Ужгородське повітря на 89 % забруднює транспорт. Ситуацію може покращити ініціатива «Угода мерів»

Юліан Пігуляк, студент кафедри журналістики УжНУ 08.07.2016 18:53 РАТУША

Існує думка, що Ужгород уже ледь не найзагазованіше місто України. Концентрація вуглекислого газу незабаром призведе до серйозних проблем зі здоров'ям у половини населення міста, а густий смог уже закриває сонце.


Закарпатська гідрометслужба надає не найкращі показники за КІЗА (Комплексний індекс забруднення атмосфери), звичайно, але й не рекордні. В недалекому минулому (2011 рік) ми досягли «почесного звання міста» з небезпечно високим рівнем забруднення. Вибороли «срібло». Поступилися тільки Маріуполю. Сьогодні ж показник досягає тільки 8,1 у. о. (проти 14, 4 у. о. у 2011-му) і ми цілком таки можемо взагалі вийти з групи міст високої забрудненості атмосфери щойно відмітка опуститься нижче восьми.

Місто не Рим, але стоїть на п'яти пагорбах, а на вулицях — штиль дві третини року, тобто не надто, власне, провітрюється, а в долині накопичується значно більше парникових газів, ніж на пагорбах. Суттєвим є те, що показники забруднення повітря в Ужгороді Закарпатський Гідрометцентр вимірює вздовж чоти-рисмугового Проспекту зі жвавим і постійним рухом транспорту. Станції гідрометцентру повинні стояти на віддаленій від забудови просторій ділянці, також лабораторія гідрометцентру потребує встановлення ще однієї станції для більш якісного аналізу, але фінансування немає.

Як зазначає Департамент екології та природних ресурсів, на сьогодні вже немає сенсу говорити про стаціонарні джерела забруднення (промисловість), адже з 2012 по 2013 рік кількість викидів забруднюючих речовин у місті зменшилася з 576,2 до 347,9 тонни на рік. За цей же період викиди з пересувних джерел забруднення, тобто персонального і громадського транспорту, склали 7193,1 і 6719,6 тонни за рік відповідно. Помітно суттєву різницю. В Ужгороді викиди зі стаціонарних джерел в атмосферу рекомендовано вважати мізерними, адже на сьогодні 89 % забруднення в місті від транспорту.

36 тисяч персональних транспортних одиниць, кілька десятків маршрутних таксі й автобусів, здавалося би, ще не надто багато порівняно зі значно більшими містами, але є й фактори, які посилюють негативний ефект: багато власників автомобілів не те що не користуються дорогими каталізаторами, а й не слідкують за технічним станом машин. Заощадливий закарпатським розум не надто позитивно відбивається на екології міста.

Оскільки екологічний стандарт «Євро-5» забороняє імпорт машин застарілої технології, а мер стоїть перед питанням приєднання до ініціативи «Угода мерів», це мало би закінчитися списанням значної частини громадського транспорту в брухт, озелененням міста тощо. Тим не менше, дихати ще можна, а далі буде видно...

Юліан Пігуляк, студент кафедри журналістики УжНУ

Коментарі :


13.07.2016 08:57 М. Федорішко

Ви більший оптиміст, ніж я, в плані спадання рівня забруднення міста в майбутньому. Якщо закрити очі і сказати, що небезпеки немає, то вона не зникає сама по собі


 

 

 

Погода

РАТУША

Оголошення

Архів новин

Січень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат