Як їздити в ожеледицю: поради автомобілістам

admin 10.12.2013 15:49 НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

На вулицях ожеледь, тож настав час пора переходити на зимовий стиль водіння. Але навіть якщо бути обережним, машину може занести. Що робити, аби не потрапити в ДТП?


Почнемо з головного принципу: ймовірність виникнення аварійної ситуації потрібно знизити до мінімуму. Так, якщо ви ще не встигли залити в бачок омивача морозостійку рідину і поміняти літню гуму на зимову, потрібно зробити це якомога швидше.

А головним антиаварійним прийомом в умовах слизької дороги є зниження звичної швидкості на 5-10 км (наприклад, з 80 до 60-70 км/год ) і збільшення дистанції до авто, що їде попереду, до 3-4 корпусів - цим ви виграєте додаткові секунди на прийняття правильного рішення у разі раптової зміни дорожньої ситуації.

У числі найбільш серйозних зимових небезпек варто відзначити втрату контролю над автомобілем. Занесення може виникнути навіть у тому випадку, якщо водій на невеликій швидкості в 40-50 км/год потрапить одним колесом в яму, наїде на перешкоду або помилково натисне на гальмо в повороті.


Фото: www.geograph.org.uk
Робота з кермом та педалями

Руль. Обидві руки повинні постійно перебувати у верхньому секторі керма. Не можна навалюватися на кермо усім тілом - руки повинні бути трохи зігнуті в ліктях.

КПП. На слизькій дорозі потрібно використовувати гальмування двигуном - послідовне швидке перемикання з підвищеної передачі на знижену: з п'ятої або четвертою на третю передачу, а потім - на другу. На швидкості нижче 60 км/год в ожеледь краще вмикати другу передачу. Категорично заборонено натискати на гальмо при повороті або заносі, а також котитися на нейтралці.

Гальма. При наближенні до "зебри" або зупинці громадського транспорту краще заздалегідь перенести ногу з педалі газу на педаль гальма. При екстреному гальмуванні на прямий в автомобілі з ABS педаль гальма потрібно натиснути якомога сильніше, а якщо ABS немає, то гальмувати потрібно імпульсами, не допускаючи блокування коліс.

Посадка. До спинки потрібно притискатися якомога щільніше, щоб моментально відчути втрату стійкості авто і вжити заходів, щоб виправити ситуацію.

Коли гальма не панацея

Нагадаємо, що згідно з пунктом 12.3 ПДР, "у разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зниження швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди".

Цей пункт не дарма сформульований настільки хитромудро (могли просто написати про те, що водій зобов'язаний натиснути на гальмо) - різкий удар по педалі на слизькому може призвести до блокування коліс, якщо авто не має антиблокувальної системи і втрати контролю над автомобілем (некероване авто рухається юзом 100-150 метрів). Навіть якщо ABS є, гальмівного шляху може не вистачити для запобігання аварії.

Більше того: натискання на педаль гальма з одночасним поворотом керма призведе до заносу авто аж до розвороту на 180-360 градусів. Тому в процесі уповільнення потрібно бути готовим до того , що педаль гальма потрібно відпустити і здійснити маніпуляції за допомогою кермом для об'їзду перешкоди (або пішоходів) з використанням педалі газу. Порада для авто з механічною КПП: при гальмуванні на педаль зчеплення не можна натискати до повної зупинки автомобіля, так як це збільшує гальмівний шлях.


Фото: Kim Hansen / Wikimedia Commons
Профілактичні дії

Будь-який незапланований маневр вважається екстреним - це вимушена дія, що виконується водієм в умовах дефіциту часу або дистанції. Щоб його зробити, водієві потрібно психологічно налаштуватися. У непідготовлених водіїв часто виникає таке явище, як заціпеніння (викид адреналіну блокує м'язи), або вони починають здійснювати безглузді дії.

Зменшуйте швидкість перед поворотом і включайте знижену. Втрата в швидкості в цьому випадку буде незначною, а от безпека маневру виросте в рази.

Реагуйте на занос відразу, як тільки авто почало "вести" - тут же вирівнюйте траєкторію різким ривковим рулюванням в бік заносу і поверненням рульового колеса у вихідне положення. Рулити в бік заносу (вліво-вправо) потрібно до тих пір, поки траєкторія руху не вирівняється. Якщо привід передній, можна трохи додати газу.

Технічний фактор. Слід триматися подалі від авто, конструктивна особливість або технічний стан яких підвищує ризик ДТП. Наприклад, зимова хвороба Ланосів - запотівання з подальшим обмерзанням скла, старі ВАЗи (та інші задньопривідні легковика) часто розвертає на 180-360 градусів.

Перехрестя. Літня звичка різко стартувати на зелене світло взимку може призвести до ДТП - на перехрестя може вилетіти авто, водій якого помилився з гальмами і пішов юзом. Зробіть невелику паузу і оцініть ситуацію.

Потік. Взимку потрібно постійно ставити себе на місце сусідів по потоку і оцінювати те, наскільки їхні дії відповідають ситуації. Тримайтеся подалі від неадекватних водіїв.

auto.bigmir.net

admin

Коментарі :


11.01.2014 12:44 воха

основной фактор риска ппопасть в дтп на скльзкой дороге-высокая скорость,отсюда,можна ездить и по льду но очень медленно замена резины на зимнюю всего-лиш маркетинговый ход производителей и отличается она лиш рисунком и высотой   протектора  


06.01.2014 23:16 Брат

Раджу ! 1. Недавати бабам руль. 2. Поміняти літню на зимню резину. 3. Безтолку мажорам,піжонам,фраєрам нешаройобитися по ресторанам,барам та загороднім баням (пересісти на таксі,автобуси)


 

 

 

Погода

Оголошення

Архів новин

Червень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат