Абітурієнтам радять почекати з поданням документів до вишу
1 липня у всіх вищих навчальних закладах країни стартує вступна кампанія. Тож тепер, після складання тестів зовнішнього незалежного оцінювання, абітурієнти подаватимуть заяви на вступ та інші необхідні документи у приймальні комісії вишів або відправлятимуть їх через мережу Інтернет. Громадянська мережа ОПОРА, яка вже п’ятий рік поспіль проводить громадське спостереження за дотриманням процедур вступу навчальними закладами, Координатор спостереження за вступною кампанією до ВНЗ в Закарпатській області, Святослав Бабіля, сьогодні на прес-конференції в Ужгородському прес-клуб наголосив на основних моментах, на які слід звертати увагу вступникам та їхнім батькам.
Під час заходуСвятослав Бабіля,координатор кампанії громадського спостереження за ЗНО у Закарпатській області (Громадянська мережа ОПОРА) розповів про особливості цьогорічної вступної кампанії та озвучив ряд порад абітурієнтам. Йшлося і про те, як правильно орієнтуватися у конкурсній ситуації та відстежувати зміни у рейтингових списках рекомендованих до зарахування.
С. Бабіля наголосив, що рейтингова позиція при вступі не буде залежати від терміну подання заяви. А їх можна подавати особисто та в електронній формі. Зважаючи на досвід попередніх років, спостерігачі радять все ж подавати документи особисто, щоб не залежати від некоректної поведінки комп’ютерних систем.
При цьому наголошують, що нотаріальні копії документів не будуть прийматися комісіями. Натомість на вимогу абітурієнта приймальна комісія може завірити копію на місці.
Процедура зарахування – одна з найбільш важких і неоднозначних. Вона розподілена на 3 хвилі. Як наголосив С. Бабіля, приймати на навчанням за контрактом вуз має право тільки після того, як зарахують студентів на державне замовлення. Якщо вам пропонують підписати контракт раніше – це порушення.
«На Закарпатті приймальні комісії досить якісно виконують правила прийому. Тому якщо абітурієнти дотримаються усіх вимог, візьмуть із собою оригінали документів, усе зроблять у встановлені терміни, то жодних порушень не повинно виникнути», - каже Святослав Бабіля.
Під час прес-конференції також презентували “гарячу лінію” організації - 044 222 57 27, задзвонивши на яку абітурієнти матимуть змогу безпосередньо отримати юридичну консультацію в разі, якщо їхні права порушуються.
Святослав Бабіля назвав кілька основних пунктів, яких слід дотримуватися абітурієнтам:
1. Ознайомтеся з правиламиприйому вищих навчальних закладів, до яких вступатимете. Досвід минулих спостережень показав, що найбільше абітурієнти страждають від власної ж некомпетентності, в тому числі й необізнаності з основними документами, які регулюють процедуру вступу до омріяного ВНЗ – Правилами прийому та додатками до них. Саме ці документи визначають механізми вступу і, що важливо, –надають перелік предметів ЗНО, результати з яких потрібно мати, аби вступити на конкретну спеціальність, та визначають прохідний бал з профільного предмета (який за рішенням вишу може бути вищим ніж 140 балів).
2.Дізнайтеся обсяги державного замовлення. Загалом, інформацію стосовно обсягів державного замовлення на кожну зі спеціальностей Міністерство освіти й науки мало б довести до відома вищих навчальних закладів до початку вступної кампанії, тобто до 1 липня. Виші, у свою чергу, повинні проінформувати про це вступників. Зазвичай, така інформація розміщується на стендах та веб-сторінках ВНЗ. Тому, ОПОРА рекомендує абітурієнтам проаналізувати свої шанси на зарахування і лише тоді подавати заяви для вступу.
3.Дочекайтеся результатів ЗНОз усіх предметів та роздрукуйте їх з власної особистої сторінки на сайті Українського центру оцінювання якості освіти. При подачі документів до інформаційної картки додається сертифікат, який підтверджує участь абітурієнта у тестуваннях ЗНО. Громадянська мережа ОПОРА радить не панікувати тим вступникам, які ще не отримали результатів зі всіх предметів. Останній термін їх оприлюднення – 7 липня (для додаткової сесії – 17 липня), тому у них буде вдосталь часу, аби подати необхідні документи до приймальних комісій. У разі, якщо абітурієнт подавав апеляцію, то до ВНЗ слід іти з результатами, визначеними за підсумками повторної перевірки роботи.
4. Не подавайте документи у перші дні вступної кампанії. Кампанія триватиме цілий місяць – з 1 по 31 липня, а для тих, хто здаватиме вступні випробування чи складатиме творчі конкурси – по 20 липня. Тому, рекомендуємо вступникам не створювати черг у приймальних комісіях в перші дні вступної кампанії. Наголошуємо, що рейтингова позиція у конкурсному списку не залежить від оперативності реєстрації заяви у вищому навчальному закладі, а тому не радимо поспішати з подачею документів.
Те саме стосується й подачі заяв у електронній формі. Минулорічна практика вказує на наявність чималих технічних проблем з оформленням заяв через систему дистанційного вступу у перший тиждень вступної кампанії. Це, в першу чергу, спричинено великим навантаження на систему Єдиної державної електронної бази з питань освіти, через що вона може давати збої. Тому, радимо спочатку зареєструйтеся на спеціальному ресурсі - http://ez.osvitavsim.org.ua, а потім, не поспішаючи, відправляти дистанційну заяву. Окрім цього, якщо маєте можливість та обрані Вами ВНЗ знаходяться у рідному місті, краще подавати заяву та необхідні документи для участі у конкурсному відборі особисто у приймальну комісію ВНЗ. У такому разі, працівники комісії зобов’язані надати вступнику підтверджуючий документ – розписку про отримання від нього документів для вступу.
5.Слідкуйте за рейтинговим списком. Після кожної з трьох хвиль зарахування рейтинговий список рекомендованих до зарахування коригуватиметься. Відповідно до змін, внесених у цьогорічні Умови прийому, рішення приймальної комісії про рекомендацію до зарахування тепер також розміщуватиметься на веб-сайтах вищих навчальних закладів. Окрім цього, ця інформація оприлюднюватиметься на стендах вишів та передаватиметься в Інформаційну систему «Конкурс».
У разі порушення прав абітурієнтів на рівний та чесний вступ, юристи мережі ОПОРА нададуть фахову допомогу - для цього необхідно зателефонувати за номером 044 222 57 27. «Гаряча лінія» працюватиме кожного робочого дня з 9 до 18 години. Окрім цього, закликаємо вступників ознайомитися з підбіркою корисних матеріалів, які допоможуть зорієнтуватися у етапах та процедурах вступної кампанії, ознайомитися з термінами подачі заяв та інших документів до приймальних комісій особисто й через електронну форму та підкажуть, як не загубитися у рейтингових списках рекомендованих до зарахування.
Детальніше:
координатор громадського спостереження за вступною кампанією у Закарпатській області.
Святослав Бабіля (050)1002469
Додаткова інформація:
Захід відбувається в рамках Альянсу Програми сприяння незалежному тестуванню в Україні (USETI LegacyAlliance).
admin
Коментарі :
Додати коментар