Чи можна зробити занедбаний Ужгород успішним?
Кілька днів просторами Facebook поширюється мотиваційне запрошення на Форум « Децентралізація: виклики та можливості для міста Ужгорода».
Коло знаних в країні експертів планують дати відповіді на питання Чи можна досягти успіху занедбаній міській громаді?
А чи дійсно можна досягти успіху занедбаному місту із збайдужілим громадянством? З обмеженими фінансовими та просторовими ресурсами? Складається враження, що ужгородці проїдають чеську й радянську спадщину, не створюючи натомість нічого вартого уваги.
Замислюватись про стратегічний розвиток Ужгорода вперше почали при каденції Сергія Ратушняка. Було створено управління інновацій та розвитку міської ради. Команда Івана Ванджурака вчилася з нуля без жодного менторського супроводу.
Ставку зробили на благоустрій міста. Вдалося залучити кілька малих грантів із поводження з твердими побутовими відходами, написали нові правила благоустрою, закуплена прибиральна техніка та створено інспекцію з благоустрою – муніципальну поліцію. Під завершення було розроблено Стратегію розвитку міста до 2015 року без операційних програм, оцінки й моніторингу. Реальних зрушень у розвитку міста не було.
Новий міський голова Віктор Погорєлов – розігнав управління, натомість створив малопродуктивний відділ. Почався період застою. Розвитком системно не опікувались. Афілійована до першого заступника міського голови В. Трикура новостворена громадська організація «Агенція «Центр розвитку інновацій, інвестицій та туризму міста Ужгорода» давала якісь примарні надії... Однак, нічим особливим каденція Погорєлова не відзначилась як змарнованими 5-ма роками, та скандалом довкола подарованого поляками з міста Ярослава гранту.
Команда новообраного мера Богдана Андріїва поки що не складає враження команди із чіткою стратегією. Але це й не дивно. Отримати у спадок проблемний генеральний план та внутрішні протиріччя у депутатському корпусі. До того ж активна громадськість посилює протистояння своєю безкомпромісністю. Загалом команда Андріїва небезнадійна.
То хто і як повинен займатись розвитком в команді, де є кілька центрів прийняття рішень? Теоретично для цієї задачі мали б створити Комунальне підприємство «Агенцію місцевого розвитку Ужгорода». Досвід таких комунальних утворень демонструє непогану інвестиційну динаміку в тих громадах, де владні інституції стабільні хоча 5-10 років. Однак, як тільки влада змінюється все сиплеться. Такий стан справ чудово ілюструє Виноградівська агенція регіонального розвитку. Потрібно враховувати ризик частої зміни владних еліт та зміни стратегічного бачення депутатського корпусу.
Що робити? Поки депутати з мером ще визначаються з пріоритетами, не блокувати, а радше допомагати усім бажаючим партнерам залучати інвестиції у громаду. Усім інвесторам, в тому числі громадським організаціям, потрібно показати напрямок, де Ужгород і вони можуть бути партнерами. Таким дороговказом має стати Стратегія розвитку міста. Це документ який показує куди і як буде рухатись місто найближчі 10-20 років, за якою траєкторією із кількох можливих сценаріїв розвитку. Кожен знайде свою нішу, потрібно лишень бути чесним перед громадою.
Ужгород має відкритись для світу і черпати кращий досвід. Тому рекомендуємо відвідати черговий івент ініціативи #Ужгород2040 та подискутувати з співтворцем успіху львівської громади.
http://prozak.info/
admin
Коментарі :
Додати коментар