Рейтинг шкіл Закарпаття

19.10.2013 13:27 СОЦІО

Школа – наш другий дім, у який ми потрапляємо ще зовсім дітьми, а виходимо вже дорослими. Кожен знає, що школа - це не тільки і не стільки стіни, класи, їдальня, спортзал, підручники... Школа – це, в першу чергу, люди: учні та вчителі, які щодня разом відкривають і досліджують нові величезні світи, що вміщаються всього лише в 45 хвилин уроку.


Але от біда: як зрозуміти, який «будинок» кращий? Як оцінити? Довіритися суворим колонкам цифр, що приходять з міністерства або профільного управління?

Не секрет, що внутрішні рейтинги системи освіти спрямовані, в першу чергу, на те, щоб дати оцінку роботі директорів шкіл. Вони враховують, безумовно, рівень знань учнів, тобто результати ЗНО і кількість медалей, отриманих на олімпіадах. Але значне число балів таки нараховується за стан шкільної території, будівлі, наявності інформаційно-комунікаційних технологій, профільної освіти викладацького складу і т. д.

Звичайно, ніхто не буде сперечатися, що наявність, наприклад, інтерактивної дошки в школі сприяє підвищенню якості знань. Так само приємно, якщо у школі нові парти та стільці, або всі кущі у дворі рівно підстрижені, а паркан свіжопофарбований.

І все ж, на нашу думку, це не є визначальним для оцінки якості освіти, яку дає кожен навчальний заклад. Однак, саме цей параметр, саме якість освіти є визначальним для всіх батьків, які віддають свою дитину у перший клас. Кожен сподівається, що вчителі саме цієї школи зможуть дати їх дітям якісні знання, розвити необхідні навички, розкрити здібності… І кожному з батьків хотілося б знати, яка імовірність того, що відвідуючи цю школу, його чадо по закінченні 11-го класу зможе пройти незалежне тестування.

Саме тому виникла ідея складання незалежного рейтингу шкіл, заснованого виключно на результатах ЗНО. Адже не секрет, що ні підстрижений газон на шкільній території, ні інтерактивна дошка не можуть замінити справжнього вчителя. Вчителя, здатного доступно і цікаво викласти навчальний матеріал і, як наслідок, краще за інших підготувати наших дітей до вступу в університет.

Передбачаючи запитання і заперечення вчителів і директорів «відстаючих» шкіл, вважаємо за необхідне відразу ж пояснити механізм нарахування балів.

Отже, за основу бралися оцінки, отримані випускниками відповідних шкіл 2012/2013 навчального року в ході незалежного тестування. Кількість учнів, які показали низький рівень знань, тобто не набрали 124 бали, формували значення «0»; кількість учнів, які показали середній рівень знань, множилася на коефіцієнт «3». Так само кількість учнів, які показали «достатній » і «високий » рівні знань, множилася, відповідно, на «4» і на «5». Після чого сума набраних балів ділилися на кількість учнів , які брали участь у тестуванні. Після цього отриманий результат множився на відсоток випускників школи, які брали участь у ЗНО.

Формула розрахунку виглядає наступним чином. Значення для кожної школи вираховувалося по формулі:

Х=(Н*0+С*3+Д*4+В*5)/(Н+С+Д+В)*Ч

Де:

Х – середній бал за підсумками проведення ЗНО,
Н – кількість випускників, які показали низький рівень знань, тобто тих, котрі не набрали 124 бали,
С – кількість випускників, які показали середній рівень знань, тобто тих, котрі набрали 124-150 балів,
Д – кількість випускників, які показали достатній рівень знань (від 150,5 до 172,5 бала),
В – кількість випускників, які показали високий рівень знань (від 173 до 200 балів),
Ч – частка випускників, які взяли участь у ЗНО,
а сума Н+С+Д+В – загальна кількість випускників, які взяли участь у ЗНО.

На прикладі це виглядає так.

Згідно з даними Українського центру оцінювання якості освіти у ЗНО взяли участь 72 випускники Лінгвістичної гімназії ім. Тараса Шевченка в Ужгороді, що складає 96,0% від загальної кількості випускників цього навчального закладу. Як відомо, випускники здавали по кілька тестів кожен. Дані центру показують, що випускники гімназії за результатами тестів по всіх предметах:

показали низький рівень знань 5 раз (Н=5),
середній рівень знань – 48 раз (С=48),
достатній рівень знань – 114 раз (Д=114),
високий рівень знань – 87 раз (В=87).

Таким чином:
Х=(5*0+48*3+114*4+87*5)/254*96,0%

Х=3,91

Нове Закарпаття



Читайте також:
Яким є справжній рейтинг шкіл?
Ще про рейтинг шкіл Ужгорода

 photo 0001_zps9d741383.jpg  photo 0002_zps65f7d314.jpg  photo 0003_zps27284afa.jpg  photo 0004_zps08c8967b.jpg  photo 0005_zps34895094.jpg  photo 0006_zps259ff687.jpg  photo 0007_zpsa3ab1a23.jpg  photo 0008_zps6fcaad39.jpg  photo 0009_zpscdb3032f.jpg  photo 0010_zps4956de24.jpg  photo 0011_zpsd0fcc115.jpg  photo 0012_zpsd777958f.jpg  photo 0013_zps0c1657af.jpg

Коментарі :


Додати коментар

 

 

 

Погода

СОЦІО

Оголошення

Архів новин

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат