Афіша »

Обласна наукова універсальна бібліотека
Щосереди — засідання англомовного клубу «English-speaking house». Поч. о 17.00.

Погода »      Курс валют »
Актуально »      Редакція "ONLINE"
 
Закарпаття: нейтралізовано контрабандиста - тіньового власника шматка кордону України з Угорщино
 
| ВСІ НОВИНИ | ПОДІЇ | ПОЛІТИКА | СОЦІО | РАТУША | СПОРТ | ДОЗВІЛЛЯ | ЗДОРОВ'Я | КРИМІНАЛ | ФОТОРЕПОРТАЖ | НЕОПУБЛІКОВАНЕ |
 
Архів » / Свіжий номер »
 
 
 
 
 
Архів » / Новини ОНЛАЙН »
22:34 Москаль: Закарпатський сепаратизм існує тільки в головах деяких київських політиків
12:46 Діти одягли одягли футболку на пам’ятник Петефі "по приколу"
01:32 Лісничого-браконьєра звільнять з посади
21:55 Звільнено з посади лісівника, який перешкоджав професійній діяльності журналістів
17:46 Кримінальний авторитет Володимир Копча здався поліції
17:16 Закарпаття: нейтралізовано контрабандиста - тіньового власника шматка кордону України з Угорщино
01:38 Відома закарпатська письменниця Вікторія Андрусів презентувала нову книгу в обласній бібліотеці
23:56 П'яні депутати вчинили бійку в ресторані
 
 
 
 
 
Оголошення »
Продам будинок у р-ні Шахти, 106 м2, коробка під дахом— 24 тис. у. о. або обмін. Тел. 050-561-10-96.  
 
 
Продам будинок у р-ні Підлипники, 200 м2, 80 % готовності, 8 сот. землі — 40 тис. у. о. Тел. 050-561-10-96.  
 
 
Продам нові унітази в-ва Франції від 199 грн., унітаз-компакт від 495 грн. Тел. 095-942-44-00.  
 
 
Продам керамограніт (грес) 60 х 60 см від 59 грн./м2. Тел. 095-942-44-00.  
 
 
Домашній електрик. Ремонт та встановлення електропроводки, підключення електроприладів. Тел. 050-177-73-04.  
 
 
Сантехнічні, електромонтажні, плиточні роботи. Тел. 066-996-27-63.  
 
 
Автомийка в Ужгороді прийме на роботу адміністратора та автомийників. Тел. 050-609-48-29.  
 
 
Приймемо на роботу в Ужгороді й Мукачеві продавців-консультантів із продажу керамічної плитки, сантехніки та будівельних матеріалів. Зарплата — процент від продажу. Тел. 095-942-44-00.  
 
 
На роботу потрібні водії-експедитори в Ужгород, Буштино, Тячів. Тел. 066-082-46-43.  
 
 
 
 
Интернет магазин брендовой обуви, одежды, сумок Fashion Studio.

Фотограф - Олександр Тегза.

Державна податкова адміністрація у Закарпатській області
Програма ТБ
 
     

Чи можуть комунальні підприємства Ужгорода займатися вимиванням бюджетних грошей?
Робота комунальних підприємств в Україні – окрема тема для дослідників української корупції. Тут діє безліч сумнівних схем, в яких певні люди почуваються як риба у воді.

Віднедавна у нашій країні покращилося законодавство – фінансова звітність комунальних фірм стала публічною інформацією, так само як і декларації керівників КП. Та чи стане робота підприємств, які належать громадам, повністю прозорою? Чіткі звіти про використані кошти – одна із запорук принципу прозорості. Особливо це актуально для тих організацій, куди рікою течуть бюджетні гроші.

Говорячи про КП на прикладі міста Ужгород, можна зробити висновок: покращення є, але до ідеалу далеко. Що впадає в око, то на офіційному сайті міськради нарешті з’явилася інформація із переліком комунальних підприємств, іменами їх керівників, контактами та короткою довідкою про послуги. Водночас у цьому розділі нема фінансової звітності, відтак жителі міста не знають, чи підприємство у збитку чи має прибуток. Щодо збитку, то він є, і великий. Детально досліджуючи фінансовий стан КП Ужгорода у 2016 році, з’ясувалося, що чи не 90% з них є збитковими, а отже – дотаційними. При підготовці публікації автор зустрівся із двома нюансами – небажання надавати журналістам документи щодо фінзвітності та категоричне небажання надати копії декларації про доходи керівників окремих КП. Щодо останнього, то сьогодні ці документи і без запиту доступні у реєстрі декларацій на сайті НАЗК. Фінансову звітність при великому бажанні теж можна отримати.

Причини того, що більшість ужгородських КП на дотаціях, різні. Вони у кожної фірми індивідуальні, десь, можливо, і об’єктивні, але разом з тим контролю громади для чого і куди йдуть бюджетні гроші нема. Інформації про публічні звіти керівників КП про свою роботу також не зафіксовано. Чого лише вартий приклад нині ліквідованих жеків, в які чи не на кожній сесії міськради спрямовувалися гроші платників податків.

Загалом, в Ужгороді одні й ті ж комунальні підприємства то створюють, то ліквідовують. Наприклад, в місті у 2012 році припинили роботу КП «Стадіон «Авангард». А вже цього року – відновили. Для догляду за міським підзамковим парком свого часу було запущено ціле окреме комунальне підприємство. Потім його по суті ліквідували, доручивши доглядати зелену зону КП «Парк культури та відпочинку «Боздоський». І от нещодавно знову метаморфози: міська влада уже відновлює КП «Під замком», натомість ліквідовує КП «Парк культури та відпочинку «Боздоський». А борги, що виникли в процесі господарської діяльності, стають знову ж таки тягарем для міського бюджету.

НОВІ ПІДПРИЄМСТВА ВИНИКАЮТЬ, А КОНКУРСУ ДИРЕКТОРІВ НЕМАЄ

У час, коли державна влада десь з успіхом, а десь із провалом та все ж – публічно оголошує конкурс на посади керівників державних підприємств, в міській раді Ужгорода цього робити не поспішають.

Депутати нинішньої каденції створили вже три нових КП – «Центр інформаційних технологій міста», «Уж-фест», «Ужгородський муніципальний транспорт», проголосовано за намір створити КП «Акватік Центр Уж», відновлено, як уже згадано, КП «Під замком» та «Стадіон «Авангард». І в жодному випадку влада не оголосила публічного конкурсу на заміщення посад керівників цих фірм.

Згідно з нинішнім законодавством міський голова має право одноосібно, на власний розсуд, призначати керівника КП. Але з точки зору інтересу громади є ризик, що на посаду будь-якого із зазначених КП може потрапити людина не завдяки своїм талантам управлінця, а особистої відданості міському голові чи певній групі депутатів міськради. Це, у свою чергу, знову ж таки може породжувати ризики корупції. А то й прояви неефективної роботи, коли підприємство може щільно підсісти на дотацію бюджету замість того, щоб приносити до казни міста якщо й не прибуток, то хоча б вийти на рівень самоокупності.

МУНІЦИПАЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ - АМБІТНИЙ ПРОЕКТ УЖГОРОДА

Особливу увагу привертає до себе факт створення комунального підприємства «Ужгородський муніципальний транспорт». Чи не всі попередні мери Ужгорода у контексті проблем перевезень пільговиків та й загалом сервісу нарікали, що на Закарпатті – єдиний обласний центр, який немає власного муніципального транспорту. І ось тепер з’явився шанс виправити таку реалію. Про створення муніципального транспортного підприємства в місті особливо активно заговорили після того, як обов’язок виділення грошей за компенсацію пільгових перевезень із державної казни перекладено на бюджети муніципалітетів. Останні ж почали отримувати хороші доходи за рахунок акцизних податків з продажу пального, алкоголю, цигарок.

В Ужгороді місцева влада виявилася щедрішою за державу – у 2017 році приватним перевізникам виділено рекордні майже 23 мільйони гривень. Пікантності ситуації додає те, що однією із транспортних фірм володіють безпосередньо близькі міського голови. Відтак останній у контексті відповідних фінансових програм тепер змушений повідомляти про конфлікт інтересів і не брати участі у голосуваннях. Власне серед депутатського корпусу виникла ідея – спрямувати бюджетні мільйони не на компенсацію приватним перевізникам, а на закупівлю муніципальних автобусів.

Юридично КП «Ужгородський муніципальний транспорт» існує із червня цього року. Тоді ж призначено і його директора – ним став депутат Ужгородської міської ради від партії «Відродження» Віталій Готра.

Як повідомили у відповідь на інформаційний запит у департаменті міського господарства міськради, посадовий оклад директору передбачений у розмірі 6 496 гривень. Втім, як йдеться у контракті, ця зарплата повинна нараховуватися лише з чистого прибутку фірми. Відтак наразі гроші керівнику не оплачуються.

Сьогодні тривають організаційні процедури, – розповів автору про роботу новоствореного КП керівник Віталій Готра. Зокрема у підприємства ще не відкрито банківського рахунку, нема офісу. «Це буде одне із найбільших комунальних підприємств у місті Ужгород, яке ми запускаємо з нуля», – зазначає Віталій Готра, який раніше спеціалізувався у сфері міжнародних вантажних перевезень. Приміщення і територію орендуватимуть в іншого комунально підприємства.

А щодо головного – власне автобусів, – то, як пояснив Віталій Готра, були варіанти закупівлі за процедурою лізингу. «Але після того, як ми провели всі підрахунки, вийшло так, що один автобус у лізинг коштував би як півтори автобуси, – пояснює керівник КП. – Відповідно, було прийнято колегіальне рішення – і на бюджетній комісії, і депутатами в міській раді, що лізинг нам невигідний».

Згідно з оприлюдненим на сайті міськради проектом рішення, в липні планувалося надати згоду підприємству купити 21 автобус на умовах лізингу. В підсумку це питання перенесли на кінець року – коли буде ясно про стан перевиконання бюджету і, відповідно, фінансові можливості. Згідно ж з цільовою фінансовою програмою в останній редакції, у статутний фонд підприємства із бюджету міста передбачено 4 мільйони 700 тисяч.

Директор КП сподівається, що до кінця року підприємству вдасться реально купити хоча б три-чотири автобуси. Тоді можна буде подаватися і на отримання ліцензії на пасажирські перевезення і, власне, на тендер щодо обслуговування певного міського маршруту. Суттєва обставина, наголошує Віталій Готра: поки підприємство не матиме техніки та штату, ліцензію на перевезення регулятор не видасть.

Щодо питання конкуренції із приватними перевізниками, то Віталій Готра висловлює впевненість: «Ми запускаємо підприємство, яке має, серед іншого, перевести систему перевезень на електронний квиток. Це – жива конкуренція. Буде конкурс на маршрути, той перевізник, який виграє конкурс, той і буде працювати. Ми закуповуємо нові автобуси, відповідно вони мають бути облаштовані пандусами, з вимогами екологічного стандарту «Євро-5», комфортабельні. Думаю, на ринку перевезень в Ужгороді ми будемо абсолютно конкурентноспроможними».

Городянам лишається сподіватися, що новостворене транспортне КП в майбутньому стане і прикладом надання якісних послуг пасажирам, і точно не буде черговою фірмою, яка сидітиме суто на голці бюджетних дотацій.

Ярослав Гулан, для «Ні корупції!»

31.08.2017, 13:17


ДРУКУВАТИ EMAIL КОМЕНТАРІ (0)

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і нажміть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

   
Loading...
 
Коментарі   Аналітика   Популярні  

«Закарпатське божоле-2017»: Чому фестиваль вина в ...
Пішта : Вхід безкоштовний, зато вино дороге, аби...

Визволення чи загарбання: Якою ж є ця дата в істор...
йони : ну вот пане сливич.вы наверное правильно...

Чем заняться в Египте?...
ШАРМ ЭЛЬ ШЕЙХ : Всегда Ваш, SHARM EYES TOURS
http://...

У Закарпатті продовжують виявляти та закривати гра...
йони : вот читаеш такое и думаеш.ну почему мы т...

Вбивство Андраніка Нікогосяна в Ужгороді: підозрюв...
іван та марія : Бідні вірмени((Місцеві вже звиклі купати...

Одним із Балог зацікавилася прокуратура...
Сашка : пора уже давно за решетку ету партию рег...

Конкурс без альтернативи: визначено переможців на ...
Тарас : Слухав зауваження гостей з Хмельницького...

Країна купається в грошах...
Андрій : Суки лагерні...

  В НОМЕРІ :
1

2
 
Ратуша »
Бруківкою з площі Поштової вистелять інші місця
Влада Ужгорода намагається виправити ситуацію з невдалим вистеленням бруківки в центрі міста.

На що вам вистачає зарплатні?  

На що вам вистачає зарплатні?

На їжу
На їжу і комунальні послуги
Вистачає, аби орендувати житло, оплачувати рахунки, на їжу і спорт
На все вистачає
Вистачає на освіту, подорожі і підтримку моєї родини
Ні на що не вистачає
Інше

Голосувати/Результат



Телефон/факс::

+38 (03122) 2-95-48
+38 (03122) 2-79-71
Адреса:

88018, УкраЇна, м. Ужгород,
вул. Белінського, 24б

E-mail:




© Закарпатський інформаційний тижневик "Р.І.О."    

Розробка сайту - CrafIT.com