Чим загрожує закарпатцям оголошена війна з авто з іноземними номерами
Шокуючі для багатьох українців заголовки останніх тижнів: «20 днів на території України або конфіскація майна».
«В Україні почали відбирати машини з іноземними номерами, які перебували в країні більше 20 днів».
Захист вітчизняного виробника – улюблене гасло влади, коли справа стосується мита. Про те, що часто цей виробник здирає три шкури зі своїх же співвітчизників, забувають. А особливо, коли мова йде про автомобілі: саме на них мито в Україні чи не найвище. Тому українці, особливо з прикордонних регіонів, не поспішали розмитнювати автівку, придбану за кордоном — простіше було раз на п’ять чи десять днів перетинати на ній кордон, аби уникнути неприємностей з ДАІ.
Акупити не нову, але добротну імпортну машину в Європі українці можуть у рази дешевше, ніж на батьківщині. 6-8-річну іномарку, приміром, в Угорщині, можна придбати за 2-3 тис. євро, «міні-вен» за 5-6 тис. євро. У нас, після розмитнення, така автівка буде коштувати як мінімум втричі дорожче. Відповідно, якщо зареєструвати такий автомобіль на себе українці не могли, то шукали інші способи.
Найпопулярнішим способом було ввезення транспорту, до прикладу, знайомими словаком або угорцем – терміном на рік. Так, наші співвітчизники оформляли машини на ПП, яке створювали в ЄС, або домовляються з якоюсь фірмою про оформлення у якості працівника. Це дозволяло власнику спокійно їздити на авто на території України, лише раз в рік реєструючись при перетині кордону з однієї з країн ЄС. Такою схемою користувалися тисячі українців по всій країні.
Тепер через зміну в законодавстві цей спосіб для українців прикрили. Раніше такі авто могли їздити по території країни без перешкод цілий рік, однак Держмитслужба 5 березня змінила поняття «комерційний автомобіль» і зменшила строки їх перебування в Україні, – написала газета «Сегодня».
Як повідомляє телекомпанія «М-Студіо», тепер ті українці, які ще не знають про зміни, мають сплачувати по вісім з половиною тисяч гривень або ж 170 гривень за кожен прострочений день.Саме такою нині є ціна великого прикордонного обману.
Отже, за порушення нових норм власнику іномарки доведеться заплатити пеню у розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, або 170 грн., в день, і розмитнити машину. У разі відмови, йому загрожує штраф або конфіскація авто.
І такі випадки вже зафіксовані в Україні. Лише за останні півроку за порушення правил тимчасового ввезення автомобіля 330 українців повинні заплатити штрафів на 3 млн. грн. У першу чергу – претензії до власниківавтомобілів, які ввозилися в країну як службові. Пізніше з’ясовувалося, що довіреності підроблені або фірми-одноденки просто не існує у природі.
За порушення транзитних правил ввезенняавто з початку року 659 українців оштрафовані на більш ніж 3,5 млн.грн., повідомляють в Міністерстві доходів.
З іншого боку видання «Дорожний контроль» вважає, що ці повідомлення є цілеспрямованою дезінформацією населення. Україна нібито зобов’язана дотримуватися правил Стамбульської Конвенції, до якої вона приєдналася в 2004 році. Таким чином, громадянин України, який уклав з іноземним підприємством договір (контракт), у тому числі – цивільно-правового характеру, має право, без оплати яких би то не було митних платежів, заїхати на територію України на автомобілі, зареєстрованому на дане іноземне підприємство, і користуватися даним автомобілем в режимі «тимчасового ввезення».
Однак щодо термінів «тимчасового ввезення», то в Митному Кодексі України не вказані будь-які рамки термінів, на які можуть бути ввезені в Україну транспортні засоби комерційного призначення. За інформацією «Дорожного контролю», починаючи з 2013 року, Митна служба України видала негласний протиправний наказ пропускати всі іноземні автомобілі на територію України виключно в режимі «транзит на 10 днів». Тобто в порушення Стамбульської конвенції, митниця фактично припинила оформлення тимчасового завезення і позбавила всіх громадян можливості користуватися таким правом.
Природно, що якщо водій не вивезе даний автомобіль протягом десяти днів, йому загрожує штраф до 8500 гривень — але про це потерпілий вже впізнає пост-фактум, коли виписано постанову про накладення санкції.
Основний мотив, який підштовхнув Митну службу порушити Конвенцію «Про тимчасове ввезення» – це катастрофічне падіння продажу вітчизняних машин.
Як би там не було, вже у травні 2013 року в Головному управлінні Міндоходів у Закарпатській області повідомлялося, що на підставі статей 4,325, 380 та 469 Митного кодексу України було оштрафовано 6 громадян, які незаконно користувалися транспортними засобами на території України. На них складено протоколи про адміністративні правопорушення і накладено штраф у розмірі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500грн.).
А у пунктах пропуску зони діяльності Чопської митниці Міндоходів (на кордонах з Угорщиною, Румунією та Словаччиною) на той час було зафіксовано 304 випадки розпорядження без дозволу митниці транспортними засобами, ввезеними на територію України в тимчасовому режимі. На цих громадян також складено протоколи та накладено адмінштрафи.
Отже, тут як не крути – все-одно знайдеться якась підлянка від нашої влади. Закарпатцям, які мріють про нормальне імпортне авто за розумні гроші залишається лише одне – ставати громадянами Євросоюзу. Благо це зробити нині є спрощена можливість. Однак і тут є свої «підводні камені».
Справа у тім, що іноземець має право перебувати на території України рік, але без реєстрації автомобіля у ДАІ лише 2 (два) місяці. І вже з сьогоднішнього дня закарпатські даїшники мали вирушити на полювання за такими автомобілями. УДАІ УМВС України в Закарпатській області повідомили, що на території області з 1 серпня розпочинається комплекс профілактичних заходів під умовною назвою «Митний контроль». Його мета – контролю правомірності експлуатації транспортних засобів та припинення незаконного перебування на території України автомобілів іноземної реєстрації.
У ДАІ повідомляють, що у разі виявлення факту знаходження транспортного засобу, що перебуває у міжнародному русі на території України більше 2-х місяців, при цьому не зареєстрованого в Державтоінспекції, відносно водія буде складено протокол про адміністративне правопорушення і накладено штраф від 170 до 255 грн.У разі повторного протягом року вчинення даного правопорушення – від 255 до 510 грн. Працівник ДАІ має право тимчасово затримати такий транспортний засіб і доставити його на штрафмайданчик.
Отже, про результати «облави» на іноземців та на тих наших співгромадян, що вже оформили собі подвійне громадянство – трохи згодом.
Також радимо вами почитати наше дослідження про усі нюанси ввезення авто на іноземних номерах:
А закарпатців це все стимулює отримувати громадянство іншої держави.
Іван Романчук
mukachevo.net
admin
Коментарі :
Додати коментар