Василь Іванчо: «Більше часу   на ведення бізнесу і менше —   на спілкування з державою»

Оксана Камінська 14.06.2013 14:39 СОЦІО

Наприкінці минулого року було утворено нове Міністерство доходів і зборів України. Чому ж об’єднали податкову і митну служби в одне Міністерство та чого чекати бізнесу? Про це ми запитали у начальника Головного управління Міндоходів у Закарпатській області Василя Іванча.


— Василю Васильовичу, то для чого було об’єднувати податкову й митницю?
— Таке об’єднання є логічним кроком, адже обидві служби — і податкова, і митна, наповнювали бюджет. Ми не перші у створенні єдиного Міністерства, яке відповідатиме за державну казну. Відомство з такими функціями працює у багатьох країнах Європи, наприклад, Великобританії, Латвії, Данії.
Міністерство доходів і зборів — адміністратор податків і зборів, а за формування податкової і митної політики держави й надалі відповідає Міністерство фінансів.

—Таке об’єднання, на вашу думку, принесе фінансову вигоду для держави?
— Саме об’єднання дасть можливість завдяки єдиній моніторинговій системі ефективніше адмініструвати податки і збори, а відтак збільшити надходження до бюджетів. Завдяки об’єднанню митної та податкової ІТ-інфраструктури ми можемо проводити моніторинг фактичного руху товарів від кордону до споживача. Це дозволить нам у режимі реального часу виявляти порушення і усувати їх.

— А що ця реорганізація дасть бізнесу? Що зміниться? Наведіть, будь ласка, приклад.
— Бізнес отримує одного адресата, який від імені держави відповідає за оподаткування і якісний сервіс при сплаті платежів. Якщо до об’єднання і податкова, і митна служби виконували свої завдання та окремо спілкувалася з бізнесом, то тепер це буде єдиний процес. Наприклад, на перевірку раніше могли прийти податківці з питань податкового законодавства, а через певний час митники щодо митного законодавства. Тобто двічі відволікали бізнес від його роботи. Тепер це буде одна перевірка, оскільки у складі Головного управління Міндоходів створений один підрозділ, який здійснюватиме і податковий, і митний аудит.

— Яка система функціонування та взаємодії діяльності територіальних органів управління Міністерства?
— На регіональному рівні Міністерство в Закарпатті представляють Головне управління Міндоходів у Закарпатській області та Чопська митниця Міндоходів. У складі Головного управління створено 11 підрозділів, які будуть забезпечувати роботу і Головного управління, і Чопської митниці, наприклад, управління ІТ-технологій та електронних сервісів, управління податкового та митного аудиту, інформаційно-комунікаційний відділ, управління внутрішньої безпеки тощо. Ще 3 підрозділи митниці функціонально підзвітні відповідним підрозділам Головного управління. Інші підрозділи Головного управління (їх 6) та Чопської митниці виконують функції суто щодо контролю за податковим та митним законодавством відповідно.
Відповідно до вимог Міністерства, Головне управління координує роботу всіх територіальних органів Міністерства в області.

— Чи потрібен вам як податківцю час, аби розібратися в митній системі, наскільки ви обізнані з тим, що наразі відбувається на митниці?
— Після Указу Президента України про утворення Міністерства, який був підписаний наприкінці минулого року, усі організаційні заходи податкових та митних органів відбувалися вже спільно. Тож майже півроку ми працюємо разом під єдиним центром управління. Стратегічними завданнями і напрямами роботи володію вже повністю. Думаю, що за короткий період часу вникну і в деталі роботи митниці.

— Чи не буде певного супротиву з боку працівників митниці після того, як вони потрапили до вашого підпорядкування?
— Міністерство організовує роботу усіх територіальних органів відповідно до Положення про Міністерство. Кожен територіальний орган — це і податкові інспекції, і митниці, і Головне управління Міндоходів у області, виконує ті завдання, які визначені відповідними Положеннями. Як на мене, ні про який супротив не може бути й мови, адже працівники цих органів є державними службовцями і виконують ті функції, які покладені на них державою.

— Не може так статися, що з об’єднанням податкової та митниці подвоїться тиск на платників податків?
— Якраз навпаки. Єдиний моніторинг усіх показників дозволить уникнути цього. Наша мета — скорочення часу, який витрачає підприємництво на сплату податків і спілкування з державою, відповідно збільшити час на ведення бізнесу. Саме для цього і відбулося об’єднання. Триває робота над спрощенням отримання адміністративних послуг, комплексним підходом до податкового та митного сервісу.
Я впевнений, що підприємництво з часом відчує позитив від утворення єдиного Міністерства. Мені звичайно хочеться, щоб це сталося якомога швидше.

— Чи стане менше чиновників та бюрократизму після об’єднання? Чи є такі зміни позитивом для платників, звичайних громадян?
— Так, при об’єднанні відбулося скорочення загальної чисельності податківців та митників, майже на 7 %. Об’єднання дало можливість оптимізувати кількість працівників тих підрозділів, які будуть забезпечувати роботу і Головного управління, і митниці.
Для нас головне — забезпечити сервісне обслуговування платників. Можу заспокоїти і бізнесменів, і громадян. Вони не відчують організаційних змін. Дислокація в області 11 податкових інспекцій з трьома районними відділеннями та 14 митних постів не змінюється. Податкова звітність подається в такому ж режимі, як і раніше. Центри обслуговування платників податків, які були відкриті минулого року при податкових інспекціях, продовжують свою роботу і надають увесь спектр послуг. Із часом передбачається надання в цих Центрах і ряду митних послуг.

— Чи у всіх регіонах України об’єднану структуру очолили податківці, чи все-таки десь керівниками стали митники?
— У більшості регіонів Головні управління Міндоходів очолили керівники регіональних податкових служб. І це, вважаю, природно, оскільки Міністерство очолив Олександр Клименко, який був головою Державної податкової служби, і безпосередньо працював із цими керівниками та знає їхні організаційні здібності. Регіональні митниці очолили фахівці митної справи.

— Тож ви запевняєте, що бізнес не відчує незручностей від реорганізації податкової служби та митниці. А якщо виникають якісь непорозуміння, то до кого можна звернутися?
— Ставимо перед собою завдання провести процес об’єднання максимально швидко і з мінімальним дискомфортом для бізнесу. Непорозуміння не повинні виникати. Усі організаційні питання вирішуються. Очевидно певний час пройде, доки все працюватиме повністю гладко. Пріоритети нашої роботи залишаються незмінними — високий рівень сервісу. Зі свого боку обіцяю уважно розглянути кожне звернення щодо роботи територіальних органів Міністерства доходів і зборів в Закарпатті.

— Бажаю вам успішно завершити реорганізацію і отримати позитивні відгуки від бізнесу.
— Дякую, сподіваюся, що так і буде.

Оксана Камінська

Коментарі :


Додати коментар

 

 

 

Погода

СОЦІО

Оголошення

Архів новин

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат