У 2014 році ужгородці зможуть масово пересісти на велосипеди

27.12.2013 14:00 РАТУША

Під час останньої в цьому році сесії депутати ухвалили рішення спрямувати на Програму розвитку велоінфраструктури в м. Ужгороді на період 2014—2015 рр. 63 тис. грн. Тільки на розроблення проектно-кошторисної документації першої частини веломережі спрямують 10 тис. грн.


Веломережа має охопити набережну Незалежності, Студентську, Київську, Слов’янську набережні, Боздоський парк, вулиці Гленца, Франка, Гуса, а також пл. Лаборця, вул. Закарпатську. На дорожню розмітку спрямують 35 тис. грн., маркування й встановлення знаків обійдеться у 8 тис. грн. На другу частину велопрограми на період 2015 року передбачено використати 72 тис.грн.

Транспортна система міста в цивілізованих країнах передбачає рівні умови для всіх учасників дорожнього руху: громадського транспорту, приватного транспорту, пішоходів та велосипедистів. Говорити про це в нас наразі зарано. Фактично найменш захищені й безправні це велосипедисти без велосипедних доріжок та пішоходи через непрацюючі світлофори й нахабних «господарів дороги»— автовласників. Роками існує невтішна статистика загибелі велосипедистів у численних ДТП. Так, в Ужгороді значна частка ДТП стається саме за участю пішоходів та велосипедистів, до 45 відсотків.

Розвиток велоінфраструктури вкрай важливий для міста, територія якого становить 3972,8 га і є вкрай перенасиченою автомобільним транспортом та загазованою, через що рівень забрудненості міського повітря шкідливими елементами серед найвищих у країні.

Так, згідно зі статистичними даними, на проспекті Свободи, де ширина проїжджої частини становить 14—15 м, максимальна інтенсивність руху за годину/пік в одному напрямку 1800 одиниць автомобілів, на вулицях Минайській і Гагаріна, проїжджа частина яких завширшки 8—10 м, інтенсивність руху сягає 1500 одиниць за годину/пік , на вул. Баб’яка, що має завширшки 15 м — 1350, на вул. Мукачівській 12 м завширшки інтенсивність руху за годину/пік в одному напрямку — 2300 авто!

При такій інтенсивності автомобільного руху альтернативою, наприклад, ранковим автомобільним заторам може стати велосипед, особливо за хорошої погоди. Так, приміром, доїздить на роботу улюбленець лондонців мер Джонсон. Звісно, важко уявити когось із ужгородських чиновників на велосипеді, але для багатьох пересічних ужгородців сьогодні це виглядає досить привабливо, адже очевидні економія часу, пального. Тим паче, що в місті вже створені місця, де можна надійно залишити велосипед...

Щоправда, в перспективи пересадити ужгородців на велосипед наразі є також чимало скептиків. Насамперед, чи будуть велодоріжки зроблені належним чином і чи отримають свій «правовий» статус та будуть надійно відмежовані від посягань автотранспорту і, зрештою, чи не обмежаться добрі наміри й передбачені бюджетні кошти ... кількома відрами фарби та вималюваними смужками?..

Коментарі :


 

 

 

Погода

РАТУША

Оголошення

Архів новин

Червень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат