Як правильно підморгнути за кермом
Серед відомих й звичних правил дорожнього етикету на наших автомобільних теренах є два класичні, втілення яких залежить від справності освітлювальних приладів автомобіля, вашого виховання та реакції: два короткі «далеким» світлом — «увага, попереду небезпека», коротко «аварійкою» — «дякую за послугу».
Та ось ви звільнили крайню ліву смугу автомобілю з німецькими номерами, що явно кудись поспішає. А його водій, обігнавши вас, для чогось моргнув спочатку лівим, а потім правим «поворотником». Виявляється, в такий спосіб він вам подякував.
В Європі подібні кодовані сигнали світловими приладами давно вже в ходу. На українських дорогах транснаціональний «автоетикет» лише починає приживатися. Але й наші водії здавна користуються знаками, що подаються світлом. Ми зібрали воєдино і старі, і такі, що недавно з’явилися водійські сигнали світлом.
СИГНАЛИ ФАРАМИ
Два короткі підморгування «далеким» зустрічному автомобілю — «увага, попереду небезпека!». Цей сигнал може означати не тільки засідку ДАІ, а й перекопані дороги, аварію тощо. За цей сигнал прийнято дякувати піднятою рукою з відкритою назустріч долонею.
Один довгий сигнал «далеким» світлом автомобілю, що рухається попереду — прохання «дай дорогу!». Цей сигнал також застосовується на трасі, якщо той, хто почав обгін, не встигає його вчасно завершити. У цьому випадку «постріл» світлом адресований і автомобілю, який їде перед вами, і зустрічному. Зазвичай на таке прохання порядні водії охоче «посуваються» вбік. Подякуйте їм за це у відповідь, наприклад, «аварійками», адже вони допомогли вам уникнути аварійної ситуації.
Моргнути «далеким» зустрічному і відразу відхилитися вбік у місті під час маневрування — означає прохання «пропусти!».
Один короткий «далеким» зустрічному або демонстративно відхилитися вбік у міській руханині означає «пропускаю». Бажано цей маневр супроводити відповідним жестом руки.
На трасі у темний час доби блимнути «далеким» зустрічному — означає «не сліпи, перемкнися на ближнє світло!».
Те саме довгоміру, що обганяє вас на трасі, — «можеш завершувати обгін, не зачепиш». До речі, не лінуйтеся використовувати цей сигнал, адже водієві фури в темряві дуже складно зорієнтуватися щодо власного обгону, адже причіп довгий і візуально важко впевнитися, що обгін виконується гарантовано безпечно.
СИГНАЛИ «ПОВОРОТНИКАМИ»
Включений правий «поворотник» на трасі, що супроводжується «пострілом» дальнього світла — прохання водієві автомобіля, який рухається попереду: «зупинись!».
Аналогічно сигнал правого «поворотника», який супроводжується короткочасними натисканнями на «стоп», — прохання водієві автомобіля, який рухається позаду: «зупинись!».
До речі, якщо держномери у тих, хто вимагає від вас зробити описане вище, незнайомі, то на безлюдній дорозі краще не зупинятися.
Правий «поворотник» зазвичай включають на трасі довгоміри, допомагаючи їх обігнати тому, хто рухається ззаду. Сигнал означає: «тисни, попереду вільно!».
Натомість лівим «поворотником» довгоміри сигналять на трасі під час вашої невдалої спроби обгону, себто, «не лізь, попереду — зустрічний транспорт!». У цих випадках водіїв каміонів варто послухатися, адже вони сидять вище, тож їм видніше.
Лівий «поворотник» також залишають після обгону на трасі досвідчені водії, при цьому не перестроюючись у свою смугу. Це сигнал присутнім ззаду (наприклад, за довгоміром). Означає: «можна обганяти, попереду — чисто».
Лівий «поворотник» у крайньому лівому ряду — застосовують як сигнал тому, хто перед вами повільно рухається у цій же смузі. Мовляв, «дай дорогу, перестройся правіше». Можна ще супроводити довгим «далеким».
Вмиканння поперемінно лівого та правого «поворотників» повідомляє тому, хто ззаду: «дякую за допомогу» (дай дорогу, дай проїхати тощо).
СИГНАЛИ «АВАРІЙКОЮ»
Короткочасне включення «аварійки» — «дякую за допомогу».
Тривале включення «аварійки» адресоване тому, хто ззаду, означає: «перемкнися на ближнє світло, не сліпи мене через дзеркало». Такий же сигнал подають водії, які обігнали вас, якщо з вашою машиною щось не так: відкрився багажник, спустило колесо тощо.
Постійно включена «аварійка» у темряві застосовується як знак небезпеки для всіх (аварія, пошкодження дороги тощо). Також цей сигнал застосовується у тумані для позначення габаритів. Ну, й, звичайно, не забудьте включити «аварійку» в разі екстреної вимушеної зупинки!
***
ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ГАРНОГО ТОНУ
Дальнє світло
1. Якщо ви наздоганяєте автомобіль на трасі, не полінуйтеся переключитися на «ближнє» світло, аби не засліпити водія через дзеркала. Особливо це актуально у випадку з вантажівками: у легковому авто і салонне, і бічні дзеркала найчастіше можуть бути відрегульовані в режим «нічної їзди» зсередини, водієві ж вантажівки це зробити неможливо.
2. На трасі вночі, коли вас обганяє будь-хто, пе¬рейдіть на ближнє світло, щойно той, хто вас обганяє, з вами порівняється, аби не засліпити його через дзеркало.
3. Пам’ятайте, що так званий «ксенон» має велику «далекобійність» та яскравість, а тому, маючи на борту таке світло, перемикайтеся раніше.
«Поворот¬ники»
1. Якщо ви збираєтеся повернути на перехрес¬ті, перед яким у безпо¬се¬редній близькості роз-¬
ташо¬вано ще одне перехрестя, не вмикайте сигнали повороту доти, поки не проїдете перше перехрестя.
2. Під час руху заднім ходом вмикайте «поворотник» із того боку, в який буде повертати «зад» автомобіля.
3. При об’їзді центру перехрестя з круговим рухом вмикайте ліві покажчики повороту, а при виїзді з кола — праві.
4. Вмикайте покажчики повороту не менш ніж за 4-5 секунд до початку виконання маневру.
5. Не забувайте, що вмикати «поворотник» при повороті так само важливо, як і в інших випадках: зупинці, паркуванні, при початку руху, виїзді, з’їзді, об’їзді, екстреному маневрі тощо.
6. Не забудьте проконтролювати, чи вимкнені «поворотники» по за-вершенні маневру. При плавному повороті автоматичне вимикання сигналів може не спрацювати, що дасть привід іншим учасникам руху вибрати траєкторію, що перетинатиметься з вашою.
7. Якщо дорога, якою ви їдете, має поворот, а ви продовжуєте рухатися тією ж смугою і далі, сигнали повороту не вмикайте.
Стоп-сигнали
Рухаючись у транспортному потоці, перед зупинкою або зниженням швидкості в такому місці, де інші можуть цього від вас не чекати, кілька разів злегка натисніть на гальмо, позначивши стоп-сигнали.
Багаторазове миготіння «стоп-сигналами» на тра¬сі означає «небезпеку», а у місті — нагадування «тримай дистанцію».
***
КОРОТКО
Водіям повернуть довіре¬ності, які видаватиме ДАІ?
Депутати ВР розглядають можливість повернутися до практики обов’язкового оформлення довіреностей нa управління чужим автомобілем і називатися тепер цей документ буде «Дозвіл на володіння транспортним засобом і використання його», повідомляє «Комсомольская правда в Украине». І видавати його будуть ДАІшники. Якщо закон приймуть, відсутність па¬пірця коштуватимете водіям від 765 до 935 грн. штрафу.
«Передаючи керування автомобілем третій особі, водій зобов’язаний оформити на нього доз¬віл на право водіння, — кажуть автори законопроекту. — Це має внести ясність. Адже часом розшукати водія тієї чи іншої машини неможливо».
За словами юриста Миколи Лукаша, нова ініціатива — новий спосіб отримати з водіїв гроші. «Можна тільки уявити, що почнеться у відділеннях ДАІ. Адже за ці півроку тисячі автомобілів були продані й подаровані за так званою умовною довіреністю. Тепер водіям доведеться шукати колишніх власників своїх авто і просити їх оформити документ. Але ж поки незрозуміло, скільки це задоволення буде коштувати».
Пасажирів змусять пристібатися в автобусах
Українські автовиробники виступили на підтримку пропозиції Мінінфраструктури, яке ініціювало з 1 січня 2013 року обладнати автобуси ременями безпеки. Експерти вже підрахували, що застосування ременів безпеки допоможе уникнути загибелі людини у 75 випадках зі 100.
Автовиробники озвучили свою позицію про те, що проблем із обладнанням автобусів ременями безпеки не буде. Наразі у Черкасах уже випускають автобуси, обладнані ременями, але поки що тільки на експорт.
Також на загальній нараді автовиробників було вирішено, що найближчим часом будуть переглянуті технічні умови щодо обов’язкового ос¬на¬щення ременями безпеки, обмежувачами швид¬кості, тахографами автобусів, призначених для перевезення пасажирів (крім міських і приміських).
Варто зазначити, що в Україні пригоди за участі вантажівок і автобусів — найкривавіші. До прикладу, 10 загиблих у катастрофі в Чернігівській області, 8 — Підмосков’ї (українці їхали з заробітків), 9 — в нещодавній ДТП з паломниками поблизу Рівного.
Водії джипів платитимуть удвічі більші штрафи?
Розмір штрафів за порушення Правил дорожнього руху збільшать удвічі й «прив’яжуть» до об’єму двигуна машини, на якій було здійснене порушення, заявив заступник голови парламентського комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Володимир Олійник.
«Сьогодні діапазон штрафів — від 510 до 850 грн. Ми пропонуємо залишити ці суми для автомобілів з об’ємом до 2,4 куб. см, а для автомобілів з двигуном понад 2,4 куба — встановити штрафи від 850 до 1190 грн.», — пояснив нардеп.
Новий законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення безпеки дорожнього руху та регулювання дозвільної системи здійснення міжнародних перевезень пасажирів і вантажів» також описує градації штрафів за перевищення швидкості.
Тепер водії платитимуть штраф за перевищення швидкості не на 20 км/год., як це було раніше, а на 10. Крім того, перевищення швидкості на 10 км/год. каратиметься штрафом у розмірі 250—340 грн., на 20 км/год. — 340—510 грн., на 30 км/год. — 510—680 грн., на 50 км/год. — 680—750 грн.
Депутат висловив упевненість, що до кінця року нові норми и штрафи почнуть діяти на території України. Нагадаємо, нещодавно водіям також підвищили штрафи за ненадання переваги у русі громадському транспорту.
Коментарі :
Додати коментар