У 2014 році ужгородці зможуть масово пересісти на велосипеди
Під час останньої в цьому році сесії депутати ухвалили рішення спрямувати на Програму розвитку велоінфраструктури в м. Ужгороді на період 2014—2015 рр. 63 тис. грн. Тільки на розроблення проектно-кошторисної документації першої частини веломережі спрямують 10 тис. грн.
Веломережа має охопити набережну Незалежності, Студентську, Київську, Слов’янську набережні, Боздоський парк, вулиці Гленца, Франка, Гуса, а також пл. Лаборця, вул. Закарпатську. На дорожню розмітку спрямують 35 тис. грн., маркування й встановлення знаків обійдеться у 8 тис. грн. На другу частину велопрограми на період 2015 року передбачено використати 72 тис.грн.
Транспортна система міста в цивілізованих країнах передбачає рівні умови для всіх учасників дорожнього руху: громадського транспорту, приватного транспорту, пішоходів та велосипедистів. Говорити про це в нас наразі зарано. Фактично найменш захищені й безправні це велосипедисти без велосипедних доріжок та пішоходи через непрацюючі світлофори й нахабних «господарів дороги»— автовласників. Роками існує невтішна статистика загибелі велосипедистів у численних ДТП. Так, в Ужгороді значна частка ДТП стається саме за участю пішоходів та велосипедистів, до 45 відсотків.
Розвиток велоінфраструктури вкрай важливий для міста, територія якого становить 3972,8 га і є вкрай перенасиченою автомобільним транспортом та загазованою, через що рівень забрудненості міського повітря шкідливими елементами серед найвищих у країні.
Так, згідно зі статистичними даними, на проспекті Свободи, де ширина проїжджої частини становить 14—15 м, максимальна інтенсивність руху за годину/пік в одному напрямку 1800 одиниць автомобілів, на вулицях Минайській і Гагаріна, проїжджа частина яких завширшки 8—10 м, інтенсивність руху сягає 1500 одиниць за годину/пік , на вул. Баб’яка, що має завширшки 15 м — 1350, на вул. Мукачівській 12 м завширшки інтенсивність руху за годину/пік в одному напрямку — 2300 авто!
При такій інтенсивності автомобільного руху альтернативою, наприклад, ранковим автомобільним заторам може стати велосипед, особливо за хорошої погоди. Так, приміром, доїздить на роботу улюбленець лондонців мер Джонсон. Звісно, важко уявити когось із ужгородських чиновників на велосипеді, але для багатьох пересічних ужгородців сьогодні це виглядає досить привабливо, адже очевидні економія часу, пального. Тим паче, що в місті вже створені місця, де можна надійно залишити велосипед...
Щоправда, в перспективи пересадити ужгородців на велосипед наразі є також чимало скептиків. Насамперед, чи будуть велодоріжки зроблені належним чином і чи отримають свій «правовий» статус та будуть надійно відмежовані від посягань автотранспорту і, зрештою, чи не обмежаться добрі наміри й передбачені бюджетні кошти ... кількома відрами фарби та вималюваними смужками?..
Коментарі :
Додати коментар