Чому зиму «пережили» лише дороги, які ремонтувалися іноземцями
Коли закарпатці їдуть у бік Львова, то відразу за перевалом починається якісна дорога і без ям. Там дорогу робила турецька компанія, яка слідкувала за станом дороги і після її ремонту.
У нас також зиму пережила та дорога, яку робили турки від Воловця і до Міжгірщини. Пережили зиму і дороги, які робили румуни.
То що не так із тими дорогами, які роблять українські компанії?
Під час візиту Порошенка на Закарпаття було сказано, що Закарпаття отримає рекордні 800 мільйонів на ремонт доріг. Але хіба справа в цифрах? Так хоч мільярди давай на ці дороги, якщо їх не вміють робити.
В уряді також говорили про стан доріг і тут виявилося, що дороги державного значення, які були відремонтовані, починаючи з 2017 року, перебувають у нормальному експлуатаційному стані. А от до доріг, які не ремонтувалися 15—20 років, і до доріг, ремонти яких проводить місцева влада, є найбільше претензій у автомобілістів. Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман заявив: ями на таких дорогах мають ліквідовуватися оперативно. На дорогах місцевого значення перевірки стану і ліквідація дефектів мають оперативно проводитися місцевими дорожніми службами, а відповідальність за це лежить на обласних державних адміністраціях.
Як заявив керівник Укравтодору Славомір Новак, станом на 2016 рік 95 % українських доріг перебували у поганому стані. Починаючи з 2017 року, ремонти доріг проводилися системно, за ці роки було якісно відремонтовано близько 7000 км доріг. Двічі на рік проводяться ретельні перевірки якості таких ремонтів. А, починаючи з 2018 року, всі контракти на середні поточні ремонти передбачають гарантію на такі ремонти не менш, ніж 5 років, на капітальні ремонти — 10 років. І в разі виявлення дефектів виконавець робіт має за власний кошт їх ліквідовувати.
Ось це вже європейський підхід. Бо саме так і повинно бути. Якщо фірма провела неякісний ремонт дороги і на цій дорозі утворилися ями, то фірма повинна за свій рахунок відремонтувати дорогу. І це все повинно бути передбачено в угодах.
Уже з середини лютого почали проводитися масштабні перевірки стану українських доріг ДНТЦ «Дор’якість», головною організацією, що спеціалізується на контролі якості виконання дорожньо-будівельних робіт. І як тільки дозволятимуть погодні умови, ями на таких дорогах будуть оперативно ліквідовуватися.
Ну і про ямкові ремонти. Хіба це нормально, що з року в рік у нас проводяться виключно ямкові ремонти. Дороги розцяцьковані різного кольору асфальтом. І ці ямкові ремонти недовговічні. Інколи ямкові ремонти на одній і тій самій дорозі роблять по кілька разів на рік.
Керівник Укравтодору Славомір Новак наголосив, що аварійний ремонт, так званий «ямковий» — вимушена необхідність, адже кількість доріг, які не ремонтувалися іноді десятки років, є значною, і це тимчасові заходи для забезпечення проїзду ними. Але рік від року їх кількість буде зменшуватися, бо дедалі більше й більше українських доріг будуть відремонтовані.
«Ми з 2017 року почали змінювати систему, наповнювати її ресурсом, аби відновлювати дороги. Зруйновані дороги які? Які не ремонтувалися. А відновлені нами дороги — в нормальному стані. І треба розмежовувати відповідальність — дороги загальнодержавні й місцеві. Найбільше претензій саме до ремонтів комунальних доріг. У нас масштабні завдання на 2019 рік. До 2022 року ми відновимо сполучення між обласними центрами. В контексті відновлення доріг ми вже зробили більше, аніж будь-хто за всі роки незалежності. І зробимо більше», — заявив ще в лютому на засіданні уряду прем’єр-міністр Володимир Гройсман. Заява доволі смілива. Бо уряд повинен усвідомлювати, що місцева влада, яка опікується дорогами на місцях, не зовсім підконтрольна уряду. Інколи дії місцевих чиновників просто носять характер повного ігнорування. Більше того, місцева влада, яка хоч і несе відповідальність за стан комунальних доріг, все одно публічно звинувачує у всьому саме владу центральну. А страждають від цього, зрештою, звичайні люди, які вже хочуть їздити нормальними дорогами і назавжди забути про ями.
Коментарі :
Додати коментар