Про електронне адміністрування ПДВ

admin 23.07.2015 15:38 СОЦІО


Впровадження електронного адміністрування податку на додану вартість та новели в судовій практиці по податковим спорам.


Це теми, які обговорювались напередодні на «круглому столі», який організувало відділення Асоціації правників України в Закарпатській області. Участь в круглому столі взяли представники ГУ ДФС у Закарпатській області, обласного відділення Федерації професійних бухгалтерів та аудиторів України, представники Асоціації правників та підприємці.
Модерував зустріч Ростислав Пазина голова відділення АПУ в Закарпатській області, керуючий партнер юридичної компанії «Колегіум».
Основним питання зустрічі було впровадження електронного адміністрування ПДВ, яке на сьогоднішній день є найбільш актуальним.
– Новації в податковому законодавстві, які набрали чинності з початку року та запровадження системи електронного адміністрування ПДВ, яка працювала в тестовому режимі з 1 лютого по 1 липня поточного року, показали вагомі результати її ефективності, – зазначила Еріка Васкова, начальник управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДФС у Закарпатській області.   Так, за її словами, лише по Закарпатській області розмір середньомісячної сплати податку на додану вартість за І півріччя поточного року склав 46,3 млн грн, що на 10,1 млн грн або на 28% більше середньомісячного показника 2014 року. Крім того, суттєво – в 7 разів збільшилася кількість платників, які підпадають під критерії автоматичного відшкодування ПДВ (в 2014 році – 20 СГ, в 2015 році – 141 СГ), а також більше ніж вдвічі сума відшкодованого податку в автоматичному режимі ( в 2014 році – 87,3 млн грн, в 2015 році – 193,9 млн грн).
З 1 липня, відповідно до законодавства, реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі стартувала в звичайному режимі.
За словами Еріки Васкової, для уникнення відволікання обігових коштів Податковим кодексом передбачено збільшення суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі.
По-перше, на так звану суму «овердрафту» – середньомісячний розмір податку, задекларований та погашений платниками до бюджету протягом попередніх 12 місяців. Збільшення реєстраційної суми за рахунок такого показника вже відбулося автоматично 1 липня цього року.
По-друге, протягом тестового періоду платникам збільшено реєстраційну суму за рахунок від’ємного значення, яке було сформовано ними до 1 лютого цього року. Таке збільшення відбувалося як протягом тестового періоду, так і може бути здійснене в подальшому за наявності у платника такого від’ємного значення, що не було використано на збільшення реєстраційної суми.
По-третє, на суму надміру зарахованих платником до бюджету коштів, сформованих станом на 1 липня 2015 року. Збільшення реєстраційної суми за рахунок такого показника вже відбулося автоматично 8 липня.
Разом з тим, після впровадження роботи системи електронного адміністрування ПДВ у платників податків виник ряд проблемних питань при реєстрації виданих податкових накладних та розрахунків коригування до них.
Враховуючи, що ведення та супроводження системи електронного адміністрування ПДВ здійснюється на центральному рівні та проаналізувавши звернення платників податку області, Головне управління ДФС у Закарпатській області узагальнило проблемні питання, які виникли у платників на практиці, та довело   до   відома ДФС України такі проблемні питання та пропозиції щодо їх вирішення.
З свого боку ДФС України за результатами моніторингу роботи системи електронного адміністрування ПДВ в тестовому режимі підготувала та внесла на розгляд Кабінету Міністрів України проект закону щодо внесення змін до Податкового Кодексу України в частині удосконалення адміністрування ПДВ.

Цим проектом закону врегульовано окремі проблемні питання.
Доцільно також відмітити, що зазначений вище законопроект значно лібералізував порядок формування податкового кредиту. Ознайомитися з проектом Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» перейшовши за цим посиланням:
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc34?id=&pf3511=55743&pf35401=349145
Шановні суб’єкти господарювання, економісти та правники, якщо у вас є фахові пропозиції до удосконалення законодавства, просимо вас надсилати їх на електронну скриньку Головного управління ДФС у Закарпатській області pressa07@ukr.net.
Відділ комунікацій Головного управління
ДФС у Закарпатській області

admin

Коментарі :


Додати коментар

 

 

 

Погода

СОЦІО

Оголошення

Архів новин

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат