вступили в дію нові штрафи за керування автомобілем у стані алкогольного сп’яніння і покарання за це сягає 20 тисяч гривень. Щоправда, останні повідомлення поліції свідчать про те, що п’яних за кермом не меншає. Візьміть хоча б автоаварію офіцера міліції чи судді. Чиновники та правоохоронці звикли до того, що все можна «порішати». Совок у головах. І з цим потрібно боротися.

Василь Поляк

Коментарі :


Додати коментар

 

 

 

Погода

СОЦІО

Оголошення

Архів новин

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат