Ярослав Галас: Фантастичні обіцянки президента Зеленського не будуть виконані

14.05.2020 13:41 ПОЛІТИКА

Заступник колишнього голови Закарпатської ОДА Геннадія Москаля вважає обіцянки президента України Володимира Зеленського про "Велике будівництво" на Закарпатті такими, що не будуть виконані.

Під час минулотижневої поїздки на Закарпаття Володимир Зеленський озвучив просто фантастичні обіцянки щодо ремонту місцевих і державних доріг в області. Однак ці обіцянки, як і «Велике будівництво» дитсадків, шкіл і спорткомплексів, теж однозначно не будуть виконані.

А зараз конкретно. Голова Укравтодору Кубраков, який прилетів на Закарпаття у складі президентської делегації, пообіцяв у рамках «Великого будівництва» Зеленського відремонтувати в області до кінця року 370 км державних і 164,2 км місцевих доріг (разом 534,2 км). А за ним це повторив президент.

При цьому Кубраков назвав тільки кілька доріг: «Мукачево – Львів» (більш звична назва «Мукачево – Рогатин»), «Львів – Самбір – Ужгород» (усі 84 км в межах Закарпаття), «Долина – Хуст» (у межах Міжгірського району), «Іршава – Виноградів» (у межах Виноградівського району), «Нижні Ворота – Воловець – Міжгір’я». І ще 130 км без назв.

Але вибачте – і «Мукачево – Рогатин», і «Іршава – Виноградів» (у межах Виноградівського району), і «Нижні – Ворота – Воловець – Міжгір’я» ремонтуються з 2017 – 2018 років. Це знає все Закарпаття. Вкрити верхнім шаром сотні кілометрів, які зроблені в попередні роки, і казати, що це Велике будівництво Зеленського – безсоромна брехня!

У озвученому списку тільки дві нові (та й то умовно) дороги. «Долина – Хуст», де тендер проведений ще у 2018 році, і де дійсно можуть початися роботи. І «Львів – Самбір – Ужгород», відремонтувати яку пообіцяно на всіх 84 км у межах Закарпаття. Але це неможливо! Тому що на цю дорогу не виділено коштів, її немає у відповідній постанові Кабміну на 2020 рік, а на ремонт навіть не проведено тендер.

Якби Укравтодор дійсно хотів відремонтувати цю дорогу до кінця 2020-го, то тендер мав бути проведений ще минулого року, попередні роботи (водовідведення, кювети) закінчені ще взимку, а основні мали початися в другій половині березня, як тільки це дозволила погода. Зробити поточний середній, а тим більше капітальний ремонт 84-х кілометрів дороги до кінця 2020-го, якщо досі немає навіть тендеру, неможливо фізично, тому обіцяти це – відверто брехати людям!

Наступна обіцянка відремонтувати до кінця року 164,2 км місцевих доріг – теж безсоромна брехня! Дорожній фонд на 2020-й для Закарпаття становить 406 мільйонів гривень, із них 50 мільйонів розподілено на експлуатацію.

До цього часу один кілометр поточного середнього або капітального ремонту коштував 4 – 6 мільйонів гривень. Зараз ціни постійно зростають, хоча паливо і бітум дуже сильно впали в ціні (не хочу пояснювати причини – розумний зрозуміє з пів слова). Тому навіть за максимально сприятливих умов і максимально низьку ціну за 356 мільйонів можна відремонтувати близько 80 км доріг, що вдвічі менше від обіцяного. Плюс 10 – 15 км за інші кошти (насамперед ДФРР).

Обіцяти відремонтувати 164 км – це хіба внести в список місцеві дороги, які ремонтують із 2016-го, і подати як «Велике будівництво» Зеленського. Але ж не можна тримати людей за повних ідіотів! Чи все-таки можна? ))

А зараз найважливіше. Є дуже реальна загроза, що ремонт місцевих (обласних і районних) доріг на Закарпатті, якими опікується ОДА, у 2020-му буде повністю провалено через непрофесійні дії самої ОДА.

Останні два роки місцевими дорогами займалося комунальне підприємство «Будкомплектторг», яке виступало замовником робіт, проводило тендери, слідкувало за якістю виконаних робіт тощо.

Але в кінці 2019-го новий голова ОДА Бондаренко, а за ним і в.о.голови Гетманенко вирішили поміняти замовника і створили нову структуру – ДП «Служба місцевих автодоріг у Закарпатській області», яке спеціальним розпорядженням визначили замовником робіт. Я розумію, для чого це зроблено, але не хочу писати прямо, бо нові люди, які прийшли до влади – це кришталево чисті особи, які за жодних обставин не можуть зазіхати на бюджетні кошти!

Це рішення, яке інакше, як шкідницьким, не назвеш, призвело до того, що нова структура змушена була заново оголошувати тендери на роботи, які були вже проведені старим підприємством. Далі – більше! Коли на кількох тендерах перемогли підрядники, які не сподобалися «кришталево чистим особам», тендери просто скасували! У результати робота з ремонту місцевих доріг в області фактично паралізована. І знаєте, на якому місці зараз Закарпаття за використанням коштів Дорожнього фонду на ремонт місцевих доріг? На останньому! А вже середина травня. Як гадаєте – використають гроші Дорожнього фонду до кінця сезону ремонту доріг, який закінчується восени? Звичайно, що ні.

І ще один дуже важливий нюанс. Дорожній фонд, кошти з якого спрямовуються на ремонт державних та місцевих доріг, наповнюється за рахунок акцизу на ввезене в Україну й реалізоване пальне. В останні місяці і ціни на пальне, і його реалізація дуже сильно впали, тому надходження в Дорожній фонд різко зменшилися. Ще до кінця «ремонтного» сезону уряд змушений буде урізати витрати Дорожнього фонду. І з кого знімуть гроші? Звичайно, із аутсайдерів – у першу чергу із Закарпаття.

Та навіть якщо припустити, що цього не станеться, відремонтувати й побудувати на Закарпатті понад 500 км доріг до кінця року однозначно не вдасться. Це фантастика, а якщо більш приземлено – звичайна брехня.

А президент повторює її вслід за своїми підлеглими і бере на себе відповідальність за обіцянки, які апріорі неможливо виконати.

Протягом кількагодинного візиту на Закарпаття Зеленський з подачі підлеглих двічі збрехав виборцям на всю Україну – по будівництву шкіл, дитсадків і спорткомплексів, а також по ремонту доріг.

Із відео в мене склалося стійке враження, що він не розуміє, що обіцяє нереальні речі. Але саме президент, а не його підлеглі, буде першим відповідальним за цю брехню в очах виборців!

Коментарі :


Додати коментар

 

 

 

Погода

Оголошення

Архів новин

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат