ІНФОГРАФІКА: В Ужгороді підрахували, скільки можна купити за 200 гривень, за які купується голос
Ужгородський прес-клуб традиційно до виборів здійснює спеціальний інформаційно-аналітичний виборчий проект за підтримки Фонду ЗМІ Посольства США в Україні.
Серед заходів, про які ми Вам повідомлятимемо, прес-клуб періодично розсилатиме інформаційний бюлетень. Таку розсилку ми здійснюємо «щовиборів». У разі використання повної чи часткової інформації, будь ласка, вказуйте джерело «Інформаційний виборчий бюлетень Ужгородського прес-клубу».
«Події, які розпочалися майже рік тому в країні не вплинули на кандидатів, яку балотуються до ВР. Вони масово використовували у цій виборчій кампанії легальні (популізм, вплив кольоровою гаммою на виборця, гаслами та інші) та чорні виборчі технології. Ніби й не було Революції гідності. Використовувався підкуп, технології «копченого оселедця», коли підмінюють поняття, йде приписування себе до брендів політичних партій, поливання брудом тощо. На новий більш «просунутий» рівень перейшли мажоритарними», - прокоментувала цьогорічну виборчу кампанію Маріанна Колодій, політолог, соціолог, директор Центру ґендерної освіти при УжНУ. За її словами, є такі кандидати, які використали всі види маніпуляцій. Вони не соромилися використовувати різного роду компромати. Один з висновків цієї виборчої кампанії: зважаючи на велику кількість маніпулятивних технологій, всі кандидати у цьому плані «підковані», використовуються послуги політтехнологів, аналітиків, або хоча б політологів. Рівень професіоналізму буде зростати.
Один з кандидатів на Закарпатті цього року використав одну з найнетиповіших форм агітації в Україні -- згуртування громади та використання мінімум коштів для цього. Про це розповіла Маріанна Колодій, політолог, соціолог, директор Центру ґендерної освіти при УжНУ. За її словами, такий підхід швидше характерний для країн Скандинавії, де не прийнято використовувати велику кількість грошей на місцевих виборів.
Цього року в Україні проводився гендерний моніторинг виборчої кампанії. Який показав, що на цих виборах у списках політичних партій жінки представлені ще гірше, ніж на попередніх. За словами Маріанни Колодій, політолога, соціолога, директор Центру ґендерної освіти при УжНУ, щоправда жінки посунулися ближче до прохідної частини. Є навіть одна жіноча партія «Солідарність жінок України», але по суті вона не є носієм фемінних ідей в сенсі своєї ідеології. Серед мажоритарників жінок на 40% представлено більше, ніж на попередніх виборах. У принципі, з 1 лютого 2014 року в дію вступали певні норми: політичним партіям було рекомендовано вносити до 30% жінок від загальної сукупності. Але партійці до цього не прислухалися».
Широку популярність на цих виборах отримали радикальні гасла. Іван Стряпко, доцент кафедри політології і державного управління УжНУ каже:. «Радикальні вислови сприймаються дуже позитивно, тому багато партій включили їх у свої програми. Також всі політсили, які декларують проукраїнську позицію, включають військових. Це зумовлюється тим, що рівень довіри до армії є дуже високий. Цього раніше ніколи не було».
4% угорців і 2% росіян не хочуть брати участь у виборах. Такі дані отримали закарпатські соіціологои в ходу опитування, яке завершилося 12 жовтня. Про це повідомив Олександр Пєлін, професор,соціолог, голова Асоціації соціологів Закарпаття. Він також зауважив, якщо попередні вибори харизматики тягнули за собою партійні списки, тепер навпаки - партії тягнуть за собою не дуже відомих лідерів». За словами О.Пєліна, якщо два роки тому дуже активно голосували за провладних кандидатів, то зараз лідерами є не тільки провладні кандидати, але й ті, в яких добре поставлена піаркампанія».
Перед виборами Закарпаттям все частіше ширяться чутки про можливий підкуп виборців. Найчастіше звучить сума у 200 гривень. Тепер просто підрахуємо: в році — 365 днів, 5 років — 1825 днів, тепер поділимо ті 200 гривень на кількість днів - отримаємо 11 копійок. Саме такою є ціна проплаченого вибору. Журналістка Юлія Дуб порахувала, на що ж можна витратити ті сумнозвісні 200 гривень: - або 13 келихів пива (середньої якості), по 2,6 келиха в рік; - або похід на одну дискотеку, тобто раз на 5 років; - або 12 поїздок на таксі (мінімальний маршрут), 2,4 рази в рік; - або 66 поїздок на маршрутці (якщо поділити на 5 років, то 13 поїздок в рік); - або 2 рази по-скромному закупитися в супермаркеті (15 яєць, пачка сосисок, хліб, 1кг.пельменів); - або 5 разів поповнити телефон на 40 грн, тобто один раз на рік;- або 3 рази поповнити інтернет на 70грн; - або 5 разів поїсти в кафе; - або 3 рази піти в кіно. Інфографіка у приєднаному файлі.
Партія «Батьківщина» зняла свого кандидата по округу№ 68 не на користь конкретної особи, а задля єдності демократичних сил. Про це заявив голова облорганізації партії О.Коменяш: «Ми не персоналізували процес зняття, а прагнули зменшити конкуренцію серед демократично налаштованих кандидатів. Тому будь-які заяви про зняття кандидата від «Батьківщини» на користь того чи іншого «мажоритарника» є нечесними як по відношенню до виборців, так і до партнерів». Поміж тим, як самовисуванець Віктор Щадей, так і ударівець Роберт Горват зазначали, що кандидат "Батьківщини" знявся з виборів саме заради їх кандидатури.
Результат виборів по округу № 68 визначить Ужгород. Про це розповіли експерти під час прес-конференції, присвяченої виборам до ВРУ. За словами Івана Стряпка, доцента кафедри політології і державного управління УжНУ, 65 % ужгородського округу складає міське населення. Це єдиний такий округ на всьому Закарпатті. “У минулі роки були брудні технології на Ужгородщині, але цьогоріч вони так сильно не вплинуть на результат", - вважає Іван Стряпко. Експерти, тим не менше, підтверджують, що, згідно соціології, результати виборів в Ужгороді та на Ужгородщині відрізняються.
Олександр Пєлін, голова Асоціації соціологів Закарпаття, на прес-конференції в Ужгородському прес-клубі зауважив, що згідно з опитуваннями, виборці не мають конкретних виног до кандидата."Він має бути чесним, добрим, любити країну. Конкретика рідко з'являється. Вибори люди сприймають виключно на морально-етичному рівні", - повідомив професор.
Як додала політолог Маріанна Колодій, середньостатистичний виборець не може сформувати портрет свого кандидата і саме тому так часто змінюються уподобання виборців.
admin
За матеріалами Ужгородського прес-клубу
ТЕГИ : вибори 2014, Закарпаття, Ужгород,Коментарі :
Додати коментар