Депутата Пацкана просять прочитати власний законопроект

admin 19.06.2013 14:32 ПОЛІТИКА

Прочитати проект спеціального закону про протести в Україні радить депутату-ударівцю Валерію Пацкану правозахисник з Всеукраїнської ініціативи "За мирний протест!" Михайло Лебедь.


“Cкладається враження, що депутати парламентського Комітету з прав людини взагалі не читали законопроект, який ухвалили під час свого засідання. Зокрема, акції політичної опозиції типу “Вставай, Україно!” такий закон би не дозволив проводити,” – каже експерт Ініціативи “За мирний протест!” та правозахисної організації Інститут "Республіка".
Нагадаємо, що днями ужгородська молодь протестувала проти реєстрації проекту закону у редакції Комітету. Протестні заходи проти законопроекту відбулися також в Києві, Донецьку, Харкові, Луганську, Івано-Франківську, Рівне, Херсоні, Маріуполі, Одесі та Кіровограді. Активісти молодіжних, правозахисних організацій та профспілок стверджують, що ухвалення Верховною Радою закону в такій редакції призведе до різкого збільшення неправосудних судових заборон мирних протестів та масових випадків кримінального переслідування протестувальників. А також призведе до ухвалення нових антиконституційних рішень місцевих органів влади, покликаних обмежити свободу мирних зібрань – тепер відповідно до цього закону.

Докладний аналіз небезпек законопроекту читайте тут – http://bit.ly/118HzaP
Текст законопроекту версії від 03.06.2013, наданий депутатами Комітету Верховної Ради з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин, можна завантажити тут - http://bit.ly/11p7evx
Правозахисник Михайло Лебедь також прокоментував тези на підтримку законопроекту про протести, які депутат Валерій Пацкан опублікував на своїй фейсбук-сторінці.
1. "Проект ПЕРЕДБАЧАЄ можливість спонтанних мирних зібрань..." (с) Валерій Пацкан

Можливість спонтанних мирних зібрань ВЖЕ ПЕРЕДБАЧЕНА в ч.1 ст.22 Конституції України. "Спонтанні" зібрання законопроекту НЕ Є СПРАВЖНІМИ СПОНТАННИМИ, оскільки протестувальникам політично чи економічно небажаних акцій потрібно буде доводити "беркуту", судовому виконавцю, а потім і судді, що письмово повідомити про протест за два дні було саме “неможливо“ і що протест був саме “невідкладним“ (п.5 ч.1 ст.1 проекту), а також, що про спонтанний (!) протест влада була “невідкладно” попереджена хоча б усно (ч.1 ст.15 проекту). Не доведуть – тюрма, або демотивуючий багатотисячний штраф.
2. "Проект передбачає, що неповідомлення чи несвоєчасне повідомлення про мирне зібрання НЕ Є ПІДСТАВОЮ для обмеження свободи мирних зібрань."
(с) Валерій Пацкан
Навпаки - проект пропонує, щоб неподання або несвоєчасне подання повідомлення про протест саме ЗУМОВЛЮВАЛО його заборону в суді (ч.7 ст.17 проекту).
3. "Ліквідація адміністративних арештів... Проект УСУВАЄ відповідальність за ст.185-1, 185-2 КпАП, які сьогодні органи влади застосовують для арешту чи штрафування організаторів мирних зібрань." (с) Валерій Пацкан
Проте проект НЕ ЛІКВІДОВУЄ АДМІНІСТРАТИВНІ АРЕШТИ. Вже зараз для міліцейських затримань під час мирних зібрань використовуються п.5 ст.11 Закону “Про міліцію” (затримання), ст.185 КУпАП (“злісна непокора законному розпорядженню або вимозі працівника міліції”), ст.173 (“дрібне хуліганство”) та ін. Найбільш репресивні санкції ст.185 та ст.173 КУпАП, як і ст.185-1 КУпАП, – 15 діб адмінарешту. Проект також актуалізує ст.382 Кримінального кодексу (невиконання рішення суду), яка передбачає ув’язнення протестуючих на строк до трьох років, або демотивуючий штраф розміром від 8500 до 17000 гривень.
4. "Припинення радянської практики дозволу на мітинги. Відомо, що незважаючи на рішення Конституційного та Європейського судів – більшість правоохоронних органів, судів, та органів місцевого самоврядування продовжують використовувати Указ Президії СРСР Про порядок організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій в СРСР від 1988 року. В такий спосіб вони намагаються компенсувати законодавчі прогалини регулювання мирних зборів, і без ухвалення відповідного закону – уникнути цього не вдасться." (с) Валерій Пацкан
Не існує ЖОДНОЇ цифри статистики, яка вказує на те, що "більшість" правоохоронних органів та органів місцевого самоврядування використовують Указ Президії ВР СРСР Про порядок організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій в СРСР від 1988 року. Щоб зрозуміти це, пану Пацкану достатньо запитати про те, як проводять мітинги на місцях, осередки партії УДАР. Указ вже неіснуючої держави про обов'язок повідомлення за 10 днів часто використовується в судах, але оскільки зараз конкретних строків повідомлення в українському законодавстві не встановлено, то це не стає на заваді проведенню мирних зібрань - минулого року попри 349 судових обмежень мирних зібрань в Україні відбулося (за різними оцінками) від 3636 до 16392 мирних зібрань. Третина міськрад вперто вважає, що Указ вже неіснуючої держави діє. Але на практиці чи дійсно діє Указ Президії ВР СРСР залежить від того, чи мешканці цих населених пунктів мають достатнью правову освіченість. Між іншим, займатися правовою освіченістю населення можуть не лише громадські активісти, але й політичні з осередків партії УДАР. Між іншим, зміст Указу Президії ВР СРСР суперечить ч.1 “Перехідних положень” та ч.1 ст.92 Конституції України, ст.3 Закону України “Про правонаступництво України” та Постанові Верховної Ради № 1545-ХІІ “Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР”.

5. "Безпека громадян на мирних зібраннях. Почастішали випадки сутичок та протистояння на мирних акціях, між учасниками різних акцій. 18 травня – це лише один з прикладів, коли через відсутність прямих законодавчих зобов’язань влада не вжила достатніх заходів, щоб не допустити фізичного протистояння." (с) Валерій Пацкан
Випадки сутичок та протистояння на мирних акціях НЕ ПОЧАСТІШАЛИ. Лише невелика частина протестів в Україні відбувається з випадками насильства щодо людей. Більшість протестного насильства заздалегідь спланована та не має стосунку до мирних зібрань. Прояви насильства по відношенню до людей є дуже рідкісним явищем для протестної активності в Україні. Абсолютна більшість протестів в Україні відбувається у мирний, конвенційний спосіб. Докладніше про це читайте тут - http://bit.ly/11uIXTV
6. "Припинення правового свавілля в судах. Відсутність законодавчого регулювання породжує правове свавілля в судах. Оскільки суди не обмежені в своїх можливостях забороняти мирні зібрання, вони використовують для цього будь-які аргументи, в тому числі повний абсурд... Проект конкретизує конституційні підстави для обмеження свободи мирних зібрань, щоб подолати практику необгрунтованих судових заборон." (с) Валерій Пацкан
Формулювання проекту щодо підстав для судових обмежень мирних зібрань не обмежують формулювання ст.39 Конституції на цю тему, а лише уточнюють. Тому як ст.17 проекту, яка покликана обмежить простір для фантазії адміністративних судів, не прописуй, але судді, як і зараз, матимуть шаблонні рішення про заборону – мовляв, зібрання загрожує інтересам національної безпеки чи громадського порядку, і там, на думку влади, буде застосовуватися фізична сила, зброя та інші небезпечні засоби (ст.17 проекту).

7. "48 годин, це є СОРОК ВІСІМ ГОДИН і НЕ прив'язано до діб." (с) Валерій Пацкан

І що? Ніби це когось рятує... Дійсно небажані для влади в політичному чи економічному плані МІТИНГИ СУД ЗАБОРОНЯТИМЕ НАБАГАТО ЛЕГШЕ, ніж зараз, оскільки проект пропонує узаконити обов’язок повідомляти владу про протести за два дні до їх початку (ч.1 ст.7 проекту). Нагадую, зараз конкретних строків повідомлення в законодавстві не встановлено. Але як показує вітчизняна судова практика, НАВІТЬ ДВОХ ДНІВ ДОСТАТНЬО, щоб підконтрольні владі судді під будь-яким приводом ЗАБОРОНЯЛИ ПРОВОДИТИ МИРНІ ЗІБРАННЯ. Зокрема, торік суди обмежили право на протест у 84,3% від загальної кількості таких справ. Тобто суд забороняє, якщо встигає заборонити. Надії на апеляцію в сьогочасній Україні також немає – законодавча можливість апеляційного оскарження судових заборон мирних зібрань сама по собі не гарантує успішної практики застосування цієї можливості. Як свідчать дані з Єдиного державного реєстру судових рішень України, у 2009 році кількість рішень на користь органів державної влади за результатами перегляду рішень судів першої інстанції становила 38%, у 2010 році – 66% справ у апеляційній інстанції, у 2011 – 72,6%, у 2012 – 81%…
8. "Проект встановлює чіткі ПОЗИТИВНІ обов"язки органів влади сприяти безпечному проведенню мирних зібрань." (с) Валерій Пацкан
Проект, у разі його ухвалення українським парламентом, призведе до різкого збільшення неправосудних СУДОВИХ ЗАБОРОН мирних протестів та масових випадків КРИМІНАЛЬНОГО ПЕРЕСЛІДУВАННЯ протестувальників. А також призведе до ухвалення НОВИХ АНТИКОНСТИТУЦІЙНИХ РІШЕНЬ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ, покликаних обмежити свободу мирних зібрань – тепер відповідно до цього закону.
9. В цьому контексті також належить гарантувати права журналістів, які висвітлюють мирні зібрання." (с) Валерій Пацкан
Права журналістів, які висвітлюють мирні зібрання і так гарантовані в чинному законодавстві.
10 "Виконання рішення Європейського суду. В квітні Європейський суд з прав людини прийняв рішення в справі Олексія Вєрєнцова, за яким зобов’язав Україну законодавчо врегулювати питання мирних зібрань. Якщо ситуація не зміниться Україна отримає десятки, а той сотні позовів подібних до Вєрєнцова, всі з яких програє." (с) Валерій Пацкан
Україна і так отримуватиме десятки, а той сотні позовів до Євросуду, всі з яких програє. Це не може бути підставою для ухвалення репресивного закону.
За додатковою інформацією звертайтесь до експертів Всеукраїнської ініціативи “За мирний протест!”: +380681217741 (Михайло Лебедь), +380674042646 (Михайло Каменєв), +380503806268 (Володимир Чемерис)

admin

Коментарі :


21.06.2013 14:09 вася

я попросив тебе, щоб ти мене попросив, щоб я попросив написати, що ти мене попросив


 

 

 

Погода

ПОЛІТИКА

Оголошення

Архів новин

Травень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат