Рік паркувального щастя

Ярослав Гулан 13.01.2012 16:52 РАТУША

Попри те, що на папері ужгородські паркування збиткові, чиновники чомусь уперто підтримують їхню роботу. Навіть якщо це незаконно.


Наступного місяця виповниться рік, як в Ужгороді стоянки в центрі міста та на кількох центральних вулицях платні. За цей час в обласному центрі встигли змінитися аж три паркувальні підприємства. Були навіть паркувальні канікули — кілька тижнів за стоянки обіч доріг ніхто не брав гроші. Рік — це період, за якого у мерії могли би і без журналістської цікавості сказати, скільки заробили грошей і куди їх поділи. Але оскільки цього на Поштовій не зробили, довелося такі факти з'ясовувати самостійно. По ходу роботи спливло й чимало інших «цікавих» речей.

ЗА МІСЯЦЬ УМУДРИЛИСЯ ЗАРОБИТИ СТІЛЬКИ, СКІЛЬКИ МОЖНА... ЗА 2 ГОДИНИ

У лютому 2011 року мер Ужгорода Віктор Погорєлов факт відновлення платних паркувань у місті пояснив тим, що, по-перше, в історичному центрі міста засилля автомобілів, а по-друге, до такого кроку змусив новий Податковий кодекс. Нібито цей закон передбачає роботу паркувань як одне з джерел прибутку до міської казни.

Як би там не було, слід визнати — у всьому цивілізованому світі практикуються платні паркування на вулицях. Але якщо у Європі громадяни чітко знають, скільки водії заплатили й куди їхні гроші пішли, то в Україні, на жаль, ні.

Спостерігаючи, з якою частотою в Ужгороді мінялися директори паркувальних підприємств і, власне, самі підприємства, так і думається — щось там не чисто.

Так, у лютому паркуваннями відало КП «Уж-Енергія» під керівництвом Нуцу Марини, у травні в. о. директора цього підприємства став М. Адилов. Із червня паркування вже опинилися під контролем Комунтрансу, а з жовтня — новоствореного КП «Ужгородпарквідео».

Один із прикладів «ефективної» паркувальної діяльності — у квітні КП «Уж-Енергія» заробило майже 30 тисяч гривень. Це за один місяць, йдеться у відповіді на наш інформаційний запит.

Автор матеріалу в квітні у пік робочого дня нарахував у центрі міста, а також на вулицях Перемоги та Заньковецької 411 машин. Це доволі грубий підрахунок та все ж — якщо зафіксовані 411 машин стоятимуть одну годину і платитимуть за це 2 гривні протягом 20 робочих днів, то вийде 16 440 гривень. А коли стоятимуть 2 години, то сума відповідно буде вдвічі більшою — 32 880 гривень. В Ужгороді в день стоїть і понад чотириста машин, і понад 2 години. То чого ж із водіїв автівок офіційно збирається щонайбільше 30 тисяч гривень на місяць? От після цього спробуй не вірити чуткам, що левова частка грошей з паркувань йде «наліво», у чиїсь приватні кишені, а не до міської казни.

КАТП-072801, відоме як Комунтранс, працювало на паркуваннях ще «ефективніше» — з червня по вересень аж на 86,5 тисячі гривень... збитків. Саме таку суму збитковості назвав директор підприємства, депутат Ужгородської міської ради від Партії регіонів Станіслав Пономарьов у відповіді на інформаційний запит. Водночас, говорячи про прибутки, пан Пономарьов зазначив: «Валовий дохід без ПДВ склав 86,2 тисячі гривень, нараховано ПДВ — 17,2 тисячі гривень та паркувальний збір у сумі 121,5 тисячі гривень. Нараховані податки сплачені частково».

До слова, на одному з засідань міськвиконкому начальниця ДПІ в Ужгороді Марія Бадида прямо зауважила, що від роботи паркувальних підприємств залишаються лише борги.

В кінці жовтня паркування в Ужгороді стало безплатним з огляду на те, що паркувальні функції передавали новоствореному КП «Ужгородпарквідео». З 1 листопада на вулицях знову з'явилися люди у зелених жилетах — на площах Корятовича, Петефі, вулиці Фединця та біля обласної лікарні.

ПАРКУВАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЗАГУБИЛО ПАРКУВАННЯ

Керує КП «Ужгородпарквідео» також обранець міської ради від Партії регіонів — Юрій Мандич. До нової посади, згідно з інформацією офіційного сайта Ужгородської міськради, пан Мандич займався приватним підприємництвом.

У листопаді за 15 днів роботи КП «Ужгородпарквідео» заробило 27 з половиною тисяч гривень; у грудні (за 14 днів) — майже 23 тисячі гривень. Це стало відомо із відповіді на наш інформаційний запит.

Таким чином, за два місяці паркувальне КП отримало 50 з половиною тисяч гривень прибутку, водночас його витрати склали понад 70 тисяч гривень. Витрати пішли на обов'язкові державні (адміністративні) стягнення, а також на господарські закупівлі.

20 тисяч гривень у мінусах за 2 місяці — отаке господарювання вийшло.

До слова, на розмітки витратили майже 2 тисячі гривень, а на виготовлення схем розміщень місць для паркування — аж трохи більше 4 тисяч. Правда, не зрозуміло, що це за схеми такі. Як відомо, паркування і досі залишилися на тих місцях, де були ще за каденції попередньої мерії.

Як стало відомо з відповіді на інформаційний запит, сьогодні в «Ужгородпарквідео» штатом передбачено 16 посад: директор, головний бухгалтер та 14 паркувальників (останніх на сьогодні працевлаштовано 10 чоловік).

Директор підприємства на місяць отримує 4 292 гривні, головний бухгалтер — 0,9 від окладу директора, паркувальники ж мають мінімальну зарплату — із 1 січня вона становить 1073 гривні.

Діяльність платних паркувань в обласному центрі регулюється рішенням Ужгородського міськвиконкому від 5 жовтня 2011 року № 372 «Про організацію паркування автотранспортних засобів на території міста Ужгорода».

У цьому документі сказано, що платні паркування (крім тих, де ужгородці нині бачать людей у жилетах) мали би бути облаштовані ще й біля супермаркету «Вопак» на вул. Перемоги, на вулиці Заньковецької (де саме — не уточнюється) та на площі Жупанатській. Сьогодні паркувальники у цих місцях чомусь відсутні.

Згадується у рішенні й вулиця Краснодонців. Паркувальники тут біля проїжджої частини вздовж ринку дійсно є. Тільки вони... не комунальники, а працівники приватної транспортної фірми — ПАТ «Ужгородське АТП-12107»! Ця обставина також не зрозуміла, бо якщо територія ринку дійсно належить підприємству, то з якого дива влада дозволила приватній фірмі дерти гроші з водіїв, що паркуються обіч міської вулиці?

В УЖГОРОДІ — ПАРКУВАЛЬНИЙ СЕПАРАТИЗМ?

Є у паркувальній справі Ужгорода й інша цікава особливість — вперте небажання Поштової керуватися єдиними для всієї України «Правилами паркування транспортних засобів» (затверджені Постановою Кабміну № 1342 від 3 грудня 2009 року). Ці Правила, серед іншого, гласять, що паркування мають бути позначені на дорозі спеціальною розміткою. У лютому минулого року на Поштовій пояснювали, що взимку не час фарбувати дороги, влітку — взагалі нічого не казали, а восени, коли автор цих рядків спитав у прокурора: «То чи законне паркування без розмітки», комунальники нарешті спромоглися окреслити майданчики.

У всіх своїх рішеннях, які виконком Ужгородської міськради ухвалював відносно організації платних паркувань, й словом не згадано про урядові «Правила паркування транспортних засобів».

А з 1 січня, коли, згідно з цим загальнодержавним документом, на вуличних паркуваннях мали би бути облаштовані паркомати, в Ужгородській мерії вирішили залишити все, як було. Тобто — брати від водіїв гроші руками чоловіків у зелених жилетах.

«Виділення грошових коштів на закупівлю та встановлення у 2012 році на майданчиках для паркування автотранспортних засобів спеціальних приладів-автоматів бюджетом міста не передбачено», — так відповів на інформаційний запит директор паркувального КП Юрій Мандич.

Як уже повідомлялося, з 1 січня набрав чинності пункт 14 Постанови Кабміну № 1342 від 3 грудня 2009 року. Дослівно він звучить так: «Відведені майданчики для платного паркування обов'язково повинні бути обладнані паркувальними автоматами з розрахунку не менш як один автомат на 10 місць для паркування з обох боків уздовж проїзної частини вулиці, дороги або тротуару». Цей документ підписаний свого часу Юлією Тимошенко спантеличив, по суті, усі міста країни. Адже в більшості з них, у тому числі й у Києві, не всюди є паркомати, а гроші від водіїв, так само, як і в Ужгороді, паркувальники беруть і після 1 січня.

Наприклад, у столичному КП «Київтранспарксервіс» твердять, що їхні паркувальники мають право брати готівку після 1 січня і без паркоматів. «Інформація, що це незаконно, м'яко кажучи, неправда, — прокоментував газеті «Сегодня» начальник КП Андрій Дудко. — Крім паркомату є ще й готівкова система розрахунку через нашого робітника, її ніхто не відміняв».

В Ужгородській мерії вигадали ще краще — нібито на вулицях Ужгорода не паркувальні майданчики, а. паркувальні зони.

Ось що сказала речниця міського голови Алла Хаятова у коментарі газеті «Срібна Земля-Фест»: «Урядова постанова стосується спеціально відведених і обладнаних майданчиків для паркування. А в Ужгороді немає муніципальних паркувальних майданчиків, є паркувальні зони, які діють згідно з Правилами дорожнього руху. Водночас документ не відміняє касові апарати, а отже, робота пар- кувальників відповідає чинному законодавству».

У цій позиції Ужгородської мерії закралася, м'яко кажучи, неправда.

По-перше, такого поняття, як «паркувальна зона» у Правилах дорожнього руху взагалі немає! Є, наприклад, пішохідна зона, є житлова. Але паркувальної немає. То ж із таким же успіхом на Поштовій паркування могли би називати «паркувальними острівцями», «паркувальними площами» і т. ін. — усе залежить від фантазії чиновників. Є у ПДР, правда, поняття «зона стоянки». Але у документі й слова не згадано, що зона стоянки платна.

Втім, навіть якби було й інакше, в уже згадуваному рішенні Ужгородського міськвиконкому № 372 від 5 жовтня 2011 року чорним по білому написано — в Ужгороді паркування — це саме «майданчики для платного паркування». Саме таке формулювання зафіксовано на папері, то ж на Поштовій для легітимізації людей у жилетах могли би вигадати і щось розумніше, ніж гратися у синоніми і називати майданчики «паркувальними зонами».

ХТО ПРАВИЙ?

Втім, хто ж таки нині порушує Закон — водій, котрий не платить паркувальникові, чи паркувальник, котрий вимагає гроші? Однозначної відповіді поки немає. Тепер лише правоохоронці або ж урядовці можуть на це відповісти.

Так, заступник голови Верховної Ради України Микола Томенко минулого тижня направив уряду листа з проханням якомога швидше роз'яснити, чи мають право на вулицях країни працювати паркувальники.

В Ужгороді ж із скаргою не нелегітимність паркувань без паркоматів до міської прокуратури звернувся автор цього матеріалу. Залишається тільки чекати, що відповідять на це представники Феміди.

Наважуся спрогнозувати — найімовірніше, що Кабмін таки скасує пункт 14 Постанови. По-перше, паркомати досить дорогі, по-друге, саме їхня відсутність дозволяє чимало тіньових схем на місцях. А враховуючи, що нерідко за цими схемами стоять представники правлячої партії або провладні мери, то чого би відмовлятися від такого щастя?

Але, якби вже там не склалося, хочеться таки сподіватися, що водії та й всі мешканці Ужгорода у майбутньому бачитимуть реальний результат, на що йдуть гроші з платного паркування.

Поки що, на жаль, цього не видно. Поки містом лише витають чутки, що певна сума «паркувальних» грошей осідає у власних кишенях наближених до мерії людей. А хотілося би, аби ми отримували з Поштової месиджі, скільки конкретно грошей зароблено і на які конкретно речі — ремонт доріг, заміна світильників, встановлення лавиць — вони були спрямовані.

Р. S. Автор матеріалу зателефонував до начальника КП «Ужгородпарквідео» Юрія Мандича із проханням прокоментувати порушені у матеріалі проблемні питання щодо організації в Ужгороді платних паркувань. Однак пан Мандич сказав, що зайнятий і поки немає часу для розмови з журналістом.

Ярослав Гулан

ТЕГИ : віктор погорєловПаркування

Коментарі :


 

 

 

Погода

РАТУША

Оголошення

Архів новин

Лютий
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
1
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат