Перевізники вимагають 4 грн. 50 коп. за проїзд у маршрутці...
...про якість пасажирських перевезень уже не йдеться.
Ужгородські перевізники знову невдоволені ціною на проїзд у своїх старих, некомфортних, часто занедбаних маршрутках. Частина дизельних автобусів уже припинили курсувати містом і перевізники попереджають, що в разі чергового подорожчання газу «зупиняться» автобуси, що працюють на газі.
Тож попри те, що повертаючись на посаду мера, Погорєлов кількаразово обіцяв ужгородцям переглянути тарифи на воду, вивезення сміття і міський проїзд, останнє — тариф на маршрутку — ось-ось зросте.
30—40 тис. ужгородців щодня їздять маршрутками
Маршрутками в місті щодня користуються 30—40 тис. ужгородців, із них приблизно 30 відсотків становлять пільговики. І хоча відстані в Ужгороді незначні, неможливо уявити, що десятки тисяч ужгородців відмовляться від міського транспорту й пересядуть, скажімо, на велосипеди чи ходитимуть на роботу, в школи й дитсадки пішки...
Наразі в місті стартувало так зване громадське обговорення: представники перевізників озвучили журналістам власну позицію. Директор ПАТ «Ужгородське АТП 12107» Володимир Козун розповів, що перевізники вже подали власні розрахунки вартості перевезень пасажирів і «влада розуміє ситуацію та йде назустріч».
Керівництво АТП просить прискорити вирішення питання, оскільки вважає ситуацію критичною через вартість пального, яке постійно дорожчає. З огляду на це, Козун вважає, що тариф має бути на рівні 4 грн. 50 коп. 51 відсоток автобусів АТП працюють на стисненому газі, а через його здорожчання підприємство приречене на додаткові витрати на близько 2,5 млн. грн., акцентував директор АТП. Тому тариф 3 грн. сьогодні є «абсолютно збитковим».
Інші наведені аргументи в бік суттєвого подорожчання проїзду — це стрибки цін на дизпальне (в 1,85 разу), на газ (у 1,35 разу) й очікування нового подорожчання, імпортні запчастини й подорожчання ремонту щонайменше в 1,5 разу.
Або новий тариф, або перевізники готові зупинити міський транспорт
Голова Асоціації перевізників «Закарпатавтотранс» Олександр Воронін акцентував на тому, що в області минулої суботи вирішено підвищити тариф на міжміські перевезення. На його переконання, неповоротка система регулювання тарифів призводить до того, що перевізник постійно працює на збиток собі, а ось якби можна було впроваджувати гнучкі тарифи: сезонні, на вихідні чи в передсвяткові дні, коли різко змінюється пасажиропотік, то був би баланс інтересів
Голова Асоціації перевізників Ужгорода Олексій Куля нарікає, що, мовляв, міська влада не регулює ціни в аптеках чи на заправках, але регулює тарифи на перевезення з метою створити для своїх виборців позитивний імідж. Міські політики, мовляв, піаряться на критиці вартості послуг. На його переконання, перевізники «роками надають 30 відсотків своїх послуг безкоштовно». Перевезення пільговиків не компенсується, а на окремих маршрутах це становить аж до 50 відсотків!
На думку перевізників, тариф має регулюватися винятково економікою й аж ніяк не політикою. Вони звертатимуться до Верховної Ради з проханням скасувати регулювання тарифів владою. За тарифом 10 грн. ужгородці маршрутками користуватися не будуть, але за 3 грн. возити людей відмовляються самі перевізники й обіцяють зупинити половину транспорту та перейти задля більшої рентабельності на маломісткі машини. У вівторок 3 березня у м. Миколаєві перевізники зупинили весь міський транспорт, вимагаючи підняття тарифу на проїзд до 5 грн. У середу в рейс не вийшла вже третина мужгородських маршруток...
Керівник підприємства «Паннонія Авто-Центр» В’ячеслав Сабовчик наразі обіцяє безперебійну роботу міського транспорту попри все, однак також солідарний із колегами, що вартість проїзду в міській маршрутці час піднімати.
Однозначно, що пасажири ужгородських маршруток категорично проти їх здорожчання. Користуються маршрутками люди не багаті. 45 грн. транспортних витрат на тиждень на одного члена сім’ї за нинішньої економічної ситуації є витратами болісно відчутними. Припинити користуватися маршрутками переважна більшість пасажирів не зможе, тож ситуація тупикова. Чи буде враховано в новому тарифі та обставина, що відстані між зупинками в Ужгороді тривають усього по кілька хвилин й ужгородський транспорт уже подорожчав до ціни, яку у великих містах, як-от Київ, нещодавно тільки ввели? Чому в обговореннях вже і не йдеться про якість пасажироперевезень чи, зрештою, квитки на проїзд і багаторазові пільгові проїзні квитки?.. Чию позицію — пасажирів чи перевізників — підтримає міська влада і як збалансувати цей конфлікт інтересів?.. Громадські обговорення на тему підняття тарифу на міський транспорт наразі тривають.
Коментарі :
Додати коментар