Мирослав Білецький: Даремна справа годувати людей обіцянками, люди хочуть бачити результат

31.05.2021 10:53 ПОДІЇ



Зараз обласну владу Закарпаття важко уявити без Мирослава Білецького. Він уже 100 днів є першим заступником голови Закарпатської ОДА і завжди на передовій. Під його кураторством — найважчі сфери, і при цьому додаткові навантаження отримує і як голова фракції «Рідне Закарпаття» в обласній раді. Невеличка розмова про перші підсумки до стоденного «ювілею».

— Минає 100 днів із часу призначення вас на посаду першого заступника голови Закарпатської ОДА. Зазвичай у нас до цієї дати вже підсумовують перші результати, хоча зрозуміло, що за цей короткий час чиновники лише закінчують період адаптації. Як у вас? Яким був той адаптивний період на посаді першого заступника?

— По-правді, дуже коротким. Не було часу на розкачку. Про різку зміну обстановки кажуть «Із корабля — на бал». Так от, у мене різкого переходу не було. Я, як депутат обласної ради, чудово був знайомий з багатьма чиновниками, зі специфікою роботи, і навіть прекрасно знав, які стоять завдання перед владою. Тому оперативно познайомився з колективом, обговорив питання контактів та співпраці з профільними управліннями, вивчив проблеми, які є у моїй сфері відповідальності, і почав працювати над їх вирішенням.

— Завжди було цікаво, що рухає людьми, які йдуть у виконавчу владу. Ви усвідомлювали відповідальність?

— Звичайно, що усвідомлював. Я розумів, що будь-які проколи в роботі відразу ж викликатимуть супротив і критику в громаді. Тим більше, що під моїм кураторством виявилися доволі «популярні» сфери, які найчастіше обговорюються людьми і через які сиплеться найбільше критики: дороги, медицина, екологія.

— І все ж, вирішили дистанціюватися від особистого бізнесу і більш-менш спокійної депутатської діяльності і пішли у виконавчу владу. Це амбіції, чи перевірка власних можливостей?

— Ні-ні. Не це головне. Я люблю цей край і, як кожен порядний закарпатець, гордий, що тут виріс, здобув освіту, працюю і вдосконалююся як особистість. Але приходить момент, коли ти хочеш бути корисним для рідного краю та його громади. І це не пафос. Таке багато хто відчуває. І якщо я бачу, що маю певний досвід, професійний потенціал і можу бути корисним, то, звичайно ж, погоджуюся працювати на благо Закарпаття і закарпатців. І головне — я не маю наміру просто протирати штани на чиновницькій посаді і мені не потрібні чиновницькі преференції, не потрібен статус. Я просто хочу бути корисним. Сподіваюся, ви зрозуміли…

— Але хіба робота одного чиновника може бути результативною, якщо немає порозуміння і такого ж прагнення у всіх інших членів команди? Як у вас із командою? Як ви вписалися у колектив?

— Не знаю, як було до мене, не знаю, як працюють в інших адміністраціях, але «вписався», як ви кажете, в команду з півоберту. Взагалі немає проблем із комунікацією. Подеколи мені доводиться працювати допізна, подеколи і на вихідні. Звичайно ж, доводиться просити вийти на роботу колег і ще жодного разу мені ніхто не відмовив. До прикладу, ми готуємо запуск проєкту і є певні часові рамки його реалізації. Доводиться працювати понаднормово і всі це розуміють, жодних нарікань. Бо всі усвідомлюємо, що ми тут працюємо на позитивний результат.

— І як родина до цього ставиться?

— Важке питання (посміхається). Дійсно, останнім часом спілкування доволі обмежені. Але перед моїм призначенням ми обговорювали ці питання, і моя дружина розуміла, що моя посада забиратиме чимало часу. Щиро дякую їй за терпіння. Як і всім рідним та друзям.

— Ви самі усвідомлюєте, що у сфері вашої відповідальності ті питання, які найбільше хвилюють людей, і саме гальмування реформ у цих сферах або бездіяльність породжують шквал критики. Адже люди якраз найбільше незадоволені станом доріг, медичним обслуговуванням та екологією, куди можна включити не лише сміття, але й вирубку лісів. Як ви маєте намір парирувати цю критику?

— Все просто: якщо критика конструктивна і вона стосується конкретно упущень у моїй роботі, то негайно реагуватиму і виправлятиму помилки. Але якщо це просто безпідставна критика, то навряд чи реагуватиму.

Візьмемо дороги. Ще ніколи в нашій області не було таких масштабних ремонтів та реконструкцій шляхів. І ремонт робиться якісно і відповідально. На це було виділено безпрецедентних 2,5 млрд. гривень. Пригадайте хоча б дорогу від Мукачева до Сільця, де навесні роками неможливо було навіть проїхати. А дорога між Воловцем та Міжгір’ям. Зараз тут чудова дорога. Такими ж будуть і решта доріг, де наразі проводяться ремонти. Не все відразу, але поступово ми всі наші головні автошляхи доведемо до порядку.

І в той же час багато людей, які бачать, що десь зробили хорошу дорогу, нарікають, що через їхні села дорога просто жахлива. І тут я хочу нагадати закарпатцям, що у сфері відповідальності Служби автомобільних доріг області всього 18 доріг. А більшість доріг є у сфері відповідальності громад. Тому ремонт таких доріг на совісті новообраних голів ОТГ. Люди повинні контролювати місцеву владу і вимагати від них бюджетного звіту. Щоб не було так, що якась сільрада купила автомобіль за мільйон і в той же час не подбала про ремонт дороги.

Звичайно, часто критикують і за якість медичного обслуговування. Але й тут ми зробили стільки, скільки не робилося ніколи раніше. Повна реконструкція приймальних відділень лікарень і закупівля сучасного діагностичного обладнання. Але є і людський фактор. Багато що залежить від самих лікарів. Честь і хвала тим, хто віддає себе роботі і самовіддано рятує здоров’я та життя пацієнтів. Але вважаю злочинним, коли деякі лікарі вимагають за свої послуги непідйомні хабарі. Адже у пацієнтів і так біда та стрес через хворобу, а тут ще доводиться терміново шукати гроші як «преміальні» для лікаря. Це не є правильним.

Ну і третя сфера — екологія. Ви назвали вирубку лісів. Зараз управління лісового господарства підпорядковане безпосередньо Києву, а не області, але ми стоїмо на варті лісів, хоч і деколи стаються випадки, які не піддаються логіці. Ви знаєте, що на сесії облради депутати чомусь не проголосували за розширення площі заповідних лісів. Я вже писав з цього приводу. Досі вважаю, що це суто «технічний збій» в роботі депутатів, бо інакше це пояснити важко.

А що стосується сміття, то моя позиція однозначна — нам потрібні сучасні та екологічно безпечні сміттєсортувальні та сміттєпереробні заводи. Це європейський підхід, і саме в цьому напрямку ми працюємо.

— Часто людей, які стають чиновниками, поглинає меркантильність, вони починають шукати якісь вигоди…

— Ну ви ж знаєте, що я є людиною самодостатньою. І якщо ми говоримо про меркантильність, то особистої вигоди я не шукаю, але, можливо, мої дії можна назвати меркантильними, коли мова йде про Закарпаття.

— Наприклад?

— Ну хоча б останні проекти, над якими наразі працюю з колегами. Ви вже знаєте, що ми прагнемо реалізувати грандіозний проект з умовною назвою «Підкарпатська магістраль». Цей проект передбачає створення автотраси вздовж всієї північної межі нашої області, і саме ця траса йде вздовж Карпатського хребта територією Закарпаття і дасть можливість об’єднати всі найкрупніші гірськолижні курорти краю та всі найпопулярніші туристичні родзинки. Так от, ми ініціювали розробку цього проекту і намагаємося лобіювати щонайшвидшу його реалізацію, бо чітко розуміємо, що будівництво подібної траси можуть пролобіювати наші сусіди по той бік Карпатського хребта. І не в наших планах втрачати туриста, тому ми зробимо все можливе, щоб був реалізований саме наш проект «Підкарпатська магістраль».

Або ще один приклад. Ми з колегами наразі тісно співпрацюємо зі Словаччиною, щоб саме через Закарпаття пройшла міжнародна автомагістраль. Словаки зацікавлені добудувати свій автобан D-1 до кордону з нашою областю, і потім цей автобан повинен дійти до траси, яка веде до Києва, бо вони розуміють, що Польща бере ініціативу і має намір добудувати автобан від Кракова до кордону з Львівською областю, і далі, з виходом до київської траси.

Тому зараз ми разом зі Словаччиною розглядаємо всі можливості, щоб траса D-1 таки пройшла через Закарпаття. Адже це означатиме розбудову потужної придорожньої інфраструктури зі стоянками, автозаправками, мережею ресторанів і таке інше. Це все значно підніме надходження в місцеві бюджети і, відповідно, зросте рівень життя.

Таким чином, і у випадку з «Підкарпатською магістраллю», і у випадку з будівництвом автобану можна відчути ту меркантильність, про яку ви говорите, але це меркантильність на благо нашого краю.

— Які стосунки зараз обласної влади з Києвом? У нас постійно так стається, що Київ ігнорує Закарпаття…

— Навіть за мій короткий термін роботи на посаді першого заступника голови ОДА я відчув, що центральна влада постійно тримає на контролі наші проблеми і оперативно відгукується на наші прохання. Ви ж самі бачите, що наразі в області у багатьох сферах реалізується масштабна програма президента «Велике будівництво». Чого варті лише ремонти доріг. А візьміть ще реконструкцію пунктів пропуску, а тотальний ремонт приймальних відділень лікарень із закупівлею дорогого сучасного медичного обладнання? А аеропорти? Крім того, що буде реконструйовано і нарешті запущено аеропорт «Ужгород», біля Мукачева побудують повністю новий сучасний аеропорт, який обійдеться бюджету в понад 4 млрд. грн.

Як бачите, нас чують і нас не ігнорують. І це дуже важливо, бо, звичайно ж, без підтримки центральної влади нам би було дуже важко.

— І все таки, що головне у вашій роботі? Коли ви зможете сказати, що отримали від роботи задоволення?

— Усе просто — результат. Даремна справа годувати людей обіцянками, люди хочуть бачити результат. Ось це і є моє кредо в роботі. Мені подобається пройти всі етапи реалізації будь-якого проекту — від виникнення ідеї, до розробки плану реалізації, процесу і, зрештою, запуску проекту в життя. І коли проект реалізований, лише тоді можна заслужити на похвалу. І коли хтось, до прикладу, скаже: «От хлопці в ОДА молодці! Пообіцяли реконструювати лікарню та завезти нове обладнання — і зробили це!», то це і буде визнанням твоєї роботи. Визнанням твоєї компетенції. І саме це мотивує.

Розмовляв Орест Повхан

Коментарі :


 

 

 

Погода

ПОДІЇ

Оголошення

Архів новин

Вересень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2024
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат