Що треба знати про про новий Бескидський тунель?

29.05.2018 21:17 СОЦІО

 

24 травня у Карпатах запустили найбільший інфраструктурний проект часів незалежності – новий Бескидський тунель. Двоколійний залізничний прохід крізь карпатський перевал тягнеться між станціями Бескид та Скотарське. Він дозволить подвоїти транзит до Західної та Центральної Європи і запустити нові пасажирські рейси між Закарпаттям та іншими регіонами України.

Як відбувалося будівництво і які перспективи відкриває новий тунель, дізнався Центр громадського моніторингу та контролю.

Аварійна небезпека

Потреба нового тунелю через Бескиди назрівала вже давно, оскільки старий Бескидський тунель був побудований ще 1886 року. Інженерна споруда пережила дві світові війни, не зазнавши серйозних пошкоджень, й успішно служила понад сто років. Однак у 1998 році почалися розмови про заміну старого тунелю через його аварійність та технічну застарілість.

«Основна причина побудови тунелю – незадовільний стан старого, якому понад 100 років. Експлуатувати його у нинішньому стані, особливо взимку, неможливо», – пояснив в. о. директора регіональної філії «Львівська залізниця» Зіновій Заньків.

Маючи лише одну колію, старий тунель міг максимально пропускати до 46 пар потягів у день. При цьому потяг проїжджав його дуже повільно – зі швидкістю 15-40 км/год. За словами керівників залізниці, щороку на його утримання витрачалося 2 млн грн.

У 2007 році почалися підготовчі роботи з будівництва нового тунелю крізь Бескиди. Провадилися ретельні геодезичні роботи та розвідка рельєфу, а в 2013 році – розпочалося основне будівництво, яке завершилося у 2017 році.

Ще на 100 років

Новий двоколійний Бескидський тунель має довжину 1765 м і побудований за 22 метри від старого. Його максимальна глибина – 180 метрів від поверхні Бескидського хребта. Окрім розмірів, його беззаперечна перевага полягає у високій технологічності. Завдяки сучасному обладнанню й методам будівництва він зможе комфортно прослужити понад 100 років. При цьому пропускна спроможність нового тунелю порівняно з одноколійним збільшиться до 100 пар поїздів за добу, а також зросте швидкість курсування поїздів через тунель до 60 км/год.

«Такі конструкції розраховуються на сто років експлуатації. Маючи поряд старий тунель, який працює 125 років, можна з упевненістю сказати, що новий працюватиме довше», – запевнив начальник дирекції з будівництва Бескидського тунелю «Львівської залізниці» Микола Дідух.

Зокрема, новий залізничний прохід обладнано сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляцією, гідроізоляцією, відеонаглядом, автоматизованою системою управління технологічними процесами та засобами пожежної безпеки. Також станцію Бескид обладнали новітньою системою мікропроцесорної централізації керування рухом поїздів. За інформацією «Укрзалізниці», щодоби на об’єкті працювало близько 140 колійників, енергетиків та будівельників.

Проект нового двоколійного Бескидського тунелю, крім «Укрзалізниці», профінансували Європейський банк з реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Європейський інвестиційний банк (ЄІБ). Загалом на його побудову було витрачено 2,193 млрд грн.

Вікно до Європи

Бескидський тунель є частиною п’ятого європейського транспортного коридору, що з’єднує між собою Італію, Словенію, Угорщину, Словаччину та Україну. Саме цим шляхом прямують вантажі з та до Європи, тому побудова нового тунелю є вагомим фактором для розвитку української економіки.

«Цей тунель є найновітнішим, найскладнішим і точно найбільш потрібним Україні. 60% експортних вантажів в бік ЄС проходить саме через цю колію. Сьогодні, коли підписана угода про всеохоплюючу зону вільної торгівлі з ЄС, коли підписана Угода про асоціацію з ЄС, коли підписаний безвізовий режим з ЄС, коли на 20-25 % зростає експорт до країн ЄС, це було як горловина пляшки – якщо не розширити, то не піде», – зазначив Президент України Петро Порошенко під час відкриття нового Бескидського тунелю. Він також наголосив, що оновлення залізничного сполучення дозволить збільшити інвестиційні та інфраструктурні можливості нашої держави.

І справді, дані «Укрзалізниці» свідчать, що попит на перевезення між Україною та Європою постійно зростає. За минулий рік крізь старий Бескидський тунель було перевезено понад 20 млн тонн вантажів.

«За останні три роки металурги, аграрії, хіміки збільшили експорт вантажів до країн ЄС сухопутними прикордонними переходами», – розповів в.о. голови правління «Укрзалізниці» Євген Кравцов. За його словами, у 2017 році вантажні перевезення до країн ЄС зросли на понад 3%, а у зворотному напрямку – на понад 30%.

Крім того, залізничники очікують, що завдяки новому тунелю значно покращиться пасажирське сполучення із Закарпатською областю. Євген Кравцов уже оголосив про плани запустити потяг «Інтерсіті» між Львовом та Закарпаттям. Експерти вважають, що це збільшить туристичну привабливість регіону, а отже, запуск нового тунелю вигідний і державі, і звичайним українцям.

Матеріал Центру громадського моніторингу та контролю

Коментарі :


 

 

 

Погода

СОЦІО

Оголошення

Архів новин

Липень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат