Як закарпатські ЗМІ висвітлювали вибори (МІНІТОРИНГ, ФОТО)

admin 12.06.2014 11:36 ПОЛІТИКА

В Ужгородському прес-клубі відбулася презентація результатів загальнонаціонального та регіонального моніторингу ЗМІ на предмет якісного інформування виборців та рівного доступу до ЗМІ суб’єктів виборчого процесу.

Моніторинг здійснили Асоціація "Спільний простір" / Комітет "Рівність можливостей" за підтримки Національного фонду   підтримки демократії (NED) та Ради Європи.

Громадські організації, що займаються медіа-моніторингом, дали консолідовану оцінку президентській кампанії 2014-го року. Зокрема вони оголосили спільні висновки щодо ролі українських та російських медіа. Детальніше про медіа-моніторинг цьогорічних виборів розказала Ірина Бреза, голова Ужгородського прес-клубу, експерт національної моніторингової мережі. Вона також проаналізувала ситуацію по закарпатських ЗМІ.
Як розповіла Ірина Бреза, моніторинг ЗМІ здійснювався у всіх областях України і включав 54 телеканали, 4 радіостанції, 63 газети та 53 Інтернет-сайти, серед яких провідні загальнонаціональні медіа, а також телеканали, газети та інтернет-сайти АР Крим й усіх областей України (з березня по травень). Опрацьовуючи дані, експерти дійшли визначили такі основні момент моменти цьогорічної виборчої кампанії у мас-медіа:

кандидати не мали перепон у доступі до ЗМІ;
приклади застосування маніпуляцій та замовних матеріалів були, але менше, ніж під час попередніх кампаній;
інформація про діяльність керівників країни часто значно переважала виборчий контент, але при цьому представники центральної влади жодного разу не виступили в ролі агітаторів за якогось кандидата;
новини про вибори мали реактивний характер на тлі терору на Сході країни, а медіа часто демонстрували симпатії до окремих кандидатів – та це не завадило виборцям отримати достатні обсяги інформації про кандидатів, необхідної для свідомого вибору, зокрема, за рахунок розширення кола експертів, а також організації загальнонаціональних дебатів між кандидатами.

Водночас, зокрема всеукраїнські телеканали, хоч і не так брутально, як раніше, все ж демонстрували симпатії. Так 1+1, 5-й, ТВі надавали незначну перевагу Петру Порошенку. Перший національний та СТБ хоча також приділили Михайлу Добкіну більше уваги у нейтральній тональності, водночас активно його критикували. Певний баланс демонстрував Інтер, але це стосувалося лише цифрових показників, бо щодо контенту – тут експерти помітили регулярне застосування технології «фальшивого нейтралітету», що було спрямовано проти Юлії Тимошенко. Найзбалансованішими були телеканали ICTV та ТРК Україна – перший майже «вирівняв» ефір 2-х основних кандидатів (Порошенка та Тимошенко), а другий трьох (Порошенка, Тимошенко та Добкіна). Найкритичнішими були телеканали ТВі (Тігіпко, Тимошенко), Інтер (Добкін), 1+1 (Тимошенко, Добкін) та 5-й (Симоненко). Перший національний, хоч і досягнув безумовного успіху, забезпечивши вже згадані дебати, водночас у новинному контенті допустив значної переваги інформації про виконання свої посадових обов’язків Арсенієм Яценюком, Олександром Турчиновим, а також іншими урядовцями, що домінувала над повідомленнями про вибори.
 
Щодо виборчої кампанії у закарпатських мас-медіа, то тільки у травні ЗМІ кандидати біль-менш активізувались у різних видах ЗМІ (йдеться про 5-ку найбільш рейтингових кандидатів). «При чому, якщо раніше на виборах активністю все ж відзначались інтернет-ЗМІ, то цього разу інформація про виборчі перегони була мінімальною і тут, - каже Ірина Бреза.- Щоправда треба зазначити, що штаб одного з кандидатів –Ю.Тимошенко активно піарив кандидата вже з березня, розміщуючи розлогі публікації в одній з місцевих газет. Основного противника Тимошенко – Порошенка більше просувати місцевими силами Загалом можна констатувати, що ЗМІ не мали яких-небудь упереджень щодо кандидатів і подавали публікації про всіх, хто платить. В одній газеті міг бути і Порошенко, і Добкін, і Тимошенко, і решта. І навіть абсолютно протилежні за тональністю публікації на сусідніх шпальтах одного видання (наприклад, стаття про Тимошенко як про лідера, і поруч, як махінатора з газовими контрактами)».     Варто відзначити цікаву тенденцію: видання, що належить місцевій ПР, розміщувало публікації про Порошенка, натомість офіційно висунутого від партії кандидата Добкіна подавало за весь період не надто активно.
 
За словами Ірини Брези, найбільше у закарпатських ЗМІ висвітлювалась діяльність двох кандидатів – Тимошенко та Порошенко. Але у друкованих ЗМІ лідером була Тимошенко, а на ТБ - Порошенко. Про Тимошенко писали і показували майже в однакових кількостях як у негативі, так і у позитиві. У травні до них «приєднався» Тігіпко. Максимально довгі сюжети стосувалися Порошенка у зв’язку з його приїздом на Закарпаття.
 
Близько 80% матеріалів про кандидатів – це була робота центральних штабів, як у газетах, так і ТБ, інтернеті. Використовувалися різні підходи до підготовки таких матеріалів: думки та судження відомих осіб (Т.Чорновіл, Ю.Луценко, Д.Павличко, В.Балога тощо), з іншого боку подавалися «псевдо журналістські» розслідування з посиланнями на відомі та невідомі інтернет-джерела тощо.
   
«Закарпатські інтернет-сайти, можна сказати, на цих виборах «заробили» небагато, - зазначила експерт. - Майже увесь квітень інформації про кандидатів було обмаль, дещо більше –у травні. Загалом в закарпатському інтернеті «світилися» Порошенко, Тимошенко, Тігіпко ( з травня), Яценюк – Турчинов (у контексті виконання посадових обов’язків). Ситуація була подібною до ТБ: про Порошенка найбільше і у позитиві, про Тимошенко- у негативі, про владу – нейтрально, і через коментарі закарпатських політиків – негативно».

admin


За матеріалами Ужгородського прес-клубу

ТЕГИ : вибори президента України

Коментарі :


 

 

 

Погода

ПОЛІТИКА

Оголошення

Архів новин

Червень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат