Самостійне ведення бухгалтерії або віддалений бухгалтер: що краще і вигідніше?



Ведення бухгалтерії ФОП чи ТОВ – процес, що включає виконання досить великого обсягу різноманітних завдань. Кожен підприємець, незалежно від форми власності бізнесу (ФОП чи ТОВ), зобов’язаний вести фіноблік своєчасно та у повній відповідності до вимог чинного законодавства (перш за все, ПКУ).

Особливості ведення бухгалтерії

Що входить у ведення бухгалтерії підприємницької діяльності:

● Формування первинних документів та звітності.

● Подання в ДПС звітів, сплата податків у відповідності до вимог вибраної системи, групи.

● Заповнення книги обліку доходів, супровід всіх розрахункових операцій.

● Ведення кадрового, а також військового обліку (для ТОВ).

Також до переліку можуть входити додаткові завдання, визначені специфікою бізнесу, сферою діяльності. Вести бухгалтерію можна самостійно або із залученням фахівця у штат, на аутсорсі. Щоб дізнатися орієнтовну вартість послуг спеціалістів аутсорсингових компаній, можна використати калькулятор вартості бухгалтерських послуг.

Плюси і мінуси самостійного ведення бухгалтерії

Зазвичай такий варіант вибирають нові ФОП, які мають невеликі обсяги операцій на місяць та перебувають на спрощеній системі. Звітність формується раз на квартал чи рік, податки сплачуються за зрозумілою схемою. І все, що потрібно – ретельно заповнювати та надсилати в ДПС декларації, своєчасно перераховувати кошти в бюджет.

Плюси такого варіанту – відсутність витрат на ведення бухгалтерії, можливість самостійно все контролювати, бути впевненим у сумлінному виконанні обов’язків. Проте неспеціалісту досить важко розібратися у всіх нюансах, слідкувати за правками до законів та нормами ПКУ, що постійно змінюються, прийняттям нових НПА. Часто саме через незнання всіх тонкощів підприємці отримують штрафи й повідомлення про борги.

Для ТОВ такий варіант не підходить, адже в компаніях завжди ведеться кадровий облік, виставляються додаткові вимоги щодо подання звітності (статистичної, фінансової). Тому в ТОВ зазвичай бухоблік веде бухгалтер в штаті або на аутсорсі.

Переваги залучення до ведення бухобліку спеціаліста на аутсорсі

В порівнянні з оформленням бухгалтера в штат та самостійним веденням обліку аутсорс бухгалтерії пропонує такі переваги:

1. Оптимізація витрат коштів на оплату праці – аутсорс обійдеться значно дешевше у порівнянні зі штатним робітником (чи навіть кількома для ТОВ): перевірити місячну ціну обслуговування та впевнитися в цьому можна через калькулятор бухгалтерських послуг.

2. Відмінна якість надання послуг – адже облік ведуть фахівці спеціалізованої компанії, які мають чималий досвід, всі потрібні знання й навички.

3. Гарантії та відповідальність за помилки – несе спеціаліст і компанія, в межах укладеного договору, українського законодавства (і навіть після закінчення співробітництва).

4. Відсутність турбот – підприємцю не потрібно контролювати бухгалтера, мотивувати його на виконання обов’язків, шукати заміну на час відпусток чи лікарняних.

5. Гнучкість умов – в залежності від потреб бізнесу набір послуг та обсяги їх надання (а, отже, і ціна) можуть змінюватись без якихось проблем.

Для ФОП зазвичай вибирають мінімальні пакети, для ТОВ – в залежності від обсягів доходу компанії. Так, в одному році ТОВ може бути потрібно три бухгалтери для ведення обліку, в наступному – один, наприклад. І вирішення цього та будь-якого іншого питання лежить на компанії, що надає аутсорсингові послуги. Підприємець просто вибирає набір послуг та вчасно сплачує за них, все інше його не стосується.

Коментарі :


Додати коментар

 

 

 

Погода

Оголошення

Архів новин

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат