Чому страйкують польські перевізники?
Сучасні виклики економіки
Україна з 24 лютого 2022року демонструє дивовижну мобільність та вміння швидко адаптуватись до нових умов. Руйнування великої кількості інфраструктурних об’єктів, житлових будинків та промислових підприємств різко впливають на ланцюги постачання, а в значній мірі і повне їх розірвання. В таких умовах припинення будь-якої діяльності – є закономірним, але не в Україні. Руйнування економічних зв’язків всередині України спричинило побудову нових більш системних підходів до діяльності підприємств. Масова релокація промисловості на захід країни створила нові кластери, орієнтовані на експорт, які створюють синергію і об’єднання зусиль та потужностей для створення конкурентних продуктів, орієнтованих на західні ринки збуту.
Які перспективи?
В сучасних успішних економіках значну роль займає сфера посуг, саме вона є рушійною силою та точкою росту. Сфера послуг не залежить від ресурсів, енергетики, саме тут в значній мірі людина може застосувати свій потенціал. На сьогоднішній день сфера IT демонструє дивовижну динаміку росту вже 10 років і запас потенціалу неймовірний, хоча по обʼємам виручки ця сфера вже зрівнялась з аграрним сектором. Однією із нових точок росту найближчі роки будуть транспортні послуги, перед Україною відкривається перспектива відкриття Європейського ринку транспортних послуг. Яскравим прикладом в цій сфері являється Литва з її найбільшим приватним транспортним підприємством, яке займає домінуючі позиції у Європі. Для наглядності порівняння лише одне підприємство в Литві з населенням 2,8млн людей має в своєму автопарку 8000 вантажівок, в той час як в усьому Радянському союзі з населенням 289млн людей було лише 3500 вантажівок (населення у Литви в 100 разів менше, а транспорту лише у 1 компанії в 2,3 рази більше ніж у цілої «ядерної країни»).
Майбутнє транспортної галузі України
В Україні транспортні компанії розвиваються в основному за рахунок внутрішнього ринку і внутрішнього замовника. Навіть якщо транспорт здійснює міжнародні перевезення, він всеодно прив’язаний до українського ринку, так як українським перевізникам заборонено виконувати перевезення всередині Європейського союзу або між будь-якими іншими країнами. Для цього потрібні спеціальні дозволи та створені інші бюрократичні перепони, які обмежують можливості перевізника. Проте за 2022 рік з українських перевізників були зняті деякі обмеження зі сторони Європи і це вже спричинило страйки від польських перевізників, які відчули потужну конкуренцію зі сторони України. Хоча справедливо буде відмітити, що свого часу польські перевізники увірвались на європейський ринок та перекроїли його під себе і саме вони зараз домінують у цій сфері. Тому найближчими роками ринок вантажних перевезень Європи скоріш за все буде підсилений не лише трудовими ресурсами у вигляді українських водіїв, а у вигляді повноцінної транспортної послуги від українських транспортних компаній.
Коментарі :
Додати коментар