Колією до Європи: Безвіз відкриває українцям дороги

Стелла Мигаль 16.03.2019 18:55 СОЦІО

Перший щоденний прямий безпересадковий потяг рейсом «Мукачево—Будапешт», якого чекали з нетерпінням не тільки закарпатці, стартував 9 грудня. А вже в кінці лютого голова правління ПрАТ «Укрзалізниці» Євген Кравцов проанонсував наступний маршрут до Європи — потяг «Мукачево—Кошице».

«Ми поки обережні в датах, але попередні домовленості такі: вже у червні Укрзалізниця — Ukrzaliznytsia запустить поїзд Мукачево — Кошице. Тестовий рейс за цим маршрутом поїде за кілька місяців — 2 квітня.

Поїзди формуватимуться нашими колегами зі Словаччини, час у дорозі — близько 4 години», — написав він на своїй сторінці у Facebook.

Схоже, починає формуватися певна тенденція, адже маршрути до Європи вкрай популярні, а «безвіз» та євроінтеграційна політика призвели до значного збільшення пасажиропотоку в країни ЄС. Українці їдуть у країни Євросозу хто в пошуках роботи, а хтось і з туристичним інтересом. Тим більше, що з’являється можливість їхати туди пасажирським транспортом, а не власним авто, і вдається таким чином уникнути кілометрових та багатогодинних черг на кордоні.

Укрзалізниця оприлюднила цікаві цифри, які підтверджують ріст інтересу українців до подорожей у Європу: в 2018 році кількість наших співгромадян виросла в 1,8 разу, поріняно з 2017-м — до 676 тис. пасажирів із 369 тис. «Це стало можливим завдяки політиці Укрзалізниці — дотримання балансу гідного рівня комфорту і лояльних тарифів», — каже пан Кравцов. І маршрути «Мукачево—Будапешт» та майбутній «Мукачево—Кошице» тут не єдині: поїзди курсують до цілого ряду туристичних і ділових центрів Європи: Варшави, Відня, Будапешта, Вільнюса, Риги, Бухареста, Кракова тощо. В Укрзалізниці кажуть: «Усього в міжнародному напрямку курсує 40 поїздів, із них 20 — до країн Європи. Найпопулярніші напрямки — до Варшави і Перемишля. Потяги завантажені на 90 %»

До речі, серед «свіжих» маршрутів, які компанія запустила в кінці минулого року, окрім «Мукачево—Будапешт» — ще й безпересадковий вагон Київ — Вроцлав та міжнародний поїзд «Чотири столиці» за маршрутом Київ — Мінськ — Вільнюс — Рига.

Євроколії та зручність

Неабияку роль у запуску цих маршрутів відіграє й те, що Україна адаптувала свою техніку під потреби сусідів. «Рухомий склад, що курсуватиме євроколією, належить угорським залізницям. Ми зі свого боку збудували окрему платформу, відремонтували колію, засоби сигналізації та зв’язку», — розповідає Євген Кравцов про рейс «Мукачево—Будапешт».

Загалом Мукачево фігурує дедалі частіше в розмовах чиновників та міністрів, коли мова заходить про міжнародні пасажирські перевезення. «На Мукачево ми маємо великі плани, — каже голова Укрзалізниці. — Там маємо розвинуту мережу залізничного сполучення з усіма регіонами України, і створення мережі поїздів до ЄС дозволяє створити потужний хаб для таких перевезень. Наразі ведемо переговори із колегами з Чехії та Словаччини для запуску маршруту до Праги».

Закарпатці ж, які досі добиралися до угорських містечок та столиці з пресадками або кілометровими чергами на авто, появі інтерсіті безмежно зраділи, адже їздити тепер до родини та друзів можна набагато комфортніше: зручні та просторі вагони, чисті вікна та кондиціонер вкрай приємні. «Тут є Wi-Fi, розетки біля кожного ряду. Кожен третій ряд крісел має столик. Крісла комфортні, — розповів Денис Добра, інженер та добрий знавець і шанувальник колійного транспорту. — І ще дрібничка — гачок для одягу на полиці і біля вікна. А багажні полиці вражають — там можна розмістити дуже великі валізи і сумки».

У Центрі транспортних стратегій розповіли, що за перший місяць курсування інтерсіті, з 9 грудня 2018 до 3 січня 2019 року, ним скористалися 1 602 людини. Зокрема, в напрямку до Мукачева подорожували 915 пасажирів, у напрямку до Будапешта — 687 пасажирів. Зайнятість крісел протягом першого місяця сягала 38 %. Для консервативного Закарпаття цей показник, на думку залізничників, є хорошим.

Не відстають і автобуси

Є й така альтернатива в тих, хто прагне поїхати до Європи на каву, на вікенд, до друзів чи попрацювати. Тим більше, що й автобусами останнім часом подорожувати стало значно комфортніше — на ринку перевізників з’явилися представники європейських компаній. Одним із лідерів серед них із 2015 року є чеська компанія Leo Express.

З вересня 2017 року цей перевізник, який курсує маршрутом «Кошице—Мукачево», продовжив свій маршрут на 170 км, аж до Рахова. Завдяки новому маршруту зручне сполучення з Чехії отримали не тільки жителі Рахова, а й ще трьох міст Закарпаття — Іршави, Хуста, Тячева. Дорогою автобус також зупиняється в Буштині, Тересві, Великому Бичкові й Діловому. А в Кошице закарпатці можуть пересісти на потяг Lео Express і доїхати до Праги.

«Ми вважаємо, що наш новий напрямок в Україні, з одного боку, спростить дорогу на роботу в напрямку Чехії, а з іншого — приверне чеських і словацьких туристів, які люблять відкривати для себе нові й цікаві місця. Такі в Закарпатській області, безумовно, є», — повідомив генеральний директор Lео Express Пітер Келер у коментарі виданню Zdopravy.

«По-перше зручно, що шатл виїжджає з Ужгорода і їде прямо до Кошице і вам не треба переживати про необхідні пересадки, — каже закарпатець Роберт. — Вас привезуть прямо до потяга. Дуже висока швидкість. Мені ніколи не вдавалося автомобілем проїхати з Ужгорода до Праги за такий короткий час — за майже 9 годин. І вже не кажу нічого про ціну — 14 доларів за таку дорогу ви не заплатите ніде. В потязі можна повноцінно пообідати, сходити в туалет, ба, навіть прийняти душ. Wi-Fi протягом усієї поїздки, тож можна працювати і бути онлайн увесь час».

До речі, польське видання Rynek Kolejowy повідомило, що планується міжнародне сполучення за маршрутом Прага—Медика (державний кордон). Lео Express заявляє, що вони мають намір здійснювати перевезення з 11 грудня цього року і до 10 грудня 2024 року. Кожного дня до чотирьох рейсів. Хоча і залишає за собою право не встигати виконувати всі рейси, адже така кількість рейсів на день — це максимум.

Під час звіту Міністерства інфраструктури за 2018 рік, який пройшов у прямому ефірі на телеканалі «Прямий», заступник директора департаменту пасажирських перевезень Укрзалізниці Олександр Красноштан розповів, що 2018 рік став першим роком, коли пасажиропотік із України в країни Європи перевищив пасажиропотік українців до Російської Федерації. «Люди змінили вектор і подорожують тепер у країни Євросоюзу. Зараз ми працюємо над створенням хабу у сполученні «Україна—ЄС» у Мукачеві, куди заходить європейська колія. І поїзди зараз із Будапешта, я думаю, що до літа з Праги і з інших європейських столиць, в’їжджатимуть углиб України. В Мукачеві буде зроблений хаб і буде відповідне пересадкове сполучення.

Пан Красноштан також проанонсував, що вже до літа 2019 року має запрацювати сполучення європейською колією «Мукачево—Прага».

Тож, попит на пасажирські перевезення з України до країн Євросоюзу є, а отже, росте й пропозиція. З відкриттям європейських «воріт» та недосконалою системою пропуску автомобілів на кордоні, українці дедалі частіше звертатимуться до потягів та автобусів, які дозволяють подорожувати швидше та комфортніше.

З України в... Україну

Так, тут трохи складніше, адже в наш гірський регіон далеко не завжди зручно дістатися. До того ж, у 2015-му Укрзалізниця під час масового скорочення поїздів, скоротила і два маршрути на Закарпаття. Особливо популярний рейс № 99 «Ужгород— Київ», який був максимально зручним та комфортним для закарпатців. Запропоновані натомість «Ужгород—Лисичанськ» та «Київ—Солотвино» потреб людей не дуже задовольняють — відповідно виник дефіцит квитків. До Укрзалізниці вже зверталися обласні депутати з проханням вирішити цю проблему. «Враховуючи, що понад 60 відсотків автомобільних доріг області пролягають гірською місцевістю, 55 відсотків розташовані у безпосередній близькості до річок та пролягають через 26 гірських перевалів, традиційно найбезпечнішим засобом сполучення залишається залізничний транспорт, який здатний забезпечити безперебійне пасажирське сполучення області з іншими регіонами країни та має важливе значення для соціально-економічного розвитку області», — йдеться в зверненні.

Втім відповіді від Укрзалізниці поки що немає... А це, звісно, не полегшує українцям   дороги через гірську місцевість і до Європи.

Стелла Мигаль

Коментарі :


17.03.2019 07:28 Турист

Дуже розумний крок щодо потягу на Кошіце, далі треба Прагу. Мукачево для повного фулу нехватає тільки аеропорту.


16.03.2019 17:30 Марік

Добрий день! дуже цікава стаття, а як щодо Праги? Чи не означає потяг Мукачево-Кошице відміну намірів на Прага-Мукачево?


 

 

 

Погода

СОЦІО

Оголошення

Архів новин

Вересень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2024
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат