Як їздити в ожеледицю: поради автомобілістам
На вулицях ожеледь, тож настав час пора переходити на зимовий стиль водіння. Але навіть якщо бути обережним, машину може занести. Що робити, аби не потрапити в ДТП?
Почнемо з головного принципу: ймовірність виникнення аварійної ситуації потрібно знизити до мінімуму. Так, якщо ви ще не встигли залити в бачок омивача морозостійку рідину і поміняти літню гуму на зимову, потрібно зробити це якомога швидше.
А головним антиаварійним прийомом в умовах слизької дороги є зниження звичної швидкості на 5-10 км (наприклад, з 80 до 60-70 км/год ) і збільшення дистанції до авто, що їде попереду, до 3-4 корпусів - цим ви виграєте додаткові секунди на прийняття правильного рішення у разі раптової зміни дорожньої ситуації.
У числі найбільш серйозних зимових небезпек варто відзначити втрату контролю над автомобілем. Занесення може виникнути навіть у тому випадку, якщо водій на невеликій швидкості в 40-50 км/год потрапить одним колесом в яму, наїде на перешкоду або помилково натисне на гальмо в повороті.
Фото: www.geograph.org.uk
Робота з кермом та педалями
Руль. Обидві руки повинні постійно перебувати у верхньому секторі керма. Не можна навалюватися на кермо усім тілом - руки повинні бути трохи зігнуті в ліктях.
КПП. На слизькій дорозі потрібно використовувати гальмування двигуном - послідовне швидке перемикання з підвищеної передачі на знижену: з п'ятої або четвертою на третю передачу, а потім - на другу. На швидкості нижче 60 км/год в ожеледь краще вмикати другу передачу. Категорично заборонено натискати на гальмо при повороті або заносі, а також котитися на нейтралці.
Гальма. При наближенні до "зебри" або зупинці громадського транспорту краще заздалегідь перенести ногу з педалі газу на педаль гальма. При екстреному гальмуванні на прямий в автомобілі з ABS педаль гальма потрібно натиснути якомога сильніше, а якщо ABS немає, то гальмувати потрібно імпульсами, не допускаючи блокування коліс.
Посадка. До спинки потрібно притискатися якомога щільніше, щоб моментально відчути втрату стійкості авто і вжити заходів, щоб виправити ситуацію.
Коли гальма не панацея
Нагадаємо, що згідно з пунктом 12.3 ПДР, "у разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зниження швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди".
Цей пункт не дарма сформульований настільки хитромудро (могли просто написати про те, що водій зобов'язаний натиснути на гальмо) - різкий удар по педалі на слизькому може призвести до блокування коліс, якщо авто не має антиблокувальної системи і втрати контролю над автомобілем (некероване авто рухається юзом 100-150 метрів). Навіть якщо ABS є, гальмівного шляху може не вистачити для запобігання аварії.
Більше того: натискання на педаль гальма з одночасним поворотом керма призведе до заносу авто аж до розвороту на 180-360 градусів. Тому в процесі уповільнення потрібно бути готовим до того , що педаль гальма потрібно відпустити і здійснити маніпуляції за допомогою кермом для об'їзду перешкоди (або пішоходів) з використанням педалі газу. Порада для авто з механічною КПП: при гальмуванні на педаль зчеплення не можна натискати до повної зупинки автомобіля, так як це збільшує гальмівний шлях.
Фото: Kim Hansen / Wikimedia Commons
Профілактичні дії
Будь-який незапланований маневр вважається екстреним - це вимушена дія, що виконується водієм в умовах дефіциту часу або дистанції. Щоб його зробити, водієві потрібно психологічно налаштуватися. У непідготовлених водіїв часто виникає таке явище, як заціпеніння (викид адреналіну блокує м'язи), або вони починають здійснювати безглузді дії.
Зменшуйте швидкість перед поворотом і включайте знижену. Втрата в швидкості в цьому випадку буде незначною, а от безпека маневру виросте в рази.
Реагуйте на занос відразу, як тільки авто почало "вести" - тут же вирівнюйте траєкторію різким ривковим рулюванням в бік заносу і поверненням рульового колеса у вихідне положення. Рулити в бік заносу (вліво-вправо) потрібно до тих пір, поки траєкторія руху не вирівняється. Якщо привід передній, можна трохи додати газу.
Технічний фактор. Слід триматися подалі від авто, конструктивна особливість або технічний стан яких підвищує ризик ДТП. Наприклад, зимова хвороба Ланосів - запотівання з подальшим обмерзанням скла, старі ВАЗи (та інші задньопривідні легковика) часто розвертає на 180-360 градусів.
Перехрестя. Літня звичка різко стартувати на зелене світло взимку може призвести до ДТП - на перехрестя може вилетіти авто, водій якого помилився з гальмами і пішов юзом. Зробіть невелику паузу і оцініть ситуацію.
Потік. Взимку потрібно постійно ставити себе на місце сусідів по потоку і оцінювати те, наскільки їхні дії відповідають ситуації. Тримайтеся подалі від неадекватних водіїв.
auto.bigmir.net
admin
Коментарі :
Раджу ! 1. Недавати бабам руль. 2. Поміняти літню на зимню резину. 3. Безтолку мажорам,піжонам,фраєрам нешаройобитися по ресторанам,барам та загороднім баням (пересісти на таксі,автобуси)
Додати коментар
основной фактор риска ппопасть в дтп на скльзкой дороге-высокая скорость,отсюда,можна ездить и по льду но очень медленно замена резины на зимнюю всего-лиш маркетинговый ход производителей и отличается она лиш рисунком и высотой протектора