Ужгородська дитяча залізниця   може остаточно зникнути через два місяці

30.04.2015 18:41 СОЦІО

У переліку дитячих залізниць України ужгородської вже немає. Відкрита у 1947 році єдина вузькоколійка, яка простягається вздовж річки, понад п’ять років безрезультатно чекає свого відновлення. Львівська залізниця, у власності якої вона перебуває, переадресовує питання занепаду залізниці до міської влади Ужгорода, яка зазначає, що їй не передають право власності на об’єкт.

З 2000 року тривають спроби закриття дитячої залізниці. І в 2015-му вони мають шанс на реалізацію. За попередньою інформацією, через два місяці Львівська залізниця має намір забрати локомотив і вагони. Зрозуміло, що після цього дитячої залізниці вже не буде. З нею зникне й історія унікальної атракції, яка могла би сьогодні стати туристичною принадою для ужгородців і гостей міста.

Найбільше про історію залізниць на Закарпатті й дитячої залізниці зокрема знає Денис Добра, голова ГО «Боржавська ініціатива», активіст. Виданню ProZak він розповів інсайдерську інформацію про наміри Львівської залізниці забрати в ужгородців дитячу залізницю. Тож у бліц-інтерв’ю з Денисом Доброю — про чергове розкрадання, шанси на відновлення і перспективу залізниці, яка може стати місцем відпочинку цілих родин.

— Якими були кращі роки дитячої залізниці в Ужгороді?

— Поява дитячої залізниці — це була своєрідна данина моді в радянські часи, тому що в такий спосіб здійснювалося патріотично-технічне виховання молоді. До речі, в Ужгороді на Радванці теж була вузькоколійка «Ужгород—Анталовці» — одна з найперших вузькоколійних залізниць у Закарпатті. Це була військова залізниця, яка почала діяти в 1916 році. Коли будували дитячу залізницю в Ужгороді, то використали фактично рейки і матеріали з цієї залізниці. Вокзал на Радванці розташовувався на місці сучасного «Беркута». У 70-х роках ця залізниця пролягала аж під Середнім, оминаючи Глибоке, вела в Анталовці.

Спочатку на залізниці працювали паровоз і два дерев’яні вагони. Трохи пізніше залізниця отримала ще один паровоз, тепловоз ТУ2 і вагони Pafawag.

У кінці 1960-х років сюди доставили тепловози ТУ3, вагони ПВ51 і ще один тепловоз ТУ2. Трохи пізніше польські вагони і паровоз були списані.

У 1990-х роках станція «Піонерська» змінила свою назву на «Молодіжну». Приблизно тоді ж були списані тепловоз ТУ3 і один із тепловозів ТУ2. Відтоді на дорозі працюють тепловоз ТУ2-018 і два вагони ПВ51.

— Де в Україні збереглися дитячі залізниці?

— В Україні сьогодні практично всі обласні центри мають дитячі залізниці. Успішно функціонують такі у Львові, Києві, Дніпропетровську.

— Але ж ужгородська теж перебуває у власності Львівської залізниці…

— Так, ужгородська — у власності Львівської залізниці, яка фактично вже 6 років не робить ніяких дій для того, аби зберегти її. Проблема у фінансуванні, її обгрунтовують тим, що залізниця приносить збитки. Кілька років тому була спроба її відновлення. Обслуговував дитячу залізницю персонал Боржавської вузькоколійки.

— Скільки працівників потрібно для функціонування дитячої залізниці?

— Ціна питання насправді невелика. Один день роботи залізниці коштує 120 гривень. Загалом для функціонування потрібні два-чотири працівники. Роботу кондуктора можуть виконувати вчителі, які приводять дітей. Працює залізниця в літній, осінньо-весняний періоди. Бюджет для 4 осіб — 10 тисяч гривень на місяць. Багато функцій можуть виконувати волонтери. До прикладу, в Англії роботу таких залізниць забезпечують виключно волонтери. Вони мають окремий робочий графік.

— Як ви оцінюєте можливість приватизації дитячої залізниці? Це єдиний шанс на її виживання?

— Без приватного капіталу залізниця не виживе. Є інформація, що Львівська залізниця хоче забрати вагони, локомотив і до того ж якомога швидше. Без них залізниці вже не буде. Однак ті, хто хотів би взяти на себе порятунок залізниці, взяти її у приватну власність, мають підписати угоду з громадою Ужгорода.

Сьогодні в Україні більше немає залізниць, де колія проходить берегом річки. До того ж поряд маємо цінні архітектурні об’єкти — філармонія, ляльковий театр. На дитячій залізниці могли би відбуватися концерти, лялькові вистави. Це був би ляльковий театр на колесах і додаткова анімація для туристів. Залізниця могла би стати місцем відпочинку цілих родин.

Приватна ініціатива мусить з’явитися дуже швидко. Однак люди, які будуть цим займатися, повинні зберегти залізницю. Залишилося буквально 2 місяці.

Наталія Каралкіна, фото ProZak

Коментарі :


02.05.2015 14:21 Андрей

А когда Рата с Яцинюком носились востанавливали для пиара Вы забыли? Пишите Сене, пусть востанавливает.


 

 

 

Погода

СОЦІО

Оголошення

Архів новин

Лютий
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2023
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
1
2
3
4
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат