Між владою й директорами ЖРЕРів — змова й підкилимні домовленості
Зміни в управлінні багатоквартирними будинками в Ужгороді: міська влада проти приватних компаній?» — про це йшлося на прес-конференції в Ужгородському прес-клубі. Запрошені експерти розбиралися, чому в Ужгороді гальмується ліквідація ЖРЕРів, а обслуговування висоток, як у минулому столітті?..
На переконання директора управлінської компанії «Хауз Менеджмент Групп» Миколи Пастухова, органи місцевого самоврядування не готові змінювати стару систему обслуговування багатоквартирних будинків на нову. «Не проводиться роз’яснювальна робота щодо змін у законодавстві у сфері обслуговування багатоквартирних будинків, діяльності ОСББ тощо. Хіба тільки окремі депутати займаються просвітницькою роботою. Також має місце тотальний викид дезінформації про роботу управлінських компаній. Міська влада відтермінувала конкурс, за яким будинки, що не створили ОСББ, повинні обслуговуватися обраними компаніями. Таким чином, ЖРЕРи залишаються на колишніх позиціях», — вважає він.
Адвокат Євген Попов звернув увагу на те, що рішення міської влади стосовно конкурсу є незаконним. Так, влада ухвалила рішення, що з 1 липня і «до проведення конкурсу» (коли саме це відбудеться, наразі невідомо) управління будинками, які не створили ОСББ чи самостійно не обрали управлінця, далі залишається за теперішніми ЖРЕРами, які насправді повинні бути ліквідовані, або за їх «замінниками» — приватними компаніями, які вже укладають договори з мешканцями від імені ЖРЕРу. «Таким чином, Ужгородська міська рада на власний розсуд виправила закон, але це незаконно», — констатує юрист.
На переконання Миколи Пастухова, в Ужгороді тривають змова і незаконні домовленості між владою і директорами ЖРЕРів, серед яких є і депутати міськради. «Ще місяць тому ЖРЕРи вимагали підняття тарифів. Із появою приватних управлінських компаній вони про це трохи «призабули», але вигадали схеми, як і далі керувати будинками та їхніми коштами». Хто контролюватиме процес ліквідації ЖРЕРів, куди подінуться їхнє майно, приміщення і обладнання? Наразі мешканцям про це взагалі нічого не відомо. Триває період повної невизначеності в цій сфері і, що найгірше, блокування всього нового, всіх альтернатив, які пропонуються мешканцям.
Як розповіла представниця одного з ОСББ Юлія Юрченко, мешканці з її будинку сплачують із рахунка ОСББ 600 грн. щомісячно за прибирання і 200 грн. за цілодобову аварійну службу й цілком задоволені. Коли в будинку сталася аварія, ЖРЕР відмовився допомагати (оскільки тут уже створено ОСББ), натомість управлінська компанія оперативно ліквідувала аварію, не взявши за це додаткових коштів».
Аудитор-бухгалтер Галина Кирлик зауважила, що договір ОСББ із управлінською компанією звільняє співвласників будинку від необхідності нараховувати зарплату прибиральникам, сантехнікам, іншим працівникам, а також, що важливо, від сплати податку на зарплату, наприклад, від необхідності пошуку і залучення спеціалістів. Ці витрати бере на себе управлінець, який отримує з рахунка ОСББ фіксовану суму за надавані послуги. Система співпраці прозора на відміну від ЖРЕРів чи їхніх наступників — приватних компаній, які незрозумілим шляхом підписують із мешканцями угоди від імені ЖРЕРу.
Коментарі :
Додати коментар