Ужгород став найзабрудненішим містом Західної України
Нещодавно було озвучено жахливу статистику щодо атмосферного повітря: Ужгород згідно із дослідженнями Центральної геофізичної обсерваторії з понад 50 міст очолює рейтинг найзабрудненішого у Західному регіоні. Поступається, хіба що Луцьку - обласному центру Волині.
Залишити подібні плітки без уваги - ми не могли! Завітали на одну із стаціонарних станцій спостереження за змінами у навколишньому просторі, які відчуваємо, проте, не бачимо! До слова, другий такий об’єкт знаходиться недалеко від видавництва «Закарпаття». Там, як і на головному - чотири рази на добу - кожні шість годин - 20хвилин "прокачується " повітря через відповідні хімікати. Двічі - автоматично. Висота, з якої беруться проби – 2,5 метри. Радіус вимірювання - 1,5 - 2 кілометри. Від джерела забруднення, траси, міні-лабораторія знаходиться на відстані 50 кроків. А саме - поблизу 16-поверхівки, що на проспекті Свободи.
Відомості, які одержують спеціалісти, не просто насторожують, а викликають дрібні мурашки шкірою. Наприклад, «формальдегід, який викликає рак дихальних шляхів, в Ужгороді майже у тричі перевищує гранично допустимі середньодобові концентрації. І на це є причина»,- розповідає Василь Лобко - голова Закарпатської обласної організації Всеукраїнської екологічної ліги.
«У нас,- констатує науковець,- дуже багато транспорту, що їздить на малих швидкостях, це по-перше, по-друге, перевантаженімагістралі. За кордоном водіїв змушують купувати каталізатор, який встановлюється між двигуном і вихлопною трубою. Це значно зменшує букет речовин, які щодня "викидаються" у повітря, зокрема, оксид азоту і вуглецю, діоксид сірки, леткі органічні сполуки, сажа, пил".
Чому у нас він не у попиті? Коштує прилад, виготовлений у Японії, який необхідно змінювати через 3 роки, 600 доларів... Вітчизняні поціновувачі залізних коней з мінімальними зарплатами про подібні "аксесуари для машин" - й думати не можуть. «До речі, конвеєрне виробництво, - наголошує Василь Юрієвич, - відповідного пристрою в межах України, вартувало б 300 гривень, та нема замовника. Днем з вогнем не знайдеш і фінансування на обладнання в пунктах спостереження, яке потребує, щонайменше, ремонту…Якщо не заміни».
Світлом в кінці забрудненого повітряного тунелю в Ужгороді міг би бути альтернативний транспорт – тролейбус. Однак, ця ідея років 30-40 тому залишилась лише на папері. Хоча частину коштів (з неофіційних джерел) не тільки виділили на Закарпаття, але й успішно освоїли. Окрім запитання – на що витратили суми, кортить довідатись також і те, чи переймалися про здоров’я однозначно недалекоглядні зодчі, коли споруджували підприємства, що здійснюють викиди в атмосферу.
«Це стосується, в першу чергу, деревообробної промисловості, яка б мала б бути взагалі за межами міста. В області 1339 підприємств, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря», - зазначає еколог. І додає: «Тут, в столиці Закарпаття дуже мало днів з вітром, до 70% в межах міста швидкість його практично нульова. Відповідно, мале «провітрювання» території, тим паче, перемішування атмосферного повітря.
Додайте до цього шкоду, яку завдає організму спалювання на весні і восени – стерні, чагарників…, помножте на літні випари розпеченого асфальту і будь-які коментарі будуть зайві…Висновки – у наших легенях.
Ольга Сорочук, Uzhgorod.in
Коментарі :
Додати коментар
Пока бариги правять балом нихрина не вийде! Сталіна треба нам! Дивіться стара частина Ужгорода, бариги риють собі бари, ресторани і що ? хтось повішаний за це ? А чинуши лише пиздять старе містечко,європейське містечко і т.д. НАХРЕНА нам ваше "європейське" містечко без історичного минулого?! В замку вже охуїли, ресторани повідкривали, щоб ви подавилися з своїми лаве!